Fetih 1453 Yorumları

Fetih 1453 filmi detayları

@mrsdance

14 yıl önce

Fatih Sultan Mehmet padişahımızın İstanbul'u Fethedişini konu alan duygusal bir film.19 yaşında tahta geçince küçümsenen Fatih atalarımızın uzun yıllardır alamadığı İstanbul'u alırken herkese önemli bir ders vermiştir.Ben filmi izlerken çok etkilenmiştim.Çekimleri çok başarılıydı.Büyük maliyetlerle ve umutlarla yapılan film herkesi tatmin etmiştir bence.

@aleste

14 yıl önce

ne desem neresinden başlasam bilemedim. kaliteden anlayanlar diyeceklerimi biliyor anlamayanlar ise anlamaya çalışmadan muhalefet edeceğinden fikirlerimi söylemenin anlamı yok.

anca izledim bu filmi.değmeyeceğini bilmemdendi sanırım bu kadar ertelemem. popüler kültür zamazingosu işte illaki izletiyor.

tek söyleyeceğim bu filmin bu kadar abartılmasının tek sebebi milliyetçilik damarlarımızı kabartmasıdır.

@harrypotterfilm

14 yıl önce

3 / 10

efektlere kandımda gittim olan oldu berbatlığında bu kadarı
T

@tiroit

14 yıl önce

3.2 / 10

sadece kötü.

@fatalitly

14 yıl önce

İzlenebilirliği var ama mükemmel bir yapıt diyemem
B

@batanga

14 yıl önce

ekşi sözlükte ne kadar entel varsa hepsi burda yere çalmış filmi, yetmemiş iyi şeyler yazanı da eksiye boğmuşlar.

@tenekteplaz

14 yıl önce

Yazmamak için kendimi zorladım ama yazmadan geçemeyeceğim. Bu filmi büyük umutlar ile bekledim, çok büyük beklentilerim vardı filmden, günler öncesinden biletimi alıp heyecanla bekledim, sonuç ise tam bir hayal kırıklığı.

Öyle ki film çok büyük bir olayı işliyor konu olarak, ancak filmde olayın büyüklüğüne paralel olarak gerekli coşku ve heyecan oluşturulamıyor. Kurgu yetersiz, olaylar sanki farklı filmlerden kesilip birleştirilmiş gibi görünüyor. Replikler, oyunculuklar vasatın üzerine çıkamıyor. Hele o savaş sahneleri; birileri ortalıkta kılıç sallıyor ama kimin kimi kestiği belli değil. Bir final sahnesi var ki, brezilya pembe dizilerinde bile daha iyi mimik yakalama yapılır.

Film hernekadar misyonunu yerine getiremese de yine de harcanan paraya ve emeğe saygı duyuyorum. Türünün ilk örneği sayılabilecek ( Türk sineması açısından ) bu film ile birlikte umarım sonraki projeler daha olgun olarak gerçekleştirilir.

Kısaca zaman kaybı, sinemeda değilde evde misafir ağırlarken hem sohbe
... Devamı
Yazmamak için kendimi zorladım ama yazmadan geçemeyeceğim. Bu filmi büyük umutlar ile bekledim, çok büyük beklentilerim vardı filmden, günler öncesinden biletimi alıp heyecanla bekledim, sonuç ise tam bir hayal kırıklığı.

Öyle ki film çok büyük bir olayı işliyor konu olarak, ancak filmde olayın büyüklüğüne paralel olarak gerekli coşku ve heyecan oluşturulamıyor. Kurgu yetersiz, olaylar sanki farklı filmlerden kesilip birleştirilmiş gibi görünüyor. Replikler, oyunculuklar vasatın üzerine çıkamıyor. Hele o savaş sahneleri; birileri ortalıkta kılıç sallıyor ama kimin kimi kestiği belli değil. Bir final sahnesi var ki, brezilya pembe dizilerinde bile daha iyi mimik yakalama yapılır.

Film hernekadar misyonunu yerine getiremese de yine de harcanan paraya ve emeğe saygı duyuyorum. Türünün ilk örneği sayılabilecek ( Türk sineması açısından ) bu film ile birlikte umarım sonraki projeler daha olgun olarak gerçekleştirilir.

Kısaca zaman kaybı, sinemeda değilde evde misafir ağırlarken hem sohbet edip bir taraftan göz ucuyla takip edilebilecek bir film.

@vfv

14 yıl önce

4.3 / 10

Tarinin sayfalarını karıştırdıgımızda görürüz ki İstanbulun fethi sadece Türk tarihi açısından değil Tüm dünya açısından inanılmaz derece etkileyici bir durum.Çünkü dünyanın en uzun süre yaşamış, atalarımızın sürekli işgal etme girişimlerine ragmen işgal edilememiş bir şehirdi İstanbul.Özellikle Gemilerin karadan yürütülmesi inanılmaz. Bu yüzden Biz Türklerin de Bu başarıları anlatıcak tarih filmleri yapması gerekiyordu.Gerekiyordu ama bu filmi izledikten sonra halen yeterli seviyede olmadıgımızı gördüm.Çünkü filmin savaş sahneleri etkileyici değildi Çünkü film görsel açıdan etkileyici değildi.Çünkü filmde oluşturulan ortamlar gerçekçi değildi. Hatta filmde önemli birkaç detaya hiç değinmemişler veya değinselerde önem vermemişler. Mesela Gemilerin karadan yürütülmesi konusunu biraz kısa tutmuşlar halbki böylesi delice bir şeyi daha tüyleri diken diken edicek şekilde bize sunmalıydılar. Yada Fatih sultan mehmet in Hisarı yaparken kendisininde Tuğla taşıması gibi küçük ama önemli noktala
... Devamı
Tarinin sayfalarını karıştırdıgımızda görürüz ki İstanbulun fethi sadece Türk tarihi açısından değil Tüm dünya açısından inanılmaz derece etkileyici bir durum.Çünkü dünyanın en uzun süre yaşamış, atalarımızın sürekli işgal etme girişimlerine ragmen işgal edilememiş bir şehirdi İstanbul.Özellikle Gemilerin karadan yürütülmesi inanılmaz. Bu yüzden Biz Türklerin de Bu başarıları anlatıcak tarih filmleri yapması gerekiyordu.Gerekiyordu ama bu filmi izledikten sonra halen yeterli seviyede olmadıgımızı gördüm.Çünkü filmin savaş sahneleri etkileyici değildi Çünkü film görsel açıdan etkileyici değildi.Çünkü filmde oluşturulan ortamlar gerçekçi değildi. Hatta filmde önemli birkaç detaya hiç değinmemişler veya değinselerde önem vermemişler. Mesela Gemilerin karadan yürütülmesi konusunu biraz kısa tutmuşlar halbki böylesi delice bir şeyi daha tüyleri diken diken edicek şekilde bize sunmalıydılar. Yada Fatih sultan mehmet in Hisarı yaparken kendisininde Tuğla taşıması gibi küçük ama önemli noktaları bize sunmadılar. Veya Yüztıllar boyunca fetihedilememiş İstanbulu Fetihederken izlenilen stratejiyi bize sunmuyolar..Sadece savaşa gidiyoruz ve her yeri topa vuruyoruz.Osmanların tarihinin en büyük başarılarından olan İstanbulun Fethi bu kadar mı basittir arkadaş. Filmde beni etkileyen Tek şey Ulubatlı Hasanın öldüğü sahnedir. Bize doğru bir şekilde sunabildikleri tek sahne de bu sanırsam. 10/ 4.5
V

@volk

14 yıl önce

9 / 10

Büyük emek harcanmış bir yapım. Sadece green box kullanılmış olması bile taktir edilmeli. Ki özel efektleri çok çok iyiydi. Müzik, mekan ve kostüm tasarımını da başarılı bulduğum filmin tek sorunu olayların biraz tv dizisi formatında gelişmesi. Bu da ilk yarısını oldukça durağan kılıyor. Süresi de bu açıdan fazla uzun. Bunun dışında çok beğendim. Emeği geçen herkese teşekkür ederim. Kendinden sonra gelecek yapımlar için yolu açmış olduğuna inanıyorum. Türk sineması adına gurur verici bir yapım. Mutlaka izleyin tavsiye ederim.

@derkenar

14 yıl önce

3 / 10

neremle güleceğimi şaşırdığım repliklerin olduğu bi film. aklımda kalan:

1) bizans imparatoru fatihin edirne'de top yaptırdığını haber alır:

-hmm edirne'de top döktürüyor. demekki surlarımı dövdürecek!

2) çandarlı paşa gece hanımıyla konuşuyor. hanımı tarih kitabından fırlamış gibi:

-fatih devletin iç karışıklıklarla uğraşmasını istemeyecektir. ( bunun gibi bi şeydi. iç karışıklık dedi orayı hatırlıyorum )

kısaca tarih kitabını text yapsan bu kadar olur işte.
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL