Aguirre, Tanrı'nın Gazabı

(1972)

Aguirre, the Wrath of God a.k.a Aguirre, der Zorn Gottes

Film 1 Saat 35 Dk. Aksiyon, Macera Batı Almanya, Meksika

7.3

109 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7.8 (61.983 OY)

KONUSU
1560 yılında, efsanevi altın ülkesi El Doradoyu bulmak amacıyla İspanyol kaşifler And dağlarını aşmaktadırlar. Aralarında komutan yardımcısı Don Lope de Aguirrenin de bulunduğu bir keşif kolu Don Pedro de Ursua başkanlığında yola çıkar. Yerli kölelerin kılavuzluğunda, önce dağlarda ardından haritala ... Devamı
1560 yılında, efsanevi altın ülkesi El Doradoyu bulmak amacıyla İspanyol kaşifler And dağlarını aşmaktadırlar. Aralarında komutan yardımcısı Don Lope de Aguirrenin de bulunduğu bir keşif kolu Don Pedro de Ursua başkanlığında yola çıkar. Yerli kölelerin kılavuzluğunda, önce dağlarda ardından haritalarda gösterilmemiş bir nehirde, sallarla sürdürülen yolculuk büyük kayıplara yol açar. Yiyecekleri, salları, mühimatları ve adamları telef olur; artık görünürde nehir ve bataklıktan başka fethedilecek bir şey kalmamıştır. Askerler görünmeyen ellerin attığı ok ve mızraklara hedef olmaktadır. Ursua keşfe son vererek kampa geri dönmeye karar verir. Aguirre ise nehri takip ederek zafere doğru yürümeleri gerektiğini savunur. Ursua yardımcısının zincire vurulmasını emredince Aguirre ve yandaşları isyan ederler. Aguirre komutayı ele aldığında, kimse ona karşı çıkmaya cesaret edemez
Klaus Kinski

Don Lope d...

Helena Rojo

Inés de At...

Del Negro

Brother Ga...

Ruy Guerra

Don Pedro ...

Peter Berling

Don Fernan...

Cecilia Rivera

Flores, Ag...

YORUM YAZ

SPOILER

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar
A

@asimgunaydin

4 yıl önce

Fitzcarraldo filmini izleyeli bir kaç yıl olmuştu.Genelde zor film beğendiğim için bir çok yerde adı geçen bu filmide seyretmek istedim.Bir kere özellikle sinemada dijital çağ başlayıp hızla teknolojinin, bilgisayarların sektöre hakim olmasıyla bu tarz klasik filmlerin önemi daha fazla benim için.Mesela açılış sahnesinde And dağlarından muhteşem bir doğa görseli içinde inen askerler,nehirde sallar üzerinde çekilen sahnelerin hemen hepsi gerçekti .Herhalde günümüzde 15-20 kişi ile hiçte oralara gitmeden bu sahneler kolaylıkla çekilebilir.Ancak doğanın güzelliğinden kaynaklanan bu görsel ziyafetler dışında film vasatı aşmıyor diyebilirim.Yönetmenin vermek istediği bir takım siyasi,ideolojik,felsefik mesajları algılayabiliyorsunuz ama bir kaçı hariç son derece yetersiz oyunculuk ve kurgu hataları nedeniyle mesajların iletimi başarısız ve sıradan kalmış bence.Mesela siyahlar üzerinden verilmek istenen kadim ırkçılık mesajı açık ama seçilen
... Devamı
Fitzcarraldo filmini izleyeli bir kaç yıl olmuştu.Genelde zor film beğendiğim için bir çok yerde adı geçen bu filmide seyretmek istedim.Bir kere özellikle sinemada dijital çağ başlayıp hızla teknolojinin, bilgisayarların sektöre hakim olmasıyla bu tarz klasik filmlerin önemi daha fazla benim için.Mesela açılış sahnesinde And dağlarından muhteşem bir doğa görseli içinde inen askerler,nehirde sallar üzerinde çekilen sahnelerin hemen hepsi gerçekti .Herhalde günümüzde 15-20 kişi ile hiçte oralara gitmeden bu sahneler kolaylıkla çekilebilir.Ancak doğanın güzelliğinden kaynaklanan bu görsel ziyafetler dışında film vasatı aşmıyor diyebilirim.Yönetmenin vermek istediği bir takım siyasi,ideolojik,felsefik mesajları algılayabiliyorsunuz ama bir kaçı hariç son derece yetersiz oyunculuk ve kurgu hataları nedeniyle mesajların iletimi başarısız ve sıradan kalmış bence.Mesela siyahlar üzerinden verilmek istenen kadim ırkçılık mesajı açık ama seçilen oyuncu broadway müzikallerinden çıkmış pop müzik starlarına benziyor.Sonuçta beğenmedim.Hele benzer katogeride Kwai Köprüsü,Apocalipyso now,Dersu Uzala,Apokalipto gibi filmlerin yanında çerez kalıyor.

@naksidil

7 yıl önce

7.1 / 10

Aguirre şeytan kılığına bürünmüş bir insan mıydı ? Yoksa ruhunu şeytana satanların gazabımıydı .. ?
İktidar , saltanat, bedavaya yiğitlik ! Din sömürgesiyle topa tüfeğe doyurulan beleş toprak ! Delinin gözünden görebilmek ne tuhaf bir lütuf :) Zor ama mesajları yerinde verebilen bir film .

@fermina

10 yıl önce

ben çok sevdim filmi. dinin nasıl hep iktidarın yanında olduğunu, misyonerlerin din sevgisinin ilk kez incil gören yerliye neler yaptıklarında gayet güzel ortaya konulmuş. prensliğin, krallığın salt mekansal bir şey olduğunu da, misal, ormanın ortasında değil ispanya prensi allah olsan fayda etmiyor sevgili romalılar.

o değil de, aguirre, hepimize tanıdık gelecek büyük ihtimalle. gerçi tıknaz gibi göründüğüne bakmayın, uzun adam olarak da zuhur edebiliyormuş.

@yakamoz29

10 yıl önce

8.1 / 10

Şevketli fetih mücadelerinin yerine bu olgunun tefarruatındaki şekavet vasfının ve insanın güç ve şöhrete olan tamahkarlığının, mevki hırsının kendilerini nasıl açlığa, sefalete, korku, çaresizliğe, ihanete, muhakkak olmayan hayallere ve seraplara düçar edişini gösteren, yağma ve istila uğurunda çalışmalarının, düşmanlarına ettikleri muamelenin mukabilinde kendilerini de nasıl bozgun, yıkım ve yokluğa uğrattığını tüm bedbinliğiyle ve insanı içine sürükleyen anlatımındaki ustalığıyla, oyuncuların, mekan ve karakter taslaklarının üstün seviyesiyle kan dondurtan bir başarıyla olayların izahatında tefarruata dair vak'alarla inandırıcılığı ve insanı içine çekmesini sağlayan harika, sinematografik ve çekimsel melankoliyi duygusal halde sunamayan bir yapıt. Klaus Kinski'nin büyük mavi gözlerindeki boşluktan sizin içinize bakıyormuşcasına his yaratan ve korkutup içinize işleyen, o anı yaşamanızı sağlayan bir muvaffakiyeti de kayda değer.

Şu cü
... Devamı
Şevketli fetih mücadelerinin yerine bu olgunun tefarruatındaki şekavet vasfının ve insanın güç ve şöhrete olan tamahkarlığının, mevki hırsının kendilerini nasıl açlığa, sefalete, korku, çaresizliğe, ihanete, muhakkak olmayan hayallere ve seraplara düçar edişini gösteren, yağma ve istila uğurunda çalışmalarının, düşmanlarına ettikleri muamelenin mukabilinde kendilerini de nasıl bozgun, yıkım ve yokluğa uğrattığını tüm bedbinliğiyle ve insanı içine sürükleyen anlatımındaki ustalığıyla, oyuncuların, mekan ve karakter taslaklarının üstün seviyesiyle kan dondurtan bir başarıyla olayların izahatında tefarruata dair vak'alarla inandırıcılığı ve insanı içine çekmesini sağlayan harika, sinematografik ve çekimsel melankoliyi duygusal halde sunamayan bir yapıt. Klaus Kinski'nin büyük mavi gözlerindeki boşluktan sizin içinize bakıyormuşcasına his yaratan ve korkutup içinize işleyen, o anı yaşamanızı sağlayan bir muvaffakiyeti de kayda değer.

Şu cümleler ise, hikayayedeki karakterlerin, gayelerini ve sonlarını anlatan müessir izahlardır: "Kader, yüreklilere güler ve korkaklara tükürür." - Bir erkeğin hayatı küçük bir bitki gibidir, toprakta bir çiçek olarak, verir meyvesini. Rüzgar üzerinden geçince gitmiştir ve artık orada tanınmayacaktır. - "Keşiş, dua etmeyi unutma ki Tanrı'nın gazabı merhametli olsun" - "Ben, Tanrı'nın Gazabı, kendi kızımla evlenip dünyanın göreceği en saf hanedanlığı kuracağım. Birlikte bütün kıtaya hükm edeceğiz. Ve var olacağız. Ben Tanrı'nın Gazabı'yım. Kim benimle birlikte? (ve bu son alıntı insanın kendi hırsları uğruna neleri feda ve telef edebileceğini ve hev'asının doyumsuzluğunu serd eden bir anektod.)

@ynr

11 yıl önce

7.9 / 10

filmin finaline kadar şana, şöhrete, fetihe ve altına sahip olmak isteyen asi bir askerin hikayesini izlediğini sanıyorsun. ama başından beri akıl sağlığını kaybetmiş birini ve deliliği anlatıyor . üstelik bunu bizden finale kadar gizlemeyi başarıyor. muazzamdı.

@cemal_erdem

11 yıl önce

7.2 / 10

Anlattığı büyük çoğunluğu tarihsel, bazı kısımları ise mitsel öyküsünü güçlü atmosferiyle destekleyen, tekinsiz Klaus Kinski’nin her an bizi de ele geçirecek izlenimi veren performansıyla iyi bir Werner Herzog filmi. İlk defa bir Herzog filmi izliyorum, gayet memnun kaldım. Özellikle doğa şartlarıyla mücadele ederek çekilen sahneler sinema gayretinin önemli bir örneği. Zaman zaman netliğin ortadan kalktığı, görüntülerin flulaştığı, serap izlenimi veren sekanslar bizi İspanyollar ile yolculuğa çağırıyor. Hırs, açgözlülük gibi yan temaları, misyonerliğe döneme uygun gerçekçi bakışıyla da izlenebilir.

@gadnokopele

11 yıl önce

9.1 / 10

Conrad ın Karanlığa Yolculuk u gibi güneşin altında deliliğe yavaş yavaş yaklaşıyoruz. Herzog un ilkel-modern, medeniyet, antropoloji, etnoloji vb. temalara kafayı taktığı yıllardan bir şaheser. keşke Amerika nın süprüntüleriyle uğraşmayı bırakıp yeniden taksa diye hayıflanıyorum.
V

@vassaf

14 yıl önce

9 / 10

"az kişi tarafından bilinen şaheser film" etiketinin cuk oturduğu filmlerden biri. 2003 ya da 2004’te İstanbul Film Festivali’ndeki Werner Herzog toplu gösteriminde izlemiş olmam lazım. İnanılmaz güzellikteki açılış sahnesini filmi dün izlemiş gibi hatırlıyorum. (İspanyol keşif grubu ve yerliler, Güney Amerika’nın puslu dağlarından sisler içinde yavaş yavaş, adım adım inerler. Hipnotize edici bir sahnedir.) Bu filmle birlikte Herzog’un diğer önemli filmi Fitzcarraldo da izlenmeli ve bu ikilinin arkasından "Mein liebster Feind - Klaus Kinski" belgeseli seyredilmelidir.

@aliceliddell

15 yıl önce

Çoğu kişi tarafından bir başyapıt olduğu söylendiği için çok merak ettiğim bu filmi sonunda seyrettim. Etkileyici bir filmdi. Klaus Kinski müthiş oynamış. Bir de hikaye bana Edgar Allan Poe’nun The Narrative of Arthur Gordon Pym of Nantucket romanını hatırlattı. Her iki hikayede de aynı motifler vardı. İsyan, açlık ve deliriş... Seyredin derim.
SPOILER

Aguirre, Tanrı'nın Gazabı filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Aguirre, Tanrı'nın Gazabı filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Aguirre, Tanrı'nın Gazabı filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL