Nefret

(1963)

Contempt a.k.a Le mépris

Film 1 Saat 42 Dk. Dram, Romantik Fransa, İtalya 8 Mayıs 1972

7.2

69 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7.5 (35.998 OY)

KONUSU

Jean luc-godardın para, evlilik kurumu ve sanat üzerine film içinde filmi. tüketim içinde tüketimi.

Brigitte Bardot

Camille Javal

Michel Piccoli

Paul Javal

Jack Palance

Jeremy Pro...

Giorgia Moll

Francesca ...

Fritz Lang

Fritz Lang

Raoul Coutard

Cameraman

Jean-Luc Godard

Lang's Ass...

YORUM YAZ

SPOILER

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar
W

@winonaryder

7 yıl önce

çok geniş açıdan bakılacak olursa ikili ilişkilerde acılaşmayı ve soğumayı güzel yansıtabilen bir film. fakat godard’ı az çok tanıyanların dikkatini çeken şey konu ya da olay örgüsü olmayacaktır; bu film sinematografi, kullanılan renkler ve imajlar açısından mükemmele yakındır kanımca. hölderlin’den alıntılar kullanılması ilginç gelmez, çünkü godard yapımı olan bir filmin felsefi derinliğe sahip olmaması işten bile değildir.

@naksidil

7 yıl önce

8.5 / 10

" Sinema arzularımızla daha uyumlu olan bir dünyaya bakışımızın yerini tutar "

Para odaklı Prokosch’un Odesa destanına devler , büyücüler , fırtınalar , mucizeler , canavarlar gibi seyirciyi cezbedecek öğeleri içermesi ile bakarken , Lang filmin psikolojik bir film olacağını söylemektedir. O’na göre İthaka kralı Odesa - Ulysse’yi evinden 10 yıl uzaklaştıran aslında Truva savaşı ve savaşın ardından eve dönerken başına gelen aksilikler değil , karısı Penolope’nin O’nu sevmemesi ve küçümsemesidir . Lang hikayeyi psikolojik açıdan yorumlamaktadır . Penolope’yi aşık bir kadın değil , sadece sadık bir eş olarak yorumlamaktadır .

Yönetmenin ağırlıklı olarak kırmızıyı kullanması dikkat çekici . Aşk , tutku , güç , şehvet ve nefreti ellerinin kirlendiğini söyleyerek yıkamaya giden adamın şekillendirmesi . Sadakatin kıymetini bilemeyen bir insan , güzelliğin kıymetini bilebilir mi ? Kıymet bilmeyen insanlar terk edildiklerinde , açıklama yapıl
... Devamı
" Sinema arzularımızla daha uyumlu olan bir dünyaya bakışımızın yerini tutar "

Para odaklı Prokosch’un Odesa destanına devler , büyücüler , fırtınalar , mucizeler , canavarlar gibi seyirciyi cezbedecek öğeleri içermesi ile bakarken , Lang filmin psikolojik bir film olacağını söylemektedir. O’na göre İthaka kralı Odesa - Ulysse’yi evinden 10 yıl uzaklaştıran aslında Truva savaşı ve savaşın ardından eve dönerken başına gelen aksilikler değil , karısı Penolope’nin O’nu sevmemesi ve küçümsemesidir . Lang hikayeyi psikolojik açıdan yorumlamaktadır . Penolope’yi aşık bir kadın değil , sadece sadık bir eş olarak yorumlamaktadır .

Yönetmenin ağırlıklı olarak kırmızıyı kullanması dikkat çekici . Aşk , tutku , güç , şehvet ve nefreti ellerinin kirlendiğini söyleyerek yıkamaya giden adamın şekillendirmesi . Sadakatin kıymetini bilemeyen bir insan , güzelliğin kıymetini bilebilir mi ? Kıymet bilmeyen insanlar terk edildiklerinde , açıklama yapılamayacak kadar değersizleşebilirler ..
F

@faceofmelinda

12 yıl önce

"Fark ettim ki birbirimizden şüphe ettikçe, duyguların bulanıklaştırdıklarını daha mantıklı kılma umuduyla daha da sahte bir berraklıga sürükleniyorduk."

"Keyifli suç ortakları olarak bir farkındasızlık bulutunun içinde yaşardık oysa ki.."

diyaloglar müthiş zekice yazılmış, muhakkak izlenmesi gereken godard başyapıtı.

@paradigma

15 yıl önce

8 / 10

Bardot’dan başka her şey güzel, enfes filmde.
SPOILER

Nefret filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Nefret filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Nefret filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL