Postacı

(1994)

The Postman a.k.a Il postino

Film 1 Saat 48 Dk. Biyografi, Komedi İtalya, Fransa 5 Ocak 1996

7.8

97 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7.8 (38.980 OY)

KONUSU
1950’lerde İtalya’daki küçük bir adadayız. Dünyaca ünlü Şilili komünist şair Pablo Neruda, siyasi sebeplerle ülkesi dışında yaşamak zorunda kaldığı sürenin küçük bir kısmını burada geçirir. Mektuplarını taşımakla görevli postacı naif Mario, Neruda’yla kısa zamanda mesafeli bir dostluk kurar. Usta oz ... Devamı
1950’lerde İtalya’daki küçük bir adadayız. Dünyaca ünlü Şilili komünist şair Pablo Neruda, siyasi sebeplerle ülkesi dışında yaşamak zorunda kaldığı sürenin küçük bir kısmını burada geçirir. Mektuplarını taşımakla görevli postacı naif Mario, Neruda’yla kısa zamanda mesafeli bir dostluk kurar. Usta ozanın verdiği tüyolarla hem içindeki şairi ortaya çıkarır hem de esmer güzeli Beatrice’nin kalbini kazanır.

Neruda genç adama sosyalist fikirlerini aşılar ve kendini gerçekleştirmesine yardımcı olduğu Mario’nun gözünde giderek ilahlaşır. Ama usta ozanın peşindeki siyasi rakipleri bir yerde çok uzun süre kalmasına engel olmaktadır. Ayrılık vakti yaklaşır.

Yönetmen Antonio Skarmeta’nin 1983 yapımı Ardiente Paciencia isimli filminin bir remake’i olan Il Postino, orijinalinde 70’lerde Şili’deki bir sahil kasabasında geçen olayları 50’lerin İtalya’sına taşıyor. Orijinalinin aksine politik olaylara fazla bulaşmadan kolay yenilir yutulur bir film olmayı biliyor ve tarihte En İyi Film Oscarına aday gösterilen çok az sayıdaki yabancı filmden biri olarak kayda geçiyor.

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@naksidil

2 yıl önce

8.8 / 10

Söyleyecek çok şeyim var ama söyleyemem ben..
Son sarılmaları, vedaları sevgimi beceremem diyemem ..
Sabırla beklenen mektupları, o harflerin kıvrımını, kağıda sinen tenin kokusunu, ta içten özleten öptüren ne güzel bir filmsin .. Canım Mario

@tiamath

3 yıl önce

6.5 / 10

Babası gibi balıkçı olamayacağını anlayan Mario, bir postacı işi bulur. Bu vesile ile ünlü şair Pablo ile tanışma fırsatı yakalar. Bu olaylar gerçekleşirken bir gün gittiği bir barda langırt oynadığı Beatrice ile tanışır ve ona aşık olur. Onun kalbine ulaşabilmek için Pablo’dan yardım ister. Ve film asıl bu noktadan sonra başlar. Mario’nun sevgisi öylesine saftır ki bunu anlatabilmek için şiirlerin diline ihtiyacı vardır ama ömrü balıkçılık yapan babasıyla geçtiği için buna biraz uzak durumda olduğunu düşünür. İşte bu noktada mecaz nedir? bahsinin döndüğü noktayı görürüz. Mario’nun, Beatrice ulaşabilmesi için verdiği çabayı izledikçe, hiçbirşey için umudu kaybetmemek gerektiğini fark ediyor insan. Film sanki, insanın içine sıcaklık verircesine işliyor.

Filmi iki bölüm halinde ele almaktayım. İlk kısım Mario ile Beatrice’in evlenene kadar
... Devamı
Babası gibi balıkçı olamayacağını anlayan Mario, bir postacı işi bulur. Bu vesile ile ünlü şair Pablo ile tanışma fırsatı yakalar. Bu olaylar gerçekleşirken bir gün gittiği bir barda langırt oynadığı Beatrice ile tanışır ve ona aşık olur. Onun kalbine ulaşabilmek için Pablo’dan yardım ister. Ve film asıl bu noktadan sonra başlar. Mario’nun sevgisi öylesine saftır ki bunu anlatabilmek için şiirlerin diline ihtiyacı vardır ama ömrü balıkçılık yapan babasıyla geçtiği için buna biraz uzak durumda olduğunu düşünür. İşte bu noktada mecaz nedir? bahsinin döndüğü noktayı görürüz. Mario’nun, Beatrice ulaşabilmesi için verdiği çabayı izledikçe, hiçbirşey için umudu kaybetmemek gerektiğini fark ediyor insan. Film sanki, insanın içine sıcaklık verircesine işliyor.

Filmi iki bölüm halinde ele almaktayım. İlk kısım Mario ile Beatrice’in evlenene kadar geçtiği, diğer kısım ise Pablo’nun şiliye döndüğü kısım. Ve bu filmde hep, keşke tüm film, ilk kısmın bittiği kısma kadar olsaydı. Bir Mario’nun o ümitvar çabasıyla dolup taşmış bir şekilde filmin sonuna gelmiş olsaydık. Şahsen ikinci bölümü, ilk bölüm kadar zevkle izleyemedim. Massimo’nun konuşma aksanı ile verdiği oyunculuk efsaneviydi. Ve filmde o kadar çok replik varki, en çok aklımda yer eden şu ikisiydi:

şiir onu yazana değil, ona ihtiyacı olana aittir. (Mario)
kadim bir söz bile yeterince çok tekrarlanırsa anlamını yitirir. (Pablo)

@qtzken

4 yıl önce

’’Şiir onu yazana değil, ona ihtiyacı olana aittir.’’ demişti Mario Ruoppolo...

@enik_kral

11 yıl önce

1 / 10

izleyeni kendine aşık (hasta) edebilecek , üzerine şiirler yazılası şiir gibi bir film...

-bütün dünya, bu deniz, gökyüzü, bulutlar aslında başka bir dünyanın metaforu mudur?

postacımızın sarfettiği bu replik aslında onun çevresindeki her şeyin farkında ama bir şeyler yapamadığından belkide yaşadığı bu dünyayı bir metafor olarak görmeyi arzuladığını belli ediyor.

boğaz düğümleyip göz yaşartan cinsten bir finalle adamı perişan eder aman dikkat madara olmayın sonra!....

@sagaris

12 yıl önce

10 / 10

sadeliğin, insani duyguların bu kadar güzel anlatıldığı filmlere her zaman rastlanmıyor.Tek kelimeyle muhteşem..

@daw

14 yıl önce

İtalyan sineması olsun çamurdan olsun dedirten bir film. Bu kadar mı gerçek olur bir film, insan bu kadar mı kolay unutur film seyrettiğini, bu kadar kendini postacı olarak hisseder..
K

@kinoglaz

14 yıl önce

8 / 10

"Mario: Metafor. Nedir o? Pablo Neruda: Metafor mu? Metafor... Nasıl anlatsam? Konuşurken bir şeyi diğerinin yerine kullanmak. Mario: Bu sizin... şiirlerinizde kullandığınız bir şey mi? Pablo Neruda: Evet, aynı zamanda öyle. Mario: Örneğin? Pablo Neruda: Örneğin..."Gökler ağlıyor." dediğinde ne kast ediyorsun? Mario: "Yağmur yağıyor." Pablo Neruda: Evet, çok iyi. Bu bir metafor. Mario: Kolaymış öyleyse! Neden bu kadar karışık bir ismi var? "
SPOILER

Postacı filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Postacı filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Postacı filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL