... Devamı Cinsel boyutuyla aşk üzerine bir soyutlama olan film, basılı karelerden görüleceği üzere, alışılmamış mekanlarda geçen, döneminin halet-i ruhiyesinin çok dışında bir yapım. Yönetmen Yeni Dalgacılar gibi amatör bir kadro ile çalışmış. AlpZeki Heper bir kadını üçe bölerek "ensest", "köle ruhlu" ve "fahişe" kadını yorumlamaya çalışmış.
*
Film, müstehcenlikten yasaklandı. Sansürün keyfine göre makaslanarak (bazen, bölüm eklenerek) gösterime sokulan filmlerin aksine, Hüseyin Kaşfi’nin ’Kayıp Kız Ayla’sı ile birlikte, sansürden hiç çıkamayan iki filmden biri oldu.
Alp Zeki Heper’in vasiyetnamesi gereği bu film hiç kimseye gösterilmiyor. Yıllar önce çok özel bir gösterimle ’Gergedan’ dergisi için bir iki kişi, gene bir dosya için filmi izlemişti. Tek kopyasıİstanbul Sinema-TV Enstitüsü Arşivi’ndedir. O arşivdeki filmleri nasıl kıskançlıkla koruduğunu herkesin çok iyi bildiği Sami Şekeroğlu bu vasiyete yıllarca çok sadık kaldı !