On dorduncu dalay lama’nin hayatini - daha dogrusu 1959’da tibet’ten hindistan’a gocune kadarki hayatini - anlatan scorsese filmi. iyi calisilmis denebilir, tibet’in soz konusu tarihi ve tibet budizmi gercek bir sekilde verilmis.. iyi bir sanat yonetimi var.. film cin’in izin vermemesi nedeniyle fas
... Devamı On dorduncu dalay lama’nin hayatini - daha dogrusu 1959’da tibet’ten hindistan’a gocune kadarki hayatini - anlatan scorsese filmi. iyi calisilmis denebilir, tibet’in soz konusu tarihi ve tibet budizmi gercek bir sekilde verilmis.. iyi bir sanat yonetimi var.. film cin’in izin vermemesi nedeniyle fas’ta cekilmis. tibet’i konu alan bir diger film "tibet’te yedi yil" da cin’in izin vermemesi nedeniyle arjantin’de cekilmistir.. film scorsese filmografisi icerisinde pek onemli bir yerde konumlandirilmasa da "yonetmenlik sanati"ni ifsa eder scorsese bu filmde. kendisi de zaten koyu bir katolik aileden geldiginden ve kucukken rahip olmak istediginden bu konuyu kendisine yakin hissetmis olabilir. zaten isa’nin "alternatif" bir yasamini konu alan "gunaha son cagri" adli bir filmi de vardir.. bunun yani sira dalay lama’nin 1959’da tibet’teki cin otoritesine karsi cikan ayaklanmadan ve cin’in dalay lama’nin sarayini bile- bile diyorum cunku tibet’i daha onceden bombalamistir - bombalamasindan sonra dalay lama’nin hindistan’a zorunlu gocunu, italyan gocmeni bir aileden gelen scorsese kendine yakin bulmus olmasi ihtimali de vardir. bunun yaninda filmde sembolizm one cikmaktadir..