7.6

93 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7.6 (25.316 OY)

KONUSU
Michel zeki, çalışmayı pek sevmeyen ve içindeki bazı dürtüleri harekete geçiren soğukkanlı bir insandır. Bu yüzden yankesicilik yapar. İlk başlarda tek başına yaparken daha sonradan başka yankesicilerle beraber organize olarak işi devam ettirir. Michel’in iş güç sahibi olan arkadaşı ona bazı iş tekl ... Devamı
Michel zeki, çalışmayı pek sevmeyen ve içindeki bazı dürtüleri harekete geçiren soğukkanlı bir insandır. Bu yüzden yankesicilik yapar. İlk başlarda tek başına yaparken daha sonradan başka yankesicilerle beraber organize olarak işi devam ettirir. Michel’in iş güç sahibi olan arkadaşı ona bazı iş teklifleri götürse de o bunlara riayet etmez. Zira insanların değişmesi çok zordur. Suç işledikçe arkası geliyor, peki nereye kadar?

Tüm zamanların en iyileri arasında, kaçırılmaması gereken bir film.

YORUM YAZ

SPOILER

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@tenekteplaz

10 yıl önce

5 / 10

Oyunculukla ilgili çok büyük sıkıntıları olan film.

@yasinserindere

5 yıl önce

4 yıl aradan sonra bu yoruma cevap vermek istedim. belki bu dönemde kendinizi daha geliştirmiş ve bu filmdeki oyunculuğun neden farklı olduğunu anlamış olabilirsiniz ama ben diğer arkadaşların da öğrenmesi için yanıtlıyorum. bresson filmlerinde genellikle amatör oyuncularla çalışır. ona göre oyuncu yoktur model vardır. ve çalıştığı modellerden sadece diyalogları okumasını ister. çünkü diyalog ve görselliğin anlatımı sinema için yeterlidir. bresson sinemasında oyuncuların yüzlerinden çok elleri ve ayakları görmemizin sebebi de budur.

@vegidemiyorum

11 yıl önce

Roman gibi bir filmdi, nasıl ki romanda betimlemeler üzerinden karakteri tanıyorsak sanki bu filmde bize karakteri okuyormuşuz gibi tanıttı bize.

Bresson filmin en başından der zaten;bu film polisiye türünde bir film değildir.Yazar sesler ve resimlerle,bir gencin zaafıyla kendisine uygunolmadığı halde içine girdiğiyankesicilikte yaşadığı kabusuanlatmaya çalışıyor.Yalnız bu macera eğer olmasaydı,birbirlerini asla tanımayacakiki kalbi, garip yollardan birleştirecektir.

diye.

Hakkaten de öyle zaten. Filmde çok güzel bir bütünlük vardı. Bana bu kadar güzel gelmesinin nedeni sanırım filmin kısa olması, yani film ne kadar kısa oluyorsa bütünlük ve sahnelerin yoğunluğu daha da artıyor galiba, çünkü boşa tek bir sahne bile yok. Tabi bu kesin bi kanı değil fakat bi filmin 75 dakikada bu kadar iyi bir etki bırakabilmesi süper bir olay. Hele ki 1959 senesini düşünürsek bence bu filmin kıymeti bilinmeli. İzlediğim en sağlam senaryosu olan, yani
... Devamı
Roman gibi bir filmdi, nasıl ki romanda betimlemeler üzerinden karakteri tanıyorsak sanki bu filmde bize karakteri okuyormuşuz gibi tanıttı bize.

Bresson filmin en başından der zaten;bu film polisiye türünde bir film değildir.Yazar sesler ve resimlerle,bir gencin zaafıyla kendisine uygunolmadığı halde içine girdiğiyankesicilikte yaşadığı kabusuanlatmaya çalışıyor.Yalnız bu macera eğer olmasaydı,birbirlerini asla tanımayacakiki kalbi, garip yollardan birleştirecektir.

diye.

Hakkaten de öyle zaten. Filmde çok güzel bir bütünlük vardı. Bana bu kadar güzel gelmesinin nedeni sanırım filmin kısa olması, yani film ne kadar kısa oluyorsa bütünlük ve sahnelerin yoğunluğu daha da artıyor galiba, çünkü boşa tek bir sahne bile yok. Tabi bu kesin bi kanı değil fakat bi filmin 75 dakikada bu kadar iyi bir etki bırakabilmesi süper bir olay. Hele ki 1959 senesini düşünürsek bence bu filmin kıymeti bilinmeli. İzlediğim en sağlam senaryosu olan, yani gerçekten bir şeyler anlatma, bir derdi gösterme isteğiyle ortaya çıkmış filmlerdendi. Senaryonun ne kadar önemli olduğunu, estetiğin senaryo temeli olmayınca yalnız başına bir anlam ifade etmediğini tekrar görmüş oldum. Filmin finali gerçekten çok başarılı. Sitedeki arkadaşlardan biri şöyle bir yorum yazmış;

Dostoyevskinin bir sözü var:

"İnsan, hedefe ilerlemeyi sever, ulaşmayı değil"

..

bu filmdeki karakter de parkurları birer birer aşıyor ve hiç beklemediği anda asıl istediği şeye kavuşuyor..

Detaylar da güzeldi, örneğin; hırsızın evinin kapısını daima açık bırakıp gitmesi görülmeye değer bir ironiydi. Mutlaka izlenmeli. İyi seyirler.
B

@budha

11 yıl önce

+.."Çalışarak para kazanamazsın.."

- :)

..

+"İnsanlar ya çalarlar ya da dilenirler..Ben her zaman çalmayı tercih ederim..Bu daha etkilidir.."

...

..

Filmde sahneler (hırsızlık sahneleri) ince örülmüş, sık dokunmuş ve titizlikle işlenmiştir..

"Hırsızlık tabiki yapılmalıdır çünkü devletin kendisi hırsızdır" der DE SADE..

Dostoyevskinin bir sözü var:

"İnsan, hedefe ilerlemeyi sever, ulaşmayı değil"

..

bu filmdeki karakter de parkurları birer birer aşıyor ve hiç beklemediği anda asıl istediği şeye kavuşuyor..



..

Godardın taptığı ve birkaç defa izlediği film olarak kayıtlara geçmiştir..

@benkendimveben

11 yıl önce

baş karakter michel ; dostoyevski ile camus romanlarından çıkmış olmalı ki öylesine donuk öylesine mat ve korkak.

ayrıca bu ne biçim bir hırsızdır ki kendi kapısı açık olduğu halde çıkar gider işine ! ironi bu olsa gerek

@ustunkoru

14 yıl önce

8.5 / 10

Michel’in etkilendiği, 18.yy’da yaşamış "Prince of Pickpockets" ünvanıyla George Barrington merak uyandırmıştır.

@frank_booth

15 yıl önce

Neden amerikanın bu filmi en iyi yüz film kategorisine almadığı konusunda oldukça eleştriye sebep olan film.

Filmde Jeanne karakterini oynayan Marika Green, Eva Green'in öz be öz halası. Bi aile hem bu kadar yetenekli hem bu kadar güzel nasıl oluyor şaşırdım dorusu. Marika Green bu filmde henüz on altısında....

@toshiro

15 yıl önce

bresson dan kısa ama akılda kalan güzel bir film. grup halinde yapılan yankesicilik sahneleri kayda değer..
SPOILER

Yankesici filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Yankesici filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Yankesici filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL