14 yıl önce
Shine filmine yorum yazdı:
Bay Hiçkimse filmine yorum yazdı:
six feet under dizisinin sinema versiyonu gibidir
dizide nate'in ameliyat olduğu gün karşısına iki seçenek çıkar ya yıllardır kullandığı sevmediği lisa ile evlenecek ya da onu aldatan branda ile beraber olacaktır. bu noktada mr. nobody filminde gibi ikilemde kalan nate 2 olasılığın ilerideki durumunu görür(bir odada lisa ile evli halini diğer odada branda ile süren ilikisini). ve sevmediği kadından yana tercihini kullanır. hayatı yine mr. nobody deki gibi mahvolmuştur, kadının sürekli mutsuzluğu onuda mutsuz eder.lisadan sonraki dönemlerinde diğer lasılıkarıda görürüz ve herşey bir hayal mi diye kendimize sürekli sorarız... six feet under izlediğiniz zaman bu filmin diziden ne kadar etkilediğini anlayabiliyorsunuz. ayrıca filmdeki görsellik gayet başarılıydı.
Yasak Bölge 9 filmine yorum yazdı:
filmde en çok hoşuma giden noktalar
film amerika'ya mal edilmemiş. her zamanki klişe senaryo, uzaylılar amerikayı istila eder fikri yerine Güney Afrika'da insalık dışı kamplarda yaşamaya mahkum edilmeleri çok yerinde olmuş. asırlar önce topraklarından koparılarak, kölelik ve kaba kuvvet için sömürgeci ülkelere getirilip ghettolarda yaşamaya mahkum edilen kopuk bir kültürün çocukları olan siyahi insanlarla bu bakımdan yaşamları yakınlık gösterir.
film en başta belgesel kurgusuyla başlayıp bir insan dramına dönüşüyor. verne ilk başlarda itici, ezik bir tipi oynarken içindeki uzaylı kanıyla saldırgan bir hale gelir. ancak yaptığı origamilerden tam olarak da insanlığını kaybetmediğini öğreniyoruz. filmin benim için artıları
+yaratıcı silahlar
+aksiyon sahnelerinin gerçekçiliği
+amerika'yı mağdur göstermeyip, konu dışı klaması (sanki uzaylılar istila edecek olsa direkt amerika'ya gidecek, süper güç orada diyecek gibi bir izlenim yıllardır holly ... Devamıfilmde en çok hoşuma giden noktalar
film amerika'ya mal edilmemiş. her zamanki klişe senaryo, uzaylılar amerikayı istila eder fikri yerine Güney Afrika'da insalık dışı kamplarda yaşamaya mahkum edilmeleri çok yerinde olmuş. asırlar önce topraklarından koparılarak, kölelik ve kaba kuvvet için sömürgeci ülkelere getirilip ghettolarda yaşamaya mahkum edilen kopuk bir kültürün çocukları olan siyahi insanlarla bu bakımdan yaşamları yakınlık gösterir.
film en başta belgesel kurgusuyla başlayıp bir insan dramına dönüşüyor. verne ilk başlarda itici, ezik bir tipi oynarken içindeki uzaylı kanıyla saldırgan bir hale gelir. ancak yaptığı origamilerden tam olarak da insanlığını kaybetmediğini öğreniyoruz. filmin benim için artıları
+yaratıcı silahlar
+aksiyon sahnelerinin gerçekçiliği
+amerika'yı mağdur göstermeyip, konu dışı klaması (sanki uzaylılar istila edecek olsa direkt amerika'ya gidecek, süper güç orada diyecek gibi bir izlenim yıllardır hollywood sinemasında mevcut
+ insanların, otoritenin ve silahlı güçlerinin kamera/medya dışında yansıyan yüzünü göstermesi
+uzaylılara sempati kurup, yahudilerin almanlar tarafından toplama kamplarında gördükleri eziyeti değişik bir bakış açısıyla aktarmaları (konu insanlık olunca siyasi düşünemiyor insan
kötü yanı olarak çok klişe sahneerin olması, vernenin yardım etmesi, kötü adamın ölmesi vs. ama ne olursa olsun bakış açısı bakımından bile yaratıcı bir filmdir.
Rahan dizisine yorum yazdı:
show tv de oynardı bu çizgi film çok güzeldi her bölümde yeni icatlar bulur, problemi çözerdi rahan.
Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi filmine yorum yazdı:
aynı senaristten çıkan filmin inanılmaz benzerlikleri
forrset gump/benjamin button
http://www.funnyordie.com/videos/35b0167b17/the-curious-case-of-forrest-gump
Başlangıç filmine yorum yazdı:
sabah gazetesine göre varyemez amcanın bir bölümüyle büyük benzerlikler barındırır
kaynak:http://www.sabah.com.tr/kultur_sanat/sinema/2010/08/05/baslangic_varyemez_amcadan_calinti_mi
ama nolan'ın en çok yapmak istediği film olduğunu okumuştum. ayrıca filme asıl kaynaklık eden paprika adlı animedir. inception'ı sevdiyseniz bu animeyide izlemenizde yarar var
paprika (aman yanlış yerlere girersiniz diye yolluyorum kaynağı (tinto brass'ınki değil:)
http://www.filimadami.com/film/1022/papurika/
How Art Made the World dizisine yorum yazdı:
sanat ve tarih üzerine yapılmış en doyurucu belgesellerden biri
Okyanuslar filmine yorum yazdı:
bluray olarak izlenmesi tavsiye edilir çok başarılı çekimler var
Charles Darwin ve Yaşam Ağacı filmine yorum yazdı:
çok yararlı ve ikna edici bir belgesel olmuş. türlerin kökeninide okuduktan sonra iyi geliyor. kesinlikle izleyin
Şarküteri filmine yorum yazdı:
film daha çok sci-fi havasındaydı. hayat gibi apartmanda çıkılamayan bir yer olarak tasvir edilmiş. sanki apartmanın dşında bir hayat yoktur ve karamsar dünyasıyla zıtlık oluşturan renkli nesneler , ışıklandırmalar çok yerinde kullanılmıştır. post apokaliptik dünya çürümekte olan binadaki paslar ve kirlerle aktarılmış, ayrıca insanı rahatsız eden karakterlerin yüz ifadeleri (yaklaşan kamera açıları ile) tekinsiz bir atmosfer yaratmış. çok aykırı bir film olmuş (amelie'nin yönetmeni diye izleyenler iki film arasında büyük bir fark bulacaklardır)
piano çalarken delirmesi ve hazırlanırken unutup çıplak çıkması gibi sahneler beni baya etklemişti. kendini işine ne kadar kaptırdığının, hayata tutunmak için tek seçeneğinin yeteneği olduğunun göstergesiydi bu sahneler