7.3

127 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7.3 (66.026 OY)

KONUSU
"İngiltere’nin X kuşağı"na ait, oldukça farklı kişiliklere sahip üç genç olan gazeteci Alex, doktor Juliet ve muhasebeci David aynı evi paylaşmaktadır. Kira paylarını azaltmak için dördüncü bir ev arkadaşı arayan üçlü pek çok adayı geri çevirdikten sonra "cool" mizacıyla dikkatlerini çeken Hugo’da k ... Devamı
"İngiltere’nin X kuşağı"na ait, oldukça farklı kişiliklere sahip üç genç olan gazeteci Alex, doktor Juliet ve muhasebeci David aynı evi paylaşmaktadır. Kira paylarını azaltmak için dördüncü bir ev arkadaşı arayan üçlü pek çok adayı geri çevirdikten sonra "cool" mizacıyla dikkatlerini çeken Hugo’da karar kılar. Bir gün Hugo’yu aşırı dozda uyuşturucudan ölmüş halde, yanında çok büyük miktarda para içeren bir valizle birlikte bulan gençler Hugo’nun cesedini gömdükten sonra parayı alırlar. Ancak içlerinde iktisat bilgisi olan tek kişi olan David bir gün birisinin bu kadar büyük miktardaki paranın mutlaka peşine düşeceğini söyleyerek arkadaşlarını uyarır. David’in tahmini doğru çıkar; polis ve uyuşturucu kaçakçıları aynı anda paranın peşine düşer... Trainspotting ile dünya çapında ün kazanan İskoç yönetmen Danny Boyle’un ilk uzun metrajlı filmi olan Mezarını Derin Kaz, yönetmenin Trainspotting’de daha da büyük başarıyla devam ettirdiği, sıkça Tarantino’nun sinemasıyla karşılaştırılan mizahi gerilim tarzının daha düşük bütçeli, mütevazi bir öncülü olarak tanınıyor.

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar
B

@buuura

5 ay önce

Hikayenin genelinde özellikle kurgusal gelişiminde çok fazla kopukluk olan bir film olsa da , aradaki boşluklar izleyici tarafından doldurulması beklensede genel olarak hem konusu , hem de sinematografisi başarılı diyebileceğim bir filmdi. Film genel olrak bana Franz Kafka'nın dönüşüm kitabını anımsattı diyebilirim. Yönetmen veya senarist oradan yola çıkarak mı filmi çektiler ya da bir esinlenme belki öykünme varmıdır bilemiyorum. Fakat bence film Kafka 'nın dönüşüm hikayesiyle bir çok yönden paralellikler ve benzerlikler taşıyordu. Bence film genel olarak etkileyici ve güzel bir dönüşüm hikayesiydi.

@filmist

2 yıl önce

7.3 / 10

Hem dönemine hem günümüze göre değerlendirecek olursam gayet güzel başarılı bir iş çıkmış.Filmin çoğunluğu tek mekanda geçip bu denli keyif alarak izlettirmek maharet gerektiriyor.Bu filmde bunun üstesinden kolaylıkla gelmiş.Sıkılmadan, bunalmadan yeterli temposu, gerilimi ve sürekli kendi kendinize soru sorarak bir çırpıda izleyip bitiyorsunuz. Filmin ortasında finali etkileyen kırılma noktası var aslında o olmasa finali daha şaşırtıcı olabilirdi nedense o sahne yüzünden sonunu tahmin ettim ve tahminim doğru çıktı.Yani beni pek şaşırtmadı desem yalan olmaz.Yinede genel itibariyle görüşüm keyifli vakit geçirirsiniz.

@stiff

2 yıl önce

6.3 / 10

Kesinlikle keyifli bir seyir sunuyor. Ama ben biraz overrated buldum. Final sahnesini ben de beğendim. Psikolojik olarak sadece David karakteri ele alınıyor gibi geldi. Evet diğer karakterler de değişiyor ama bu değişimde yine David’in payı var. Alex karakterini "sevilmeyecek tip" olarak başarılı buldum. Bir de dedektiflerin hikaye üzerinde pek bir ağırlığı yok gibiydi.

@zemzem

3 yıl önce

Bir grup ödevinde hiç bir şey yapmayan öğrencinin grup üyeleri içinde en yüksek notu alması gibi bir film. Karakterlere gıcık oldum.
#alex
T

@tayla

3 yıl önce

Tekrar Danny Boyle filmi ve tekrar parayı alıp kaçan biri var. Birkaç yerde The Dreamers havası verdi.
T

@tayla

3 yıl önce

Alex, Alex, Alex

@tiamath

3 yıl önce

8 / 10

Artık Arkadaşlara Güvenilmediğinde Ne Olacak?

Birbirleri ile mükemmel uyumlu üç arkadaş, biraz tasarruf etmek maksadıyla evlerindeki bir odayı kiraya vermeye karar verirler. Fakat alacakları dördüncü kişinin ilginç bir karakter olmasını ve kendileri ile uyumlu olmasını isterler. Kiraya girmek için gelenlerle resmen oyun oynarcasına sorular sorup dialoglar kurarlar. Bu sorular bazen çizgiyi aşan, sınırları zorlayan seviyelerde bile olabiliyor. Film buraya kadar ki kısmı ile, bu üç arkadaşın birbirine olan uyumunu ve bir kişiyi daha kiracı olarak olsa bile kabul etmek için ne kadar ince eleyip sık dokuduklarını anlatmış oluyor. Peki sonra ne mi oluyor?

Sonunda bir kişi kiracı olarak alınır ve nihayetinde evde kaldığı ilk gün odayı içeriden kilitler, yüksek dozdan kendi ölümüne neden olur. Odadan ses çıkmadığını fark eden üç arkadaş, kapıyı tıklar, seslenir, camdan içeri bakar ama sonuç yoktur. E
... Devamı
Artık Arkadaşlara Güvenilmediğinde Ne Olacak?

Birbirleri ile mükemmel uyumlu üç arkadaş, biraz tasarruf etmek maksadıyla evlerindeki bir odayı kiraya vermeye karar verirler. Fakat alacakları dördüncü kişinin ilginç bir karakter olmasını ve kendileri ile uyumlu olmasını isterler. Kiraya girmek için gelenlerle resmen oyun oynarcasına sorular sorup dialoglar kurarlar. Bu sorular bazen çizgiyi aşan, sınırları zorlayan seviyelerde bile olabiliyor. Film buraya kadar ki kısmı ile, bu üç arkadaşın birbirine olan uyumunu ve bir kişiyi daha kiracı olarak olsa bile kabul etmek için ne kadar ince eleyip sık dokuduklarını anlatmış oluyor. Peki sonra ne mi oluyor?

Sonunda bir kişi kiracı olarak alınır ve nihayetinde evde kaldığı ilk gün odayı içeriden kilitler, yüksek dozdan kendi ölümüne neden olur. Odadan ses çıkmadığını fark eden üç arkadaş, kapıyı tıklar, seslenir, camdan içeri bakar ama sonuç yoktur. En sonunda kapıyı kırıp girerler ve ceset ile karşılaşırlar. Bununla birlikte yatağın altında bulunan oldukça yüksek para ile dolu çantayı da bulurlar. İşte bu üç sıkı arkadaşın ilk dönüm noktası burada başlar. Biri parayı kullanalım der. Diğeri polisi aramalıyız der. Üçüncüsü ise tamamen kararsızdır. Günün sonunda paranın gücü diğer tüm zihinleri etkisi altına alır. Bu noktadaki karar sürecinin yeterince iyi anlatılamadığını düşünüyorum. Yani bir + bir - ve birde nötr oyumuz var fakat çok kısa bir süre içerisinde hepsi + oya dönüşüveriyor. Burada ikna edici bir konuşma, gerçekleştirmek istedikleri hayallerle ilgili birkaç dialog olsaydı daha mantıklı bir geçiş olabilirdi.

Şimdi de kurtulunması gereken bir ceset var tabi ki ortada. Ve bu kurtulma işlemini kimin yapacağı ile ilgili de bir muamma. Bir tanesi cesetle ilgili bir işlem yapmak istemezken diğeri bu işte ortağız nasıl ben yapamam diyerek kenara çekilirsin diyor. Günün sonunda kısa çöpü çeken cesedi parçalar kararı alınıyor ve işi yapmak istemeyen vicdan sahibi dostumuza düşüyor bu iş. İşte film bu noktada, masumiyetin yırtılışını gösteriyor. Bu noktaya kadar vicdan yapan arkadaşımızın artık bu değerli zihninden silmesini gösteriyor. Artık başka şeyleri vicdani hesaplarıyla meşgul olacağını görüyoruz. Filmin devamında da gördüğümüz diğer iki adama olanlardan sonra, anlıyoruz ki bir kere suç işlemeye bulaşınca gerisi çorap söküğü gibi geliyor. Her ölümden sonra öldürmek daha da kolaylaşmaya başlıyor. İş öyle bir noktaya geliyor ki arkadaşları dahi öldürmek çocuk oyuncağı halini alıyor. Bu anlatım ile, masumiyetin bozulmasını güzel anlattığını düşünmekteyim. Bu öyle bir değişim ki, samimi arkadaşları dahi artık ondan korkmaya başlıyor.

Arkadaşlığı bozan unsurlara gelirsek, ilk olarak paranın işin içine girmesi ve saflığın bozulması gibi görünebilir ama filmde çok kısa bir sahnede, tavan arasına delikler açıp orada yaşamaya karar veren davidin, deliklerden julia’yı gözlediğini görüyoruz. Buradan şöyle bir çıkarım yapılabileceğini düşünüyorum. Her ne kadar üç samimi arkadaş olsalar da, bunlardan ikisinin yürütmekte olduğu cinsel ilişki, diğer arkadaşlarında bir dışlanmışlık oluşturmakta. İşin içine para girmeseydi bile, günün birinde üçüncü arkadaşın da julia’ya karşı boş olmaması yine bu arkadaşlığı bozan etken olacaktı.

Filmin finalinde ise, artık kimsenin kimseye zerre güveni kalmadığı çok başarılı bir şekilde aksettirilmiş. Aslında bu sahnenin mesajı, dans ettikten sonra düşen erkek arkadaşının boğazına basan julia ile, ve kaşların arasına matkapla iz yapan david ile verilmişti. Şakayla da olsa birbirlerinden kurtulmayı simgeleyen davranışları sergilemişlerdi. Günün sonunda öyle de oldu. Ayrıca filmin müzikleri oldukça başarılıydı. Filmin çoğu neredeyse boş bir dairede geçmesine rağmen dolu bir filmdi.

Filmde saçma bulduğum bariz kısımlar ise, levye ile iki ayağına vurulmasına rağmen Alex’in öylece kalkıp yürüyebiliyor olması ve yine Alex’in bir şekilde müffettişler ile beraber ormana gitmesi. Alex’in işi ile ilgili herhangi bir şey verilmedi. Hangi etiket ile aralarına girebildi ki? Bunun dışında da ufak tefek mantık hataları var ama filmin bütününü çok etkilemiyor. O yüzden de filmi başarılı buldum.

@bscglclk

9 yıl önce

7.5 / 10

Danny Boyle gibi bir yonetmen icin cok taslak kalmıs diyebilirim. Aslında zorlansa unutulmayacak filmlerde olurmus gibi ama ustun koru gecilmis kestirip atilmis sanki , film kotu degil ama tam olucakmis olmamis, cok daha iyi olabilirdi.Ozetle bir kere daha izlemek istemem mesela izledim bitti gitti...
C

@caners

10 yıl önce

Yorumları görünce farklı bir film izlediğimi düşündüğüm.Acayip derecede klişe bir senaryo.Senaryoyu akışla belki kurtarabilirsiniz. O da yok.Bence kötü bir film gayet

@enik_kral

12 yıl önce

danny boyle’un filmlerini izledikten sonra dönüp bakınca, bu ilk filmiyle sonrasında yapacaklarınında bir modelini sunmuş aslında ...

@havlayankuzu

15 yıl önce

!--SPOILER--!!--SPOILER--!!--SPOILER--!

Boyle,farklı karakterlere sahip üç "yakın" arkadaşın tam ortasına bir bavul para bırakmış. Sonucu tahmin etmekse zor değil elbet. Film boyunca üç karakterde yaşanan dramatik değişimler insanı korkutacak derecede hızlı.

Çekingen oğlanımız,piskopat katile; şımarık, yakışıklı delikanlımız, kahramana (çakma da olsa), soğukkanlı doktor dilberimizse tam anlamıyla bir "femme fatale" haline geliyor.

!--SPOILER--!!--SPOILER--!!--SPOILER--!



Film her ne kadar,bağıra-bağıra "dostluk" kavramına ilişkin olduğunu iddia etse de. Kanımca eleştirilerin hedefinde --"80"++ kuşağı oturmakta. Boyle, öyle portreler çizmiş ki, bu üç arkadaşla ilgili. Her şeyden önce bu üç insan, vicdanen özürlüler. İçlerinde az buçuk iç muhasebesini yapabilen tek kişi "muhasebeci" :)) Onu da kaybetmemiz uzun sürmüyor. İnsanlarla alay ederek,onurlarını zedeleyerek eğlenebilen insanlardan bahsediyoruz neticede. Bir yerden sonra, bu
... Devamı
!--SPOILER--!!--SPOILER--!!--SPOILER--!

Boyle,farklı karakterlere sahip üç "yakın" arkadaşın tam ortasına bir bavul para bırakmış. Sonucu tahmin etmekse zor değil elbet. Film boyunca üç karakterde yaşanan dramatik değişimler insanı korkutacak derecede hızlı.

Çekingen oğlanımız,piskopat katile; şımarık, yakışıklı delikanlımız, kahramana (çakma da olsa), soğukkanlı doktor dilberimizse tam anlamıyla bir "femme fatale" haline geliyor.

!--SPOILER--!!--SPOILER--!!--SPOILER--!



Film her ne kadar,bağıra-bağıra "dostluk" kavramına ilişkin olduğunu iddia etse de. Kanımca eleştirilerin hedefinde --"80"++ kuşağı oturmakta. Boyle, öyle portreler çizmiş ki, bu üç arkadaşla ilgili. Her şeyden önce bu üç insan, vicdanen özürlüler. İçlerinde az buçuk iç muhasebesini yapabilen tek kişi "muhasebeci" :)) Onu da kaybetmemiz uzun sürmüyor. İnsanlarla alay ederek,onurlarını zedeleyerek eğlenebilen insanlardan bahsediyoruz neticede. Bir yerden sonra, bu üç kişinin içine düştükleri durumu anlamak zor değil. Zıpır oğlanın burnunun ortasına atılan yumruk da, bence şahsen Boyle’un hepimiz adına ikramıdır.



Bu kuşağın öncelikleri, mizahi sayılabilecek,gerçekçi ve dolayısıyla da karamsar bir üslupla ele alınmış. Tematik bakımdan çok da orjinal olduğunu söyleyemem. Ancak üslup ve karakterizasyon oldukça eğlenceli.



Son olarak, bir muhasebeciyi asla hafife almayın derim :)
SPOILER

Mezarını Derin Kaz filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Mezarını Derin Kaz filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Mezarını Derin Kaz filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL