... Devamı Matthias Müller genç denizcilerin çıplak bedenlerini, 19. yüzyılın deniz öyküleriyle birlikte MAHMUR CENNETin masmavi yitik aşk ve arzu okyanusunda boğuyor. Cordelia Swann, Londra Film Festivali, 1993
MAHMUR CENNET büyük estetik bütünlüğü ve hızlı ritmiyle dikkat çekiyor. Tekrarlanan hareketler ile art arda gelen açılmalar ve kararmalar yuvarlanan bir akış oluşturmuş; tehdit ile hüzünle yaratılan ayrılığı yeniden dinginlik ve uzaklık izliyor. Film, soğukluk, uzaklık ve güvenliği çağrıştıran bir renk paletine, mavi-siyaha boyanmış. Huzursuz uykuların, düşlerin, gecenin arzulu sırlarının ve bedensel hazların gerilimi denize ve limanlarla gemilerin imgelerine işlenmiş. ()MAHMUR CENNETte ses güçlü bir anlatım aracı olarak kullanılmış: kabaran ve sönen bir müzik, Joseph Conraddan alıntı metinler ve bir ses karmaşası ile denizin sesi başta olmak üzere, bir dizi gerçek ses dizimiyle birbirini izliyor. Heike Klippel, Screen, Oxford 1994