17 yıl önce
Sherlock Holmes filmine yorum yazdı:
dizi gibi bitti, nasıl iş bu arkadaş yaa.. tamam hadi çek bakalım 2.'sini de, beklemedeyiz..
Sherlock Holmes filmine yorum yazdı:
dizi gibi bitti, nasıl iş bu arkadaş yaa.. tamam hadi çek bakalım 2.'sini de, beklemedeyiz..
Sessiz Dünya filmine yorum yazdı:
bundan önce şu varmış ki:
http://www.filimadami.com/film/15094/last-woman-on-earth/
"ne orijinal filmdi yea" demişken, şimdi hayallerim yıkıldı =)
Rashomon filmine yorum yazdı:
!--Spoiler içermiyor aslında direkt olarak ama gene de ipuçları var gibi--!
Kadın ve erkeğin (ya da insanın) zaaflarını, zayıflıklarını, güçlü yanlarını farklı bir şekilde ele alan, özgün bir film.. Bir de tüm zayıflıklarına rağmen, kendilerini nasıl görmek/göstermek istediklerine şahit oluyoruz (hatta öldükten sonra bile bu istek değişmiyormuş =)). Yani işin gerçeği o kadar farklıymış ki (ayrıntılar açısından), ben de hikayeyi dinleyen adam gibi bir kahkaha attım sonunda.
Fakat yine de, iyimser bir bakış açısıyla bitiyor film.. "insan", her ne kadar güvenilmez olsa da, saflığı koruma görevi yine onun ellerine teslim ediliyor ve tüm bu zayıflıklarına rağmen, ona biraz acıma duygusuyla karışık bir sevgi beslemeden edemiyoruz.. çünkü "insan" olmaktan başka çaremiz yok..
!--yani ne bileyim, değildir belki aslında-!
Sita Blues Söylüyor filmine yorum yazdı:
4 farklı çizimle yaratılmış bir destan ve araya sıkışmış gibi duran, ama aslında bu animasyonun yaratılmasına vesile olmuş bir ayrılık hikayesi.. aslında "kendini fazlaca feda etmiş her kadının müstehzi hikayesi" olarak da bakılabilir öyküye.. animasyonun yaratıcısı Nina, bir bakıma kendi eleştirisini yapmış Sita karakteri üzerinden (özellikle şarkı söylediği kısımlarda =))..
farklı ve cıvıl cıvıl bir animasyon izlemek isteyenler için bire bir kısaca..
Kayıp Nişanlı filmine yorum yazdı:
bin bir tane acayip Fransız ismi, sağ tarafta olduğu iddia edilen bir kalp (dikkate alınmayan film hatası), bitmek bilmeyen bir film.. izlemeye başladıktan bir buçuk saat kadar sonra ileri sarıp sonunu izlediğim tek filmdir..
Empire filmine yorum yazdı:
oyuncular: Empire State binası
tür: izlenemeyen
aferin sanaa.. sağol, Warhol..
Siz, Yaşayanlar filmine yorum yazdı:
şimdi bu film için "çerezlik" diyeceğim, Avrupa sinemasına toptan hakaret etmişim gibi algılanacak.. tabii ki Hollywood tarzı bir çerez değil, yani çok ilginç tespitler, hoş ayrıntılar vardı.. o açıdan, öyle "leblebi", "çekirdek" misali bir çerez olmasa da, "yer fıstığı" kıvamında olabilir kanımca.. yani öyle her sofrada görülebilecek cinsten bir çerez değil.. ama her durumda, sanki ekranla benim aramda ince bir buz tabaka varmış gibi hissettim filmi izlerken ve bir türlü ısınamayıp filmin içine giremezken..
özetle, o çok şey vaat eden yukarıdaki konu açıklamasına bakarak izlerseniz, bayağı bir hayal kırıklığı yaratabilir..
fakat pembe çizmeli kızın rüyası pek hoştu..
ve bir de, "amin" deyip dememek üzerine düşünülesi bir dua filmden:
"Gerçekleri halkından saklayanhükümetleri affet.Kalpsizleri, acımasızları vesağduyusuz davrananları affet.Çok ağır hükümler veren ya damasumu mahkum eden mahkemeleri affet.Halkı yanlış yönlendiren gazeteve tele ... Devamışimdi bu film için "çerezlik" diyeceğim, Avrupa sinemasına toptan hakaret etmişim gibi algılanacak.. tabii ki Hollywood tarzı bir çerez değil, yani çok ilginç tespitler, hoş ayrıntılar vardı.. o açıdan, öyle "leblebi", "çekirdek" misali bir çerez olmasa da, "yer fıstığı" kıvamında olabilir kanımca.. yani öyle her sofrada görülebilecek cinsten bir çerez değil.. ama her durumda, sanki ekranla benim aramda ince bir buz tabaka varmış gibi hissettim filmi izlerken ve bir türlü ısınamayıp filmin içine giremezken..
özetle, o çok şey vaat eden yukarıdaki konu açıklamasına bakarak izlerseniz, bayağı bir hayal kırıklığı yaratabilir..
fakat pembe çizmeli kızın rüyası pek hoştu..
ve bir de, "amin" deyip dememek üzerine düşünülesi bir dua filmden:
"Gerçekleri halkından saklayanhükümetleri affet.Kalpsizleri, acımasızları vesağduyusuz davrananları affet.Çok ağır hükümler veren ya damasumu mahkum eden mahkemeleri affet.Halkı yanlış yönlendiren gazeteve televizyonları affet.İşkence yapan ve öldürenleri affet.Şehirleri ve köyleri bombalayıpyok edenleri affet.Lütfen Tanrım, onları affet."
Çift Zaman filmine yorum yazdı:
konuyu böyle verdikleri iyi olmuş =) diğer her türlü spoiler olabilirmiş çünkü.. ve gerçekten de dram, gizem, gerilim.. bir sürü türün harmanı olmuş film.. "sürpriz sonlu" diye işaretledim ama, esasen "sürpriz ortalı", hem de iki kere =) sonrasında dram faslına geçiliyor.. kısaca güzel, hele yönetmenin ilk filmiyse cidden, oldukça başarılı..
Yahşi Batı filmine yorum yazdı:
vizyondayken izlemiştim halbuki ama izledim diye işaretlemek bugün sitede adını görünce aklıma geldi, o derece bir vakit kaybıymış yani..