... Devamı Motiflerini, hareketlerini ve yöntemlerini çevreleyen zekice analiz ve tartışmalarla dolup taşan "Picasso: Bir Dahinin Mirası" bizi sanatçının zaman çizelgesinde ve hayatının karmaşık çalışma aşamalarında gezdiriyor. Picasso’yu takip eden, David Hockney, Roy Lichtenstein ve George Segal gibi üretken sanatçılar tarafından yönlendirilen, sanatçının melankolik Mavi Dönemi’nden Kübizmi tanıtmaya kadar çok çeşitli eserleri araştırıyoruz. Picasso’nun çok farklı resim stillerini keşfetmeye ve mükemmelleştirmeye yönelik doğal eğilimiyle yüzleşirken Anthony Caro, "Sanatsal kişiliğini Picasso kadar çeşitli ve çok hızlı değiştirebilecek kimseyi tanımıyorum." diyor. Hem çocukluğunun hem de kariyerinin ilk yıllarında karşılaştığı yoksulluk ve zorluklardan her zaman ilham alan Picasso, deneyimlerinin çirkinliğinden çekinmiyor. Demoiselles d’Avignon, Picasso’nun hızlı başarısının ardından kendini Kübizm’e atıyor ve gelecek yıllarda Soyut Ekspresyonist hareketle uğraşan sanatçılara ilham veriyor. Soyut figürleri ve ortamları, öznenin çarpık ve meraklı biçimleriyle içsel duyguları sunarak insanlığın karmaşıklıklarını göstermektedir.