Fedakar Kız 2004

Samaria a.k.a Samaritan Girl

6.1

68 OY
PUAN VER
5

IMDb: 7.2 (11.786 OY)

Süre

1 Saat 35 Dk.

Tür

Dram

Ülke

Güney Kore

Yönetmen

KONUSU

Uzakdoğu sinemasının yükselen değeri Kim-Ki Duk'un yönettiği, bol ödüllü bu filmde, Avrupa'ya seyahat etme hayalleri kuran liseli iki genç kızın para bulmak için içine düştükleri durum anlatılıyor.Jae Young, internet üzerinden ayarladıkları, erkeklerle birlikte olurken, Yeo-Jin de organizasyonun kusursuz işlemesini sağlar. Ancak Yeo-Jin bir gün büyük bir hata yapar ve polis baskınından kaçmaya çalışan Jae Young camdan atlayarak ağır yaralanır.Genç kız hastanede ölünce Yeo-Jin onun yerini alarak erkeklerle birlikte olmaya başlar.Yeo-Jin’in dedektif olan babası kızının nasıl bir işin içinde olduğunu fark edince kızının müşterilerinden intikam almaya karar verir.Yükselişi devam eden Uzakdoğu sinemasının yeni yeteneklerinden olan Kim-Ki Duk, Fedakar Kız’la 2004 Berlin Film Festivali’nde En İyi Yönetmen ödülünü kazanmıştı.

SPOILER

TÜM YORUMLAR (6)

@Naksidil yazdı...

Per, 13 Nis 2017, 09:05 (1 yıl önce)

6.8 / 10

" Ahlak kuralları kimin umurunda ! Bir insanı mutlu ediyor değil mi ? " sözlerinin ardından , kendisine karşılığının ödettirilmediği hazzın devamında , kızına ulaşan babayı kim tokatlamak istemezdi ki .. Baba karakteri , öfkesini ve sevgisini doğru terazide tarttı . Kızının önünde ki taşları temizledi , annesinin mezarında arındırdı .. " Artık baba yok " derken kızını gerçek dünyayla , bir yanı tertemiz göl diğer yanı çamur olan yolda başbaşa bıraktı .. Kim Ki-duk sen başkasın. Herkesin sindirmeye alışkın olamayacağı bir bakış açın ve felsefen var ..

@fakyelken yazdı...

Pzt, 11 Ağu 2014, 22:42 (4 yıl önce)

8 / 10

  Babanın kızını cezalandırmak yerine kendi yolunu çizmesi için bırakması ve kızın daha ilk çukurda dibe batıp babasının arkasından bakakalması gelmiş geçmiş en etkileyici kim ki duk sahnesiydi neredeyse.

@deniz-rizgar yazdı...

Pzt, 02 Eyl 2013, 23:34 (5 yıl önce)

Fedakar kız adıyla gösterime giren güney koreli yönetmen kim ki duk filmi. Müzikler park ji-woong?den. oyuncularsa; ji-min kwak, min-jeong seo, eol lee, oh young.  Filmin konusu şöyle; 15 yaşlarında Avrupa?ya gitme hayalleri kuran iki yakın arkadaşın para bulmak için içine düştükleri durum anlatılıyor. Birbirlerine çok yakın bu iki arkadaştan Jae Young, internet üzerinden ayarladıkları, erkeklerle birlikte olurken, Yeo-Jin de organizasyonun kusursuz işlemesini sağlar. Ama Jae Young bir gün polis baskınından kaçmaya çalışırken pencereden atlar ve ölür. Bunun üzerine Yeo-Jin kendini kaybeder ve Jae Young?un birlikte olduğu erkeklerle tekrar yatmaya başlar, onlara paralarını geri verir, bunun acısını dindireceğini sanar. Dedektif babası ise kızının neler yaptığını fark edince, erkeklerin hepsinden intikam almaya başlar? Kim ki-duk yine bizlere etkileyici bi travma yaşattı. Filmin ilk 60 dakikası konudan beklenilen bir şekilde ilerliyor ve 60 dakikadan sonra Kim ki-duk tarzı konuşmaya başlıyor. Aniden tempo düşüyor, diyaloglar kesiliyor, sessizlik ve soru işaretleri hakim olmaya başlıyor filmde. Ve yine o soru işaretleriyle bitiyor.  Evet kim ki-duk filmlerine göre bu film biraz yavan olsa da filmin içindeki detaylar oldukça görmeye değer. Mesela ekşide gördüğüm bu spoiler içerikli yazı bazı şeyleri güzel açıklamış; filmden geriye ?fedakârlık? kavramını vurgulayan sahneler dışında iki şey aklımda kaldı. ilki mezarlık dönüşü baba ve kızın içinde bulundukları aracın saplanması. orada dikkat edilirse aracın ardında, geri giderek saplandıkları çukurdan kurtulmalarını sağlayacak bir mesafe var; ama baba bunu kullanmadı. özellikle gaza basarak ilerlemek istedi ama araç gitmedi. indi, taşları temizledi ve yeniden denedi ama araç yine yola dönemedi. sonra kız indi ve kan ter içinde kalarak daha çok taşı aracın sağ ön tekerleğinin saplandığı yerden çıkardı ve bu sefer araç yola döndü.  oysaki araç hiç de çok derin bir çukura saplanmış gibi görünmüyor. yani geri vitese alınarak biraz gerileyip yeniden yola dönebilirdi; ancak hem baba geri dönmüyor, hem de kız, babasına bu fikri hatırlatmıyor. bunu şu şekilde yorumladım: olan onca olaydan sonra (kızın cinsel ilişkileri ve babanın ardında bıraktığı bir ceset) bir daha geri dönmek istemiyorlar; çünkü kızın annesinin ve haliyle adamın eşinin mezarına gelişleri bir ?yeniden başlangıç?. bu başlangıcı aracı geri alarak bozmak istemiyorlar. ?daima ileri bakmalı? felsefesi gibi bir şey ve kızın da yardımıyla yeni bir başlangıç yapıyorlar; çünkü adam yaşanan acıların üstesinden tek başına gelemez. ikincisi ise filmin son sahnesi. sarıya boyanan taşlarla oluşturulan parkur, kızın bundan sonraki yaşantısını temsil ediyor. babası şu mesajı veriyor olabilir: iyi bir yaşantın olmasını istiyorsan bu çizgiyi aşma. aştığında başına gelenleri gördün. bu yoldan gitmen zor olabilir ama öğrenmelisin; çünkü bundan sonra yaşantında ben olmayacağım.  aşağı yukarı 15 yaşındaki bir kıza hayatının geri kalanında izleyeceği (öğütlenen) yol, farkında olsun diye sarıya boyanan taşlardan başka bir şeyle anlatılamazdı heralde.  peki tüm bunlara rağmen babasını götüren aracı takip ederken yoldan çıkıp saplanan kendi aracı, kızın yaşamının ilerki evrelerine dair ipucu veriyor mu? kesinlikle; çünkü yalpalıyor (direniyor) ve en sonunda bataklığa saplanıyor.  İyi seyirler efenim.

Spoiler içeren yorumlarınızda "spoiler"
butonunu kullanınız.

SPOILER

Fedakar Kız filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Fedakar Kız filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Fedakar Kız filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

SİNEROBOT

BUGÜN NE İZLEMEK İSTERSİN?

YILI

SÜRESİ

PUANI