7.2

200 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7.3 (80.279 OY)

KONUSU
Georges, bir televizyon kanalı için edebiyat programı hazırlayıp sunuyor. Karısı ile birlikte son derece rahat ve huzurlu bir yaşamı var. Bir gün kaynağı belirsiz bir paket alıyor. İçinden, Georges’un ailesiyle birlikteyken gizlice çekilmiş görüntülerinin olduğu bir video kaset çıkıyor!

Zamanla, ye
... Devamı
Georges, bir televizyon kanalı için edebiyat programı hazırlayıp sunuyor. Karısı ile birlikte son derece rahat ve huzurlu bir yaşamı var. Bir gün kaynağı belirsiz bir paket alıyor. İçinden, Georges’un ailesiyle birlikteyken gizlice çekilmiş görüntülerinin olduğu bir video kaset çıkıyor!

Zamanla, yeni paketler gelmeye başlıyor ve Georges, paketleri yollayan kişinin kendisini yakından tanıdığını anlıyor. Artık sadece karısı ile birlikte polise gidip gitmeme konusunda karar vermek kalıyor. Ve zaman geçtikçe Georges’un geçmişindeki bazı olaylar ile paketler arasındaki ilişki belirginleşmeye başlıyor...

Yaşayan en önemli sinemacılardan birisi olan Michael Haneke imzasını taşıyan, sıkı bir gerilim filmi. Klasik bir gerilim filmi bekleyenleri, politik yönü ağır basan bir Haneke filmi olduğunu hatırlatalım. İlk gösterimi Filmekimi festivalinde gerçekleşiyor.

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@yigithan300

9 ay önce

8.9 / 10

Geçmişte yaptığınız şeylerle yargıla bilirimsiniz. Michael Haneke bu filmde bizi vicdanımızla baş başa bırakıyor biz unutuyoruz diye geçmiş unutulmuyor yaptığımız hatalar kötülükler hep karşımıza çıkıyor. Haneke yine bir burjuvazi aile kurumunun duygulara atmış bir ekonomi olarak ele almış bir ırkçılık devreye giriyor filmde anlatılan ve Hanekenin dertlerinden birini çok iyi yansıtılmış.İnsan oğlunun genelde neden olduğu kötülükler iyi mi kötümü olduklarına karar verememesinden olduğu söylenir.Filmin temel meselesi kötülük tüm zamanlarda çıkan en akıllı işlerden biri bana göre Caché 1961 paris katliamı Cezayirlere uygulanan ırkçılığı gelelim kasetlere kasetleri Michael Haneke gönderir.Filminin içine elini sokar idea edildiği gibi kimse kasetleri göndermemiştir zaten meta bir olay doğa üstü bir şey yoktur Caché de kasetlerin teslim edilmesinin bir nedeni vardır anlatılan evrenin dışındadır filmi Michael Haneke çeker bize gönderir. George
... Devamı
Geçmişte yaptığınız şeylerle yargıla bilirimsiniz. Michael Haneke bu filmde bizi vicdanımızla baş başa bırakıyor biz unutuyoruz diye geçmiş unutulmuyor yaptığımız hatalar kötülükler hep karşımıza çıkıyor. Haneke yine bir burjuvazi aile kurumunun duygulara atmış bir ekonomi olarak ele almış bir ırkçılık devreye giriyor filmde anlatılan ve Hanekenin dertlerinden birini çok iyi yansıtılmış.İnsan oğlunun genelde neden olduğu kötülükler iyi mi kötümü olduklarına karar verememesinden olduğu söylenir.Filmin temel meselesi kötülük tüm zamanlarda çıkan en akıllı işlerden biri bana göre Caché 1961 paris katliamı Cezayirlere uygulanan ırkçılığı gelelim kasetlere kasetleri Michael Haneke gönderir.Filminin içine elini sokar idea edildiği gibi kimse kasetleri göndermemiştir zaten meta bir olay doğa üstü bir şey yoktur Caché de kasetlerin teslim edilmesinin bir nedeni vardır anlatılan evrenin dışındadır filmi Michael Haneke çeker bize gönderir. Georges karakterine gelen mektuplara bakarsak bir yardım çığlığını adalet arayışını ve acıyı değil yani vicdanınızın sesini değil de film bittiğinde kim gönderdi diye merak ediyorsanız Georges sesini duyuyorsanız anne karakteri arkadaşı ile cinsel ilişkiye girdi mi ? diye düşünüyorsanız Georges ve Anne çocukları niye eve gelmedi diye tartıştıkları sahnede arkadaki televizyonda gözümüze sokulan savaş kan gibi görüntüleri görmüyorsanız sizde Georges karakteri gibi bir vicdan sorgulamasına girmeniz lazım. çok aklı bir tuzaktır ve bu tuzağa düşmemek için elinizden gelen tek bir şey ya vardır ya da yoktur o da kanayan kanaya bilen vicdandır.Çocuklar hiç bir zaman masum değildir.

@kuzgunadam

2 yıl önce

7.3 / 10

Haneke’nin klasik rahatsız edici gerilimi yerine Asghar Farhadi tarzı yargılamayı izleyene bırakan felsefi bir anlatım vardı beğendim.

@karabetik

4 yıl önce

sona gelindiğinde Georges’un /kendini ölü gibi hissettiğini/ söylemesi sonuçlanan yargının amacı gibiydi.belki de kaptığı bir tür hastalık vicdanıyla ilgilidir.

@messiyg

4 yıl önce

7 / 10

Rahatsız...

@parfenrogojin

5 yıl önce

Haneke’nin başyapıtlarınan birisi olan Cache, gerçekten tekrar tekrar izlenebilecek güzellikte bir film.

Haneke’nin en önemli meselelerinden birisi olan sinemada gerçeklik hissini zedeleyen ve istismar eden hollywood filmi türleri ve onların klişelerinin burada da kullanıldığını görüyoruz. Gerilim filmlerinin özelliklerini kullanan cache elbette bunu aslında meramını anlatmak için bir araç olarak kullanıyor. Film türlerinin insan tüketimine ve böylece anlamlı olabilecek görüntülerin, görüntüler arasındaki ilişkilerin, hikayelerin tür klişeleriyle film tüketimiyle insanı sahte şekilde mutlu etmesi ve sanat olarak sinemanın amaçlarına ters düşebilecek şekilde düzenlenmesiyle ilgilenmiyor yönetmen. Haneke klişeleri kullanarak onlarla gerçeklik hissi yaratmaya çalışıyor. Bunu yaparken dramatik müzik kullanmamayı, ani-sert kesmelerle görüntüleri sonlandırmayı, kendi klişelerine dönüştüğü söylenebilecek diğer bazı noktaları kullanıyor.

Cach
... Devamı
Haneke’nin başyapıtlarınan birisi olan Cache, gerçekten tekrar tekrar izlenebilecek güzellikte bir film.

Haneke’nin en önemli meselelerinden birisi olan sinemada gerçeklik hissini zedeleyen ve istismar eden hollywood filmi türleri ve onların klişelerinin burada da kullanıldığını görüyoruz. Gerilim filmlerinin özelliklerini kullanan cache elbette bunu aslında meramını anlatmak için bir araç olarak kullanıyor. Film türlerinin insan tüketimine ve böylece anlamlı olabilecek görüntülerin, görüntüler arasındaki ilişkilerin, hikayelerin tür klişeleriyle film tüketimiyle insanı sahte şekilde mutlu etmesi ve sanat olarak sinemanın amaçlarına ters düşebilecek şekilde düzenlenmesiyle ilgilenmiyor yönetmen. Haneke klişeleri kullanarak onlarla gerçeklik hissi yaratmaya çalışıyor. Bunu yaparken dramatik müzik kullanmamayı, ani-sert kesmelerle görüntüleri sonlandırmayı, kendi klişelerine dönüştüğü söylenebilecek diğer bazı noktaları kullanıyor.

Cache de bir gerilim filmindeki en önemli klişelerden birisini kullanıyor: ortada bir cinayet yok ama bir sır, bir gizem var. Georges’a ve ailesine yollanan video kasetler ailenin konforlu hayatını alt üst ediyor, çünkü bitmek bilmiyor ve ısrarla karakterleri, özellikle de sinemadan görülmüş en itici karakterlerden Georges’u bir yere bakmaya çağırıyor. Film ilerledikçe yönetmenin video kasetlerle hem georges’a , hem eşine hem bize yaptığı gibi, georges da bakmaya ve görmeye çalışıyor: geçmişine. Çünkü kasetler Georges’a geçmişini işaret ediyor.

Filmin açılış sekansında hareketsiz duran, dakikalarca izlediğimiz ve hiç birşey olmayan kısımda yönetmenin esas yöntemini de yakalamış oluyoruz: Film boyunca, ilginç finali de dahil, aynen Georges gibi bakacağız ama gördüğümüzü anlayamayacağız, baktığımızı görüyorsak da bu görüntünün ne olduğunu bir türlü çözemeyeceğiz. İşte bu gerilim filmlerinde bulunmayan ve eğer bulunuyorsa bile derdi finalde süsleyerek bize numarasını yutturmak isteyen hin filmcilerin düşünmemeyi tercih ettiği bir yöntem. Georges baktıkça görmeye başlıyor ama gördüğünü anlayamıyor önce, biz de onunla beraber bakarken çözmeye başlıyor ve georges filmin finalinde gördüklerinden insani, vicdani olarak etkilenemeden ve tek derdi suçunu bir an önce unutmakken kendini karanlık odasında perdeleri çekerek uyumaya bırakırken bizler filmin afişindeki gibi aydınlık, berrak bir final sahnesiyle başbaşa bırakılıyoruz: filmi sadece bir kez izleyenlerin belki ıskalamış olabileceği gibi bu sahnede mecid’in oğlu ve georges’un oğlu beraber okulun önünde onlarca insanın arasında konuşuyor. Filmin esas sorusu olarak kabul edilen kasetleri kim gönderdi sorusunun cevabıyla ilgili bir çok iddia var, final sahnesi de bu cevaplardan birisi, ancak tipik bir haneke filmi sonu olan finalsizlik bu filmde de mevcut ve bu finalsiz son filmin meselesini perdeden ve sinema salonundan dışarıya taşıyor: biz georges’lar, bir anne’ler, baktığı halde göremeyenler, görse de gördüğüyle yüzleşemeyenler, kanaması durmuş bir vicdanla ölene dek yaşamak arzusunda konforuyla memnun yaşayanlara yönelik bakma ve görme arzusu bu. Gizli olan, saklı olan, saklanan ne ve kim? Filmde saklanan, gizlenen, bakıp da göremediğimiz ama georges’un geçmişini bilen, kasetleri gönderen kişi, elbette yönetmen. Bize de saklandığı yerden gördüklerini göstererek ve eliyle işaret ederek georges’a bakmamızı ve onu görmemizi istiyor. Georges’a bakarken kendi suçlarımızla, vicdan yüklerimize bakmamızı ve görmemizi istiyor Haneke.

Sona ermeyen bütün haneke filmleri, filmlerdeki meselelerin, gerçeklik hissi bize hikaye edilerek anlatılan olayların sürüp gittiğini, eğlencelik bir durum olmadığını söylüyor. Bu yüzden haneke filmleri hep asık yüzlüler, belki tek istisna haneke’nin en iyimser filmim dediği Bilinmeyen Kod olabilir. Ya da seneler sonra yeniden izlemeyi düşündüğüm, yönetmenin kendi klişelerini bir kenara bıraktığı Aşk filmi.. İzlemeyenlere Cache’yi mutlaka izlemelerini öneriyorum.

@olanzveins

5 yıl önce

7.5 / 10

Şu ana kadar toplamda 4 filmini izlemiş olmama rağmen Haneke'nin beni en çok etkileyen filmiydi bu film. Elias Canetti'nin Körleşme'sine benzettim uzaktanda olsa. Vicdani bir sorunu yine izleyicinin gözüne sokup ikilemde bıraktırmayı gayet başarılı bir şekilde başarmış Haneke. Hangisi haklıdan ziyade koşullar ve tutumların ön planda olduğu bir filmdi.

@chewing

7 yıl önce

6 / 10

Şu ana kadar 3 tane haneke yapımı film izlemiş biri olarak içlerinde en kötüsü bu galiba. diğerleri funny games ve amour’du. Tamam az çok haneke’nin ne tarz film çektiğini bilerek başına oturduk ama bu filmde gerilimin "g" sini bulmak dahi mümkün değil. Film apaçık anton çehov’un bir eserinin sinemaya uyarlanmış versiyonu gibi öylesine sıkıcı öylesine durağan.6/10 iyi seyirler.

@kaede

9 yıl önce

Filmden minik bir ayrıntı:

Annesiyle konuştuğu sahnede yaşlı olduğu gerçeğini kabul etmek istemeyen Georges yaşanan tüm olaylardan sonra içsel bir mücadeleye, vicdan hesabına giriyor ve eşine uyumak istediğini oğluna yaşlı babasının onu sevdiğini ve uyumak istediğini söylüyor. Kapalı perdeler ve lamba ışığından bile rahatsız olan bir insan oluyor bir anda. Bir de filmde son sahnede Pierot’un intihar eden adamın oğluyla konuştuğunu görüyoruz, çocuğun içine şüpheyi sokan ve babasından daha sağlıklı-mantıklı bir intikam hazırlayan bilgili-akıllı bir çocuk olduğunu üstü kapalı bir biçimde anlıyoruz... Film durgun ama o kadar da güzel ve çarpıcı bitti benim için.

@otlu_kek

9 yıl önce

kuzum o nasıl intihar sahnesi? ..

@nickimyokbenim

10 yıl önce

1 / 10

Yaa bir hikaye bu kadar mı kötü anlatılır. Boş ve gereksiz sahnelerle dolu, sınunda ne olduğı anlaşılmayan bir film. 113 dakikalık filmdeki gereksiz sahneleri çıkarsak geriye 45-50 dakikalık bir kısa film kalır. Filmin 1 saatten fazlası gereksiz. Ben yandım siz yanmayın!

@smaug

10 yıl önce

Haneke kendi tarzını oturtmuş ender yönetmenlerdendir. Bu yönüyle takdir ettiğim ve beğendiğim bir yönetmen. Cache konusu itibariyile biraz ağır ilerleyen bir film. Haneke'nin tarzını bilenlerin filmden zevk aldığını düşünüyorum.
Z

@zexen7

11 yıl önce

1 / 10

bu filme 8 veren zihniyetin ben taaaaa amcasının gül bahçesine su vereyim. winter’s bir bu iki. arkadaş bende mi bir problem var ben mi anlamadım filmi. hayatımda seyrettiğim en boktan 2. film. bakmayın. HEY SANA SÖYLÜYORUM FİLM İĞRENÇ BAKMA ZAMAN KAYBI BİZİ UYARAN OLMADI. winter’s bone ve bu film kesinlikle izlemeyin. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
S

@samarrali

13 yıl önce

5.9 / 10

izlediklerim arasında açık ara en kötü haneeke filmi...
B

@bdcritias

14 yıl önce

10 / 10

Yeni İnsan Yeni Sinema 23. sayıda, bu filme dair yabancılaştırma estetiği ve Brecht çıkışlı bir yazı var. Yazı, filme dair soru işaretlerini cevaplamasının yanında, tiyatroda devrim denebilecek bir ilerlemenin; yabancılaştırma estetiğinin sinema sanatında tekrar üretimini Cache üzerinden örnekliyor ve analiz ediyor. Temel bir benzeştirmeyle; Haneke de tıpkı Brecht gibi, sanatta cesaretle ilerlemeyi aklına koymuş sanatçı. Sanat tarihi üzerine okuma yaparken gelişmeleri, değişimleri ve bir biçimin tümden yıkılıp yeni bir estetiğin oluşumunu kavramanın mutluluğunu ve zevkini yaşarız. Çağımızın sinema ustası, sanat tarihinde yer alacak bu eseriyle, sanatın yaşadığını bir kez daha gösteriyor.
P

@pekipis

14 yıl önce

filmin sakinliği sizi iyice gerer ilk noluyor dersiniz uzun uzun sokağa bakarsınız sonra filim kendini yavaş yavaş belli etmeye başlar kafanızda sorular dolanmaya başlar

hiç beklenmedik zamanda o nasıl bir boğaz kesme sahnesidir yerimden zıpladım
SPOILER

Saklı filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Saklı filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Saklı filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL