... Devamı Ikisi de bir otomobil kazasi sonucu eslerini öldüren kadinla iliskiye giren, sorunlari yüzünden yikanmayi birakan, Oswald ve Oliver adında ikiz manyak kardeşler! Zebralara tutku derecesinde bagli güzel bir kadin, kirmizi elbiseler ve adeta çarlik Rusya sinin ihtisamini içinde barindiran aksesuarlarla bürülü kendini bilmez bir seks figürü, Hayvanat bahçesinde hayvanlara elektrik vermekten büyük zevk duyan duyarsiz ama içten birey ile onun yardimcisi ve bu kenti sekillendiren dahi bir mimar Greenaway.
Öncelikle Greenaway’in senaryosunu kaleme aldigi bu basyapitta, filmin geçtigi hayvanat bahçesini günümüz global dünyasinin büyük metropollerinden biri olarak benimseyebiliriz. Bu metropolün içinde ise roller tamamen degismistir. Insanlari hayvan, hayvanlari ise insan olarak görmek Greenaway’in söz konusu filmi için yakalanabilecek en önemli ipucudur. Insanlar hayvani ve adeta bastirilamaz içten ve bütünsel duygularla isteklerine tutunurlar Greenaway’in dünyasinda. Oysa film içinde zaman zaman insanlar için hakaret niteligi tasiyan netlikler göze çarpar; örnegin hayvani tutkularin esiginde sekillendirdikleri hayatlari için yok olmaya yüz tutmus insan figürlerinin karsisinda sadece tema olusturmak veya islevselligi olmayan, bir nitelik kazanamamis hayvan figürleri günümüz insaninin yüzüne çarpan bir tokattir aslinda.