Ayna

(1997)

The Mirror a.k.a Ayneh

Film 1 Saat 35 Dk. Dram İran 18 Nisan 1998

7.2

28 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7.5 (3.134 OY)

KONUSU
Kolu alçılı ve başı örtülü olan İranlı küçük bir kız çocuğu, okul çıkışı annesiyle buluşmak için beklemektedir. Ancak kızın annesi gelmez ve kız evine tek başına dönmeye çalışır. Evinin adresini hatırlamadığı için de eve dönüşü kolay olmayacaktır.

Küçük kızın okuldan çıkışıyla başlayan film, bir ye
... Devamı
Kolu alçılı ve başı örtülü olan İranlı küçük bir kız çocuğu, okul çıkışı annesiyle buluşmak için beklemektedir. Ancak kızın annesi gelmez ve kız evine tek başına dönmeye çalışır. Evinin adresini hatırlamadığı için de eve dönüşü kolay olmayacaktır.

Küçük kızın okuldan çıkışıyla başlayan film, bir yerden sonra aniden belgesel türüne geçer ve küçük kızı canlandıran Mina Mohammad Khani’nin hikayesine döner.

Jafar Panahi yönetmenliğindeki film, son derece etkili ve güçlü bir drama. Ayrıca İran sinemasının önemli filmlerinden biri olan Ayna, ülkemizde de İstanbul Film Festivali’nde gösterilmiş ve Altın Lale ile ödüllendirilmiştir.

YORUM YAZ

SPOILER

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@tiamath

1 yıl önce

4 / 10

Kendisini almaya gelmemiş olan annesinin, artık gelmeyeceğine kanaat getiren bir kız çocuğu, evine kendi başına gitmeye karar verir. Ama bu o kadar kolay olmayacaktır. Çünkü kızın evi ile ilgili bilgisi, bir duraktan otobüse bindikleri ve otobüsün onları kalp şeklinde parmaklıklarla etrafı çevirili bir çeşmede bıraktığı. Bu kadar bilgi ile şehrin bir yanında bir yanına gezinir durur.

Filmin içindeki bir anda sete geçiş kısmını sevemedi. Hatta benim için ilk "kameraya bakma" denildiği sahnede film bitti. Filmin amacı, toplumun özellikle kadınlara bakış açısını, kadınların yaşamını, otobüs ve taksilerde yapılan konuşmaların mikrofon ile yansıtılması üzerine dayalı olabilir ama bu set geçişinden ötürü benim nazarımda filmin ciddiye hepten gitti.

@cruachan

2 yıl önce

7.2 / 10

Film iyide küçük kızın cırcır böceği gibi sesi film boyunca kulaklarımı rahatsız etti, sırf yönetmeni sevdiğimden bitirdim beyaz balonda bu kadar rahatsız olmamıştım, birde İran sineması çoğu filmde çocuklara baş rol verip duygulara oynamaya çalışıyor sanki buda artık rahatsız edip yapmacık gelmeye başladı bana, bu yönetmenin biraz tarzı o onun için demiyorumda diğer İran yapımı filmlerdede görüyorum bunu, hep çocuklar üzerinden gitmek zorunda değiller biraz aşırıyı bulmuş dram filmlerinde bu sanki. bu film daha eski tabi zaten bunun için yazmadım bunu bundan sonraki yıllardada çocuk karakterler çok kullanılmış onun için yazdım.

@yasinakgul

12 yıl önce

1 / 10

Jafar amca'ın özel filmlerinden.. Diğer filmlerinden farklı bir senaryo ve zorluklarına ayna tutuyor ,hem kendine hem de iran halkına. İran sineması kendi içinde zorluklarını gösteriyor. Kadın cinsiyeti özellikle . O yüzdender ki çocuk oyunculara yönelim tematik olarak görülmektedir. Başrol karakterinde kendine düşeni seyirciye yapıştırmış. İyi seyirler...

@abaru

13 yıl önce

Ayna; sinemanın kurgusal gücünün sınırlarının zorlandığı, gerçek zamanda ilerleyen film içinde bir film. Öyle ki; kırılma noktası diyebileceğimiz Minanın kamera ile göz göze gelme sahnesinden sonra seyircinin getirildiği ters köşe, kurgunun sinemadaki yerinin (tabi layıkıyla kullanılabilirse) ne kadar büyük olduğunu gösteriyor. Filmin ikinci yarısını diken üstünde izliyoruz, her ayrıntıda bu bir kurmaca mı yoksa gerçekten olay böyle mi ilerlemiş onun delilini arıyoruz. Halbuki Panahinin çekimlerini üç haftada tamamladığı bu filmin ikinci kısmı, ilkinden daha kurmaca.

Ayna ile yönetmenin ondan önce çektiği, ilk uzun metrajlı filmi olan Beyaz Balonun pek çok açıdan birbirine benzediğini söylemek mümkün. Ben bu benzerliği, yönetmenin Beyaz Balonla yakaladığı çizginin hakkını yeterince veremediğini düşünüp kurgusunu ve detayları biraz daha güçlendirerek yeniden çekmek istemesine yoruyorum. Beyaz Balonda Raziye Tahranın arka sokaklarını sey
... Devamı
Ayna; sinemanın kurgusal gücünün sınırlarının zorlandığı, gerçek zamanda ilerleyen film içinde bir film. Öyle ki; kırılma noktası diyebileceğimiz Minanın kamera ile göz göze gelme sahnesinden sonra seyircinin getirildiği ters köşe, kurgunun sinemadaki yerinin (tabi layıkıyla kullanılabilirse) ne kadar büyük olduğunu gösteriyor. Filmin ikinci yarısını diken üstünde izliyoruz, her ayrıntıda bu bir kurmaca mı yoksa gerçekten olay böyle mi ilerlemiş onun delilini arıyoruz. Halbuki Panahinin çekimlerini üç haftada tamamladığı bu filmin ikinci kısmı, ilkinden daha kurmaca.

Ayna ile yönetmenin ondan önce çektiği, ilk uzun metrajlı filmi olan Beyaz Balonun pek çok açıdan birbirine benzediğini söylemek mümkün. Ben bu benzerliği, yönetmenin Beyaz Balonla yakaladığı çizginin hakkını yeterince veremediğini düşünüp kurgusunu ve detayları biraz daha güçlendirerek yeniden çekmek istemesine yoruyorum. Beyaz Balonda Raziye Tahranın arka sokaklarını seyirciye tanıtırken, Aynada Mina ile büyük meydanları, şehrin merkezini görüyoruz.

Çocuk oyuncular için nasıl İran sinemasının alametifarikası diyebiliyorsak, gerçek zamanlı anlatım için de Panahinin alametifarikası diyebiliriz. Filmlerinde slogan atmayan, birbiri ile şakalaşmayan, hükümete karşı sözler söylemeyen hatta pek söz söylemeyen, vakur ve İranı olduğu gibi kabullenmiş ama belki bir mucize bekleyen kadınların ve çocukların hikayesini anlatan bu adam 20 yıl boyunca susmaya mahkum
SPOILER

Ayna filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Ayna filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Ayna filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL