... Devamı Davetsiz kısmen fransız düşünür Jean-Luc Nancy’nin, göçmenler sorununa temas ettiği, filme de adını veren, "L’Intrus" romanından yola çıkıyor, kısmen de Robert Louis Stevenson’ın, Güney Pasifik Adaları hakkındaki yazılarından esinleniyor.
Konuşmaların çok gerekli olmadığı yerler dışında hiç kullanılmadığı, buna karşılık görüntülerin canlı sinemaskop renklerle öne çıktığı Davetsiz, izleyicinin bir araya getirmesi gereken gerçeklik parçacıkları halinde perdeye yansıyor. Beyaz saçlı bir adam, Louis, bir İsviçre bankasından para çeker. Adamın bir sonraki durağı Asya’dadır. Zamanla, geçmişinden kalan parçaları günümüzde geçen olaylarla birleştirmeye çalışır.
Gitgide daha görsel bir sinema diline yaklaşan Claire Dennis, bu filminde, geleneksell anlatım yerine nerdeyse tamamen görsel ve işitsel terimler kullanıyor.
***
Konuyu Jean-Luc Nancy’nin "L’Intrus" (çağrılmadan gelen) adlı kitabından bir alıntıyla kapatalım:
"Davetsiz giren zorla, şaşırtarak ya da hileyle ama her şekilde hakkı olmadan, öncesinde kabul edilmeksizin içeri girer. Yabancıda davetsiz girenden bir şeyler olmak zorundadır; yoksa yabancı yabancılığını kaybederdi: zaten girip orada kalmaya hakkı olsaydı, onda umulmadık ya da istenmeyen hiçbir şey olmaksızın beklenseydi ya da kabul edilseydi, artık ne davetsiz giren olurdu ne de yabancı. O halde, yabancının gelişindeki tüm davetsiz girişleri dışarda tutmak, mantıksal olarak da etik olarak da kabul edilemezdir."