7

31 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7 (15.220 OY)

KONUSU
Pier Paolo Pasolini’nin kendi kitabından senaryolaştırdığı ve tabi yönetmenliğini yaptığı film.

Alegorik bir film olan "Teorema"’da, Milano’lu varlıklı bir burjuva ailesinin malikhanesine gelen gizemli ziyaretçinin (Terence Stamp) garip bedensel ve ruhani gücüyle aileyi etkisi altına alması ve aile
... Devamı
Pier Paolo Pasolini’nin kendi kitabından senaryolaştırdığı ve tabi yönetmenliğini yaptığı film.

Alegorik bir film olan "Teorema"’da, Milano’lu varlıklı bir burjuva ailesinin malikhanesine gelen gizemli ziyaretçinin (Terence Stamp) garip bedensel ve ruhani gücüyle aileyi etkisi altına alması ve ailenin tüm fertlerini sırayla baştan çıkarması anlatılmaktadır. Yabancı, bedenini karşılık beklemeden tüm ev ahalisine sunar ve birkaç gün sonra tıpkı geldiği gibi aniden ve gizemli bir şekilde ortadan kaybolur. Arkasında derin izler bırakan bu yabancı İsa mıdır, yoksa bir şeytan mı?

Film, ilk gösteriminin yapıldığı Venedik Film Festivai’nde Altın Aslan ödülüne aday gösterilmişti, aynı festivalde Laura Betty’ye "en iyi kadın oyuncu" dalında Volpi Kupasıverildi.

2001 yılında filmin Japonya’da "Bijita Q" (Visitor Q) adıyla bir yeniden çevrimi yapıldı.
Terence Stamp

The Visitor

Silvana Mangano

Lucia, the...

Massimo Girotti

Paolo, the...

Anne Wiazemsky

Odetta, th...

Andrés José Cruz Soublette

Pietro, th...

Laura Betti

Emilia, th...

Ninetto Davoli

Angelino, ...

Carlo De Mejo

Lucia's fi...

YORUM YAZ

SPOILER

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@osimadedee

4 yıl önce

teorema, pasolini'nin il vangelo seconda matteo filminden sonra en sevdiğim ikinci filmi oldu. pasolini'nin sinemanın teknik meselelerini bir kenara iterek filmlerine ruhunu enjekte etme şeklini seviyorum. film, bir burjuva ailesinin evine gizemli bir gencin konuk olmasıyla ilgili. bu esrarengiz genç, bir isa'mı yoksa şeytan mı?

ayrıca tolstoy göndermesi ve rimbaud detayı da harikaydı..

"korkarım buraya ölmeye değil, ağlamaya geldim. ama gözyaşlarım, acının gözyaşları değil. hayır! ve ne olursa olsun, acının kaynağı da olmayacaklar. haydi... git artık."
B

@budha

12 yıl önce

10 / 10

Burjuvaziye karşı nefretim aslında küçük burjuva kabalığına, iki yüzlü görgü kurallarının adiliğine duyduğum fiziksel bir iğrenme duygusudur.

belki de bunun nedeni kültürel zalimliklerini dayanılmaz buluşum. her neyse, bu kez burjuvazi üzerine terence stamp'ın oynadığı bir film yapmak istedim. fakat özellikle nefret toplamayan, insanlarda biraz anlayış uyandıran, burjuvaziye uygun kişiler seçtim. yine de burjuvazinin en kötü türüne ait değildi bu insanlar. karakterimi oyuncunun fiziksel ve psikolojik kişiliğine uyarladım. aslında bu ziyaretçinin bir bereket tanrısı olmasını düşünmüştüm. sanayi öncesi dininin tipik tanrısı, güneş tanrısı, incil'deki tanrı, tanrı baba. doğal olarak gerçeklerle yüz yüze gelince başlangıçtaki fikrimden vazgeçtim ve terence stamp'a bu dünyanın dışından gelen metafizik bir görünüm verdim: o, şeytan olabilirdi ya da tanrı'yla şeytan'ın bir karışımı. önemli olan özgün ve durdurulamaz bir şey olmasıydı.

Pasoli
... Devamı
Burjuvaziye karşı nefretim aslında küçük burjuva kabalığına, iki yüzlü görgü kurallarının adiliğine duyduğum fiziksel bir iğrenme duygusudur.

belki de bunun nedeni kültürel zalimliklerini dayanılmaz buluşum. her neyse, bu kez burjuvazi üzerine terence stamp'ın oynadığı bir film yapmak istedim. fakat özellikle nefret toplamayan, insanlarda biraz anlayış uyandıran, burjuvaziye uygun kişiler seçtim. yine de burjuvazinin en kötü türüne ait değildi bu insanlar. karakterimi oyuncunun fiziksel ve psikolojik kişiliğine uyarladım. aslında bu ziyaretçinin bir bereket tanrısı olmasını düşünmüştüm. sanayi öncesi dininin tipik tanrısı, güneş tanrısı, incil'deki tanrı, tanrı baba. doğal olarak gerçeklerle yüz yüze gelince başlangıçtaki fikrimden vazgeçtim ve terence stamp'a bu dünyanın dışından gelen metafizik bir görünüm verdim: o, şeytan olabilirdi ya da tanrı'yla şeytan'ın bir karışımı. önemli olan özgün ve durdurulamaz bir şey olmasıydı.

Pasolini .

..spoiler...

Baştan çıkarıcı genç Burjuvazinin bomboş hayatını deşifre etmek için oraya gönderilmiştir.. Onu oraya gönderen Pasolinidir..

---Yönetmenin mekan kullanımı harkülade, araya serpiştirilen müzikler ve yabancılaştırma efkteleri bir o kadar iyi..--

Hayatı yalanlar üzerine kurulu burjuvazi, Tolstoyu dinlemelidir;

insanı BEDENEN ameliyat etmek için uyutmak, RUHEN ameliyat etmek içinse uyandırmak gerekir..

TOLSTOY
SPOILER

Teorem filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Teorem filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Teorem filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL