İlk filmle hiçbir alakasının olmadığını düşünüyorum. Üstüne saatlerce konuşulan, düşündüren, çekimleri ve konusuyla çağının ne kadar ötesinde bir filmken; 2049 nerdeyse tam tersi. Tamam görüntüleri gerçekten estetik, fotografik, etkileyici. Ancak gereksiz uzun sahneler, arkası boş klişe replikler bir hayli fazla. 82 yapımı da ağır bir film olmasına rağmen sıkmadan, tempoyu yüksekte tutarak merak hissini hep yukarıda tutuyor. 2049da ise iki sahne ilerisini tahmin ederek, sıkılarak izledim. İlk film gibi roman uyarlaması mı bilmiyorum, bilen varsa yazarsa sevinirim. Ama ne yazık ki ilk film gibi altı dolu dolu olan akıl dolu bir metni olduğunu asla zannetmiyorum. Bu kadar beğenilmesinin sebebinin 30küsür sene sonra sevilen bir filmin devamının çekilmiş olması olduğunu düşünüyorum. Hayalkırıklığı.
Tek kelimeyle mükemmel bir film. Bilimkurgu sevenlerin kaçırmaması gerekir. İlk filmin tadını aratmadığı gibi çok daha iyi olan tarafları da var.
Öncelikle senaryo gayet tatmin edici biraz dikkatli izleyince zaten anlaşılmayacak pek bir şey yok. Onun dışında çok uzun vs. diyenlere de kulak asmayın olması gerektiği kadar uzun hatta göz açıp kapayıncaya kadar bitti. Zaten filmin atmosferi, renkleri, fütüristik tasarımları, mekanları, nesneleri derken o kadar iyi detaylar var ki sizi kendi evrenine alıyor ve zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz.
Bunun yanı sıra son zamanlarda Görüntü Yönetimi bu kadar başarılı olan bir film nadir bulunur. Bilimkurgu sevmeseniz de sinemaya özel bir ilginiz varsa sırf Roger Deakins’ın başyapıt derecesindeki çalışması için bile mutlaka izlenmesi gereken bir film.
ilk bir saat ilk filmin ritmine ve ruhuna yakınken harrison ford'u görmemizle birlikte aksiyon dozunu yukseltip ana akim sulara acilan bir filme dosusuyor. buna rağmen değerli bir iş olmayi basarmis. ilk filmin golgesinden kismen de olsa siyrilabilmis.
Filmde beni en çok etkileyen şey renklerdi sanırsam. Atmosfer o kadar içine çekiyor ki sadece orada ve o anda olmak istiyorsun. Ve film seni sonuna kadar sürüklüyor.
Blade Runner benim için bir çocukluk hatırası. VHS kasetlerde tekrar tekrar alıp izleyerek, müziğinden hikayesine dek neredeyse ezberlediğim bir filmdi Blade Runner. Sonraki senelerde ridley scott yavaş yavaş ortalama bir yönetmene dönüşürken geriye alien ve blade runner gibi iki muhteşem hatıra bırakıyordu.
Arrival'ı çekebilen bir yönetmen olarak Villeneuve'ün görsel olarak kurduğu dünyanın filmle ilgili beklentileri karşılamış olsa bile hikaye olarak tam olarak hedefi tutturamadığını düşünüyorum. Süresinden akışına dek hiç bir yönü holyywood tarzı bir film özelliği taşımayan BR2049 hikaye olarak klasik, rutin iyi ve kötüler barındırıyor ve bu karakterlerin hepsi hem çok düz hem de çok klişe, Gosling hariç. Bunun nedeni olarak da çok güzel kurulmuş bir görsel dünyanın, oldukça karanlık, karamsar bir atmosfer yaratarak senaryonun arkada kalacak denli bir ağırlık kazanması olduğunu ve temelde anlatılacak yeni bir şey olmamasını, ama bu görsellikle hikayenin önüne geçilmiş olacağının he... Devamı
Blade Runner benim için bir çocukluk hatırası. VHS kasetlerde tekrar tekrar alıp izleyerek, müziğinden hikayesine dek neredeyse ezberlediğim bir filmdi Blade Runner. Sonraki senelerde ridley scott yavaş yavaş ortalama bir yönetmene dönüşürken geriye alien ve blade runner gibi iki muhteşem hatıra bırakıyordu.
