Fatih Sultan Mehmet padişahımızın İstanbul'u Fethedişini konu alan duygusal bir film.19 yaşında tahta geçince küçümsenen Fatih atalarımızın uzun yıllardır alamadığı İstanbul'u alırken herkese önemli bir ders vermiştir.Ben filmi izlerken çok etkilenmiştim.Çekimleri çok başarılıydı.Büyük maliyetlerle ve umutlarla yapılan film herkesi tatmin etmiştir bence.
Yazmamak için kendimi zorladım ama yazmadan geçemeyeceğim. Bu filmi büyük umutlar ile bekledim, çok büyük beklentilerim vardı filmden, günler öncesinden biletimi alıp heyecanla bekledim, sonuç ise tam bir hayal kırıklığı.
Öyle ki film çok büyük bir olayı işliyor konu olarak, ancak filmde olayın büyüklüğüne paralel olarak gerekli coşku ve heyecan oluşturulamıyor. Kurgu yetersiz, olaylar sanki farklı filmlerden kesilip birleştirilmiş gibi görünüyor. Replikler, oyunculuklar vasatın üzerine çıkamıyor. Hele o savaş sahneleri; birileri ortalıkta kılıç sallıyor ama kimin kimi kestiği belli değil. Bir final sahnesi var ki, brezilya pembe dizilerinde bile daha iyi mimik yakalama yapılır.
Film hernekadar misyonunu yerine getiremese de yine de harcanan paraya ve emeğe saygı duyuyorum. Türünün ilk örneği sayılabilecek ( Türk sineması açısından ) bu film ile birlikte umarım sonraki projeler daha olgun olarak gerçekleştirilir.
Kısaca zaman kaybı, sinemeda değilde evde misafir ağırlarken hem sohbe... Devamı
Yazmamak için kendimi zorladım ama yazmadan geçemeyeceğim. Bu filmi büyük umutlar ile bekledim, çok büyük beklentilerim vardı filmden, günler öncesinden biletimi alıp heyecanla bekledim, sonuç ise tam bir hayal kırıklığı.
Öyle ki film çok büyük bir olayı işliyor konu olarak, ancak filmde olayın büyüklüğüne paralel olarak gerekli coşku ve heyecan oluşturulamıyor. Kurgu yetersiz, olaylar sanki farklı filmlerden kesilip birleştirilmiş gibi görünüyor. Replikler, oyunculuklar vasatın üzerine çıkamıyor. Hele o savaş sahneleri; birileri ortalıkta kılıç sallıyor ama kimin kimi kestiği belli değil. Bir final sahnesi var ki, brezilya pembe dizilerinde bile daha iyi mimik yakalama yapılır.
Film hernekadar misyonunu yerine getiremese de yine de harcanan paraya ve emeğe saygı duyuyorum. Türünün ilk örneği sayılabilecek ( Türk sineması açısından ) bu film ile birlikte umarım sonraki projeler daha olgun olarak gerçekleştirilir.
Kısaca zaman kaybı, sinemeda değilde evde misafir ağırlarken hem sohbet edip bir taraftan göz ucuyla takip edilebilecek bir film.
Tarinin sayfalarını karıştırdıgımızda görürüz ki İstanbulun fethi sadece Türk tarihi açısından değil Tüm dünya açısından inanılmaz derece etkileyici bir durum.Çünkü dünyanın en uzun süre yaşamış, atalarımızın sürekli işgal etme girişimlerine ragmen işgal edilememiş bir şehirdi İstanbul.Özellikle Gemilerin karadan yürütülmesi inanılmaz. Bu yüzden Biz Türklerin de Bu başarıları anlatıcak tarih filmleri yapması gerekiyordu.Gerekiyordu ama bu filmi izledikten sonra halen yeterli seviyede olmadıgımızı gördüm.Çünkü filmin savaş sahneleri etkileyici değildi Çünkü film görsel açıdan etkileyici değildi.Çünkü filmde oluşturulan ortamlar gerçekçi değildi. Hatta filmde önemli birkaç detaya hiç değinmemişler veya değinselerde önem vermemişler. Mesela Gemilerin karadan yürütülmesi konusunu biraz kısa tutmuşlar halbki böylesi delice bir şeyi daha tüyleri diken diken edicek şekilde bize sunmalıydılar. Yada Fatih sultan mehmet in Hisarı yaparken kendisininde Tuğla taşıması gibi küçük ama önemli noktala... Devamı
Tarinin sayfalarını karıştırdıgımızda görürüz ki İstanbulun fethi sadece Türk tarihi açısından değil Tüm dünya açısından inanılmaz derece etkileyici bir durum.Çünkü dünyanın en uzun süre yaşamış, atalarımızın sürekli işgal etme girişimlerine ragmen işgal edilememiş bir şehirdi İstanbul.Özellikle Gemilerin karadan yürütülmesi inanılmaz. Bu yüzden Biz Türklerin de Bu başarıları anlatıcak tarih filmleri yapması gerekiyordu.Gerekiyordu ama bu filmi izledikten sonra halen yeterli seviyede olmadıgımızı gördüm.Çünkü filmin savaş sahneleri etkileyici değildi Çünkü film görsel açıdan etkileyici değildi.Çünkü filmde oluşturulan ortamlar gerçekçi değildi. Hatta filmde önemli birkaç detaya hiç değinmemişler veya değinselerde önem vermemişler. Mesela Gemilerin karadan yürütülmesi konusunu biraz kısa tutmuşlar halbki böylesi delice bir şeyi daha tüyleri diken diken edicek şekilde bize sunmalıydılar. Yada Fatih sultan mehmet in Hisarı yaparken kendisininde Tuğla taşıması gibi küçük ama önemli noktaları bize sunmadılar. Veya Yüztıllar boyunca fetihedilememiş İstanbulu Fetihederken izlenilen stratejiyi bize sunmuyolar..Sadece savaşa gidiyoruz ve her yeri topa vuruyoruz.Osmanların tarihinin en büyük başarılarından olan İstanbulun Fethi bu kadar mı basittir arkadaş. Filmde beni etkileyen Tek şey Ulubatlı Hasanın öldüğü sahnedir. Bize doğru bir şekilde sunabildikleri tek sahne de bu sanırsam. 10/ 4.5
Büyük emek harcanmış bir yapım. Sadece green box kullanılmış olması bile taktir edilmeli. Ki özel efektleri çok çok iyiydi. Müzik, mekan ve kostüm tasarımını da başarılı bulduğum filmin tek sorunu olayların biraz tv dizisi formatında gelişmesi. Bu da ilk yarısını oldukça durağan kılıyor. Süresi de bu açıdan fazla uzun. Bunun dışında çok beğendim. Emeği geçen herkese teşekkür ederim. Kendinden sonra gelecek yapımlar için yolu açmış olduğuna inanıyorum. Türk sineması adına gurur verici bir yapım. Mutlaka izleyin tavsiye ederim.
@mrsdance
14 yıl önce
@aleste
14 yıl önce
anca izledim bu filmi.değmeyeceğini bilmemdendi sanırım bu kadar ertelemem. popüler kültür zamazingosu işte illaki izletiyor.
tek söyleyeceğim bu filmin bu kadar abartılmasının tek sebebi milliyetçilik damarlarımızı kabartmasıdır.
@harrypotterfilm
14 yıl önce
3 / 10
@tiroit
14 yıl önce
3.2 / 10
@fatalitly
14 yıl önce
@batanga
14 yıl önce
@tenekteplaz
14 yıl önce
Öyle ki film çok büyük bir olayı işliyor konu olarak, ancak filmde olayın büyüklüğüne paralel olarak gerekli coşku ve heyecan oluşturulamıyor. Kurgu yetersiz, olaylar sanki farklı filmlerden kesilip birleştirilmiş gibi görünüyor. Replikler, oyunculuklar vasatın üzerine çıkamıyor. Hele o savaş sahneleri; birileri ortalıkta kılıç sallıyor ama kimin kimi kestiği belli değil. Bir final sahnesi var ki, brezilya pembe dizilerinde bile daha iyi mimik yakalama yapılır.
Film hernekadar misyonunu yerine getiremese de yine de harcanan paraya ve emeğe saygı duyuyorum. Türünün ilk örneği sayılabilecek ( Türk sineması açısından ) bu film ile birlikte umarım sonraki projeler daha olgun olarak gerçekleştirilir.
Kısaca zaman kaybı, sinemeda değilde evde misafir ağırlarken hem sohbe ... Devamı
Öyle ki film çok büyük bir olayı işliyor konu olarak, ancak filmde olayın büyüklüğüne paralel olarak gerekli coşku ve heyecan oluşturulamıyor. Kurgu yetersiz, olaylar sanki farklı filmlerden kesilip birleştirilmiş gibi görünüyor. Replikler, oyunculuklar vasatın üzerine çıkamıyor. Hele o savaş sahneleri; birileri ortalıkta kılıç sallıyor ama kimin kimi kestiği belli değil. Bir final sahnesi var ki, brezilya pembe dizilerinde bile daha iyi mimik yakalama yapılır.
Film hernekadar misyonunu yerine getiremese de yine de harcanan paraya ve emeğe saygı duyuyorum. Türünün ilk örneği sayılabilecek ( Türk sineması açısından ) bu film ile birlikte umarım sonraki projeler daha olgun olarak gerçekleştirilir.
Kısaca zaman kaybı, sinemeda değilde evde misafir ağırlarken hem sohbet edip bir taraftan göz ucuyla takip edilebilecek bir film.
@vfv
14 yıl önce
4.3 / 10
@volk
14 yıl önce
9 / 10
@derkenar
14 yıl önce
3 / 10
1) bizans imparatoru fatihin edirne'de top yaptırdığını haber alır:
-hmm edirne'de top döktürüyor. demekki surlarımı dövdürecek!
2) çandarlı paşa gece hanımıyla konuşuyor. hanımı tarih kitabından fırlamış gibi:
-fatih devletin iç karışıklıklarla uğraşmasını istemeyecektir. ( bunun gibi bi şeydi. iç karışıklık dedi orayı hatırlıyorum )
kısaca tarih kitabını text yapsan bu kadar olur işte.