Angelopoulos’un dramatik ve alegorik bir yolculukla, yunanistan’ın çalkantılı yakın tarihiyle yüzleştiği ve bu tarihin kolektif bilinçaltında bıraktığı izleri eşelediği ’modern tarih üçlemesi’nin ikinci filmi.epik sinemanın en önemli örneklerinden biridir.
*
"Gezici bir tiyatro kumpanyasının 1939
... Devamı Angelopoulos’un dramatik ve alegorik bir yolculukla, yunanistan’ın çalkantılı yakın tarihiyle yüzleştiği ve bu tarihin kolektif bilinçaltında bıraktığı izleri eşelediği ’modern tarih üçlemesi’nin ikinci filmi.epik sinemanın en önemli örneklerinden biridir.
*
"Gezici bir tiyatro kumpanyasının 1939 ve 1952 yılları arasında Yunanistan’da çıktıkları uzun turne sırasında uğradıkları her ada, köy ve kasabada ’Kadın Çoban Golfo’ adlı kırsal oyunu sergilerlerken, gerçek hayatta kendi aralarında yaşadıkları birtakım olayların da klasik bir Yunan trajedisi olan Oresteia’yı andırması konu edilir. Bu bağlamda Yunanistan’ın yakın tarihine bir yolculuk yaparlar. Bu tarih Nazi işgalinin sürdüğü 2. Dünya Savaşı yıllarından başlayıp, Kralcılar ve Komünistler arasında geçen yıkıcı Yunan İç Savaşı’nı da içine alan süreyi kapsar. Brechtvari bir anlatım tarzıyla filmde zaman bir ileri bir geri sıçrar durur. Yunanistan’ın en eski tarihi (bir anlamda mitoloji) ile yakın tarihi arasındaki zamanda gidip gelmeler tiyatro aracılığıyla yapılır."
*
üçlemenin diğer filmleri: Meres Tou ’36 (36 Günleri 1972) ve Oi kynigoi (Avcılar 1977).