Arrival'ı çekebilen bir yönetmen olarak Villeneuve'ün görsel olarak kurduğu dünyanın filmle ilgili beklentileri karşılamış olsa bile hikaye olarak tam olarak hedefi tutturamadığını düşünüyorum. Süresinden akışına dek hiç bir yönü holyywood tarzı bir film özelliği taşımayan BR2049 hikaye olarak klasik, rutin iyi ve kötüler barındırıyor ve bu karakterlerin hepsi hem çok düz hem de çok klişe, Gosling hariç. Bunun nedeni olarak da çok güzel kurulmuş bir görsel dünyanın, oldukça karanlık, karamsar bir atmosfer yaratarak senaryonun arkada kalacak denli bir ağırlık kazanması olduğunu ve temelde anlatılacak yeni bir şey olmamasını, ama bu görsellikle hikayenin önüne geçilmiş olacağının hesaplandığını düşünüyorum. Senaryo çok kötüydü demiyorum, ama bayatlamak üzere bir senaryoyu baharatlarla çok güzel kurtarıyorlar diyorum.
Blade Runner'ı izlemiş olanlara bu devam filmini mutlaka izlemelerini öneririm.
Bu kadar uzun süreli bir filmin zamanlamasını nasıl kullanacaklarını merak ediyordum ama filmi beğendim, beklediğimden kısa bir sürede bitti. Özelllikle görsel açıdan bir ziyafet izlemek istiyorsanız doğru yerdesiniz.
163 dakika bu film için çok fazla. rahatsız edici miktarda durağan sahne var. ve bi yerinde yeter artık diyosun. büyük beklentiyle izledim ama gerçekten hayal kırıklığı oldu. aldığı puanlara bile şaşırdım. görsellik üst düzey lafım yok ama eski filme yakışmamış bence.
beklemediğim dolayısıyla şaşırdığım bir nokta var;
ilk filmde 80'ler teknolojisini, 80'lerin tasarımını bariz görebiliyordunuz, bu filmde de günümüz tasarımlarından bir şeyler görmeyi bekliyordum ama günümüz dünyası tasarımları, blade runner evrenine neredeyse hiç taşmamış. ki çoğu gelecek tasvirinde "istemsiz yapılan" bir tasarım taşması görürüz, gelecekteki aletlerin formu günümüzdeki aletlerden çok farklı olmaz, bu filmde buna dikkat edilmiş. sanal gerçeklik, drone vb. var ama daha çok ayrıntılarından bahsediyorum. bu; günümüz hakkında bildiğin her şeyi unutup, ilk filme dönüp, o zamanı ileri sararak tutarlı ve yeni bir teknoloji konsepti, tasarımı yaratmak/geliştirmek demek. filmde birkaç şey hariç her şeye tuhaf ve güzel bir yabancılık hissettim (ryan gosling'in de katkısıyla). bir paralel evren izliyormuşum izlenimi uyandırdı. o evrenin, bu evrene hiç sapmadan 30 yıl sonraya atladığını hissedebildim.
@dilsanoi
6 yıl önce
@socratessagan
6 yıl önce
@ege_undag
6 yıl önce
8.5 / 10
Öncelikle senaryo gayet tatmin edici biraz dikkatli izleyince zaten anlaşılmayacak pek bir şey yok. Onun dışında çok uzun vs. diyenlere de kulak asmayın olması gerektiği kadar uzun hatta göz açıp kapayıncaya kadar bitti. Zaten filmin atmosferi, renkleri, fütüristik tasarımları, mekanları, nesneleri derken o kadar iyi detaylar var ki sizi kendi evrenine alıyor ve zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz.
Bunun yanı sıra son zamanlarda Görüntü Yönetimi bu kadar başarılı olan bir film nadir bulunur. Bilimkurgu sevmeseniz de sinemaya özel bir ilginiz varsa sırf Roger Deakins’ın başyapıt derecesindeki çalışması için bile mutlaka izlenmesi gereken bir film.
@luzumsuzadam
7 yıl önce
@pinkfelis
7 yıl önce
@parfenrogojin
7 yıl önce
7.2 / 10
Arrival'ı çekebilen bir yönetmen olarak Villeneuve'ün görsel olarak kurduğu dünyanın filmle ilgili beklentileri karşılamış olsa bile hikaye olarak tam olarak hedefi tutturamadığını düşünüyorum. Süresinden akışına dek hiç bir yönü holyywood tarzı bir film özelliği taşımayan BR2049 hikaye olarak klasik, rutin iyi ve kötüler barındırıyor ve bu karakterlerin hepsi hem çok düz hem de çok klişe, Gosling hariç. Bunun nedeni olarak da çok güzel kurulmuş bir görsel dünyanın, oldukça karanlık, karamsar bir atmosfer yaratarak senaryonun arkada kalacak denli bir ağırlık kazanması olduğunu ve temelde anlatılacak yeni bir şey olmamasını, ama bu görsellikle hikayenin önüne geçilmiş olacağının he ... Devamı
Arrival'ı çekebilen bir yönetmen olarak Villeneuve'ün görsel olarak kurduğu dünyanın filmle ilgili beklentileri karşılamış olsa bile hikaye olarak tam olarak hedefi tutturamadığını düşünüyorum. Süresinden akışına dek hiç bir yönü holyywood tarzı bir film özelliği taşımayan BR2049 hikaye olarak klasik, rutin iyi ve kötüler barındırıyor ve bu karakterlerin hepsi hem çok düz hem de çok klişe, Gosling hariç. Bunun nedeni olarak da çok güzel kurulmuş bir görsel dünyanın, oldukça karanlık, karamsar bir atmosfer yaratarak senaryonun arkada kalacak denli bir ağırlık kazanması olduğunu ve temelde anlatılacak yeni bir şey olmamasını, ama bu görsellikle hikayenin önüne geçilmiş olacağının hesaplandığını düşünüyorum. Senaryo çok kötüydü demiyorum, ama bayatlamak üzere bir senaryoyu baharatlarla çok güzel kurtarıyorlar diyorum.
Blade Runner'ı izlemiş olanlara bu devam filmini mutlaka izlemelerini öneririm.
@sarpi
8 yıl önce
@dilarakrkmz
8 yıl önce
@slevin23
8 yıl önce
4.8 / 10
@dexmach
9 yıl önce
8.5 / 10
ilk filmde 80'ler teknolojisini, 80'lerin tasarımını bariz görebiliyordunuz, bu filmde de günümüz tasarımlarından bir şeyler görmeyi bekliyordum ama günümüz dünyası tasarımları, blade runner evrenine neredeyse hiç taşmamış. ki çoğu gelecek tasvirinde "istemsiz yapılan" bir tasarım taşması görürüz, gelecekteki aletlerin formu günümüzdeki aletlerden çok farklı olmaz, bu filmde buna dikkat edilmiş. sanal gerçeklik, drone vb. var ama daha çok ayrıntılarından bahsediyorum. bu; günümüz hakkında bildiğin her şeyi unutup, ilk filme dönüp, o zamanı ileri sararak tutarlı ve yeni bir teknoloji konsepti, tasarımı yaratmak/geliştirmek demek. filmde birkaç şey hariç her şeye tuhaf ve güzel bir yabancılık hissettim (ryan gosling'in de katkısıyla). bir paralel evren izliyormuşum izlenimi uyandırdı. o evrenin, bu evrene hiç sapmadan 30 yıl sonraya atladığını hissedebildim.
devam filmi gibi devam filmi.