Muazzam savaş sahnelerinin el arabasında taşıdığı karanlık bir tünel yolu Napoleon filmi. Hem sinematografik olarak hem espri tonuyla hem de barındırdığı yolculuk şekliyle Kubrick'in Barry Lyndon'ına benzemeye çalışıyor. Başarılı sinematografisi elbette Kubrick ile yarışamıyor ama güzel görünmeyi beceriyor. Fakat yolculuğun getirdiği anlamları yapıştırmak için tutkalı bir türlü bulamıyor, eline yüzüne bulaştırıyor.
Ridley Scott sinemaya çok vurucu işler bıraksa da kalite sürekliliği hiç yok. The Last Duel'den sonra House of Gucci gibi bir garabeti çekti ve kariyeri hep bu iniş çıkışlarla dolu. Napoleon, House of Gucci'den sonra gelen soğuk bir su gibi. Evet, çok çok iyi bir iş değil. Ama genelin karar verdiği kadar da kötü bir film değil. Kaldı ki Napoleon'u anlatan bir Ridley Scott filminin bu kadar hype ile beklenmesi beni epey şaşırtmıştı. Sinemayla yakın bağı olmayan arkadaşlarımın dahi bu filmi bekliyor olması garipti. Üstelik Türkiye'de.
Filmden alacağınız keyif neyi alma... Devamı
Muazzam savaş sahnelerinin el arabasında taşıdığı karanlık bir tünel yolu Napoleon filmi. Hem sinematografik olarak hem espri tonuyla hem de barındırdığı yolculuk şekliyle Kubrick'in Barry Lyndon'ına benzemeye çalışıyor. Başarılı sinematografisi elbette Kubrick ile yarışamıyor ama güzel görünmeyi beceriyor. Fakat yolculuğun getirdiği anlamları yapıştırmak için tutkalı bir türlü bulamıyor, eline yüzüne bulaştırıyor.
Ridley Scott sinemaya çok vurucu işler bıraksa da kalite sürekliliği hiç yok. The Last Duel'den sonra House of Gucci gibi bir garabeti çekti ve kariyeri hep bu iniş çıkışlarla dolu. Napoleon, House of Gucci'den sonra gelen soğuk bir su gibi. Evet, çok çok iyi bir iş değil. Ama genelin karar verdiği kadar da kötü bir film değil. Kaldı ki Napoleon'u anlatan bir Ridley Scott filminin bu kadar hype ile beklenmesi beni epey şaşırtmıştı. Sinemayla yakın bağı olmayan arkadaşlarımın dahi bu filmi bekliyor olması garipti. Üstelik Türkiye'de.
Filmden alacağınız keyif neyi almak istediğinizle alakalı. Phoenix'in parlayabileceği bir alan yok. Ayakları sağlam basan bir kurgu/olay bağdaştırması da yok. Ama geri kalan her şey ortalamanın üzerinde.
Genel bir tarih bilgisi almak ve 2.30 saat için Fransa'nın 1800lü yıllarına gitmek için güzel bir film olsa bir film olarak bunun ötesine geçemiyor. Bir derinliği yok, bir karakter yok. "Bu oldu ve arkasından da bu oldu" gibi anlatılan bir film ancak insanda merak duygusu uyandırmadan ilerliyor. Zaten filmin renk paletindeki banellik aslında nasıl bir iş ile karşı karşıya olduğumuzu daha fragmanından belli ediyor. Kostüm ve dekor şahane.
Çok yüzeysel kalmış. 2.30 saat boyunca herhangi bir derinlik olmadan filmi tamamlamışlar ve Napolyon’ un sanki zaferlerinden çok hatalarına yön vermişler gibi. Puanım 6.5 o da başrol hatrına.
@furkandgn9
2 yıl önce
7 / 10
Ridley Scott sinemaya çok vurucu işler bıraksa da kalite sürekliliği hiç yok. The Last Duel'den sonra House of Gucci gibi bir garabeti çekti ve kariyeri hep bu iniş çıkışlarla dolu. Napoleon, House of Gucci'den sonra gelen soğuk bir su gibi. Evet, çok çok iyi bir iş değil. Ama genelin karar verdiği kadar da kötü bir film değil. Kaldı ki Napoleon'u anlatan bir Ridley Scott filminin bu kadar hype ile beklenmesi beni epey şaşırtmıştı. Sinemayla yakın bağı olmayan arkadaşlarımın dahi bu filmi bekliyor olması garipti. Üstelik Türkiye'de.
Filmden alacağınız keyif neyi alma ... Devamı
Ridley Scott sinemaya çok vurucu işler bıraksa da kalite sürekliliği hiç yok. The Last Duel'den sonra House of Gucci gibi bir garabeti çekti ve kariyeri hep bu iniş çıkışlarla dolu. Napoleon, House of Gucci'den sonra gelen soğuk bir su gibi. Evet, çok çok iyi bir iş değil. Ama genelin karar verdiği kadar da kötü bir film değil. Kaldı ki Napoleon'u anlatan bir Ridley Scott filminin bu kadar hype ile beklenmesi beni epey şaşırtmıştı. Sinemayla yakın bağı olmayan arkadaşlarımın dahi bu filmi bekliyor olması garipti. Üstelik Türkiye'de.
Filmden alacağınız keyif neyi almak istediğinizle alakalı. Phoenix'in parlayabileceği bir alan yok. Ayakları sağlam basan bir kurgu/olay bağdaştırması da yok. Ama geri kalan her şey ortalamanın üzerinde.
@sersak53
2 yıl önce
7 / 10
@arapciklet
2 yıl önce
1.9 / 10
@cemfest
2 yıl önce
5.8 / 10
@kayacanism
2 yıl önce
4 / 10
@yokitosama
2 yıl önce
3.5 / 10
@ruby
2 yıl önce
@dilekcandar
2 yıl önce
6.5 / 10
@johnconstantine
2 yıl önce