Deniz kenarındaki sahneler çok güzeldi. sanki Rus romanındaymış gibisin benzetmesinde gerçekten kendimi dostoyevskinin beyaz geceler kitabında hissettim şiirsel bir filmdi.
Çok kasvetli film izledim, severim böyle filmleri -ki kendim de nerdeyse yusuf gibiyim ama bu film hiç bitmeyecek gibi geldi. bilmem belki dilini anlamadım o yüzden bilmem kendini anlamadım o yüzden.
türk sinemasının bize verdiği az bilinen nimetlerden. görüntü yönetmeni o puslu karadenizle sizi hapsetmişken dilini bile bilmediğiniz bir ağıt göğsünüzü parçalayabiliyor. zor olduğu kadar mükemmel olan bir film.
Bu filmi izlemek zor;sıkıcı ya da durağan olduğundan değil,birkaç oyuncunun veya figüranların bazı eksiklikleri görmezden gelinirse sanki gizli bir kamerayla gerçek bir çöküş kayıt edilmiş gibi hissettirdiği için zor.Yusuf gerçekten de Rus romanlarından fırlamış bir karakter gibiydi..
Hasta olduğunu bile bile ,ciğerleri iflas ettirdiğini ya da ettireceğini bile bile benim gibi sigara içmeye devam ettiği için mi;meyhanede çalan ilk okulda Kardeş Türküler’den -anlamasam da- dinlemeye doyamadığım Satrpialo parçası için mi;karanlık gelecekte saat tik taklarını sayıp nihai sonu beklemekten başka yol kalmadığı için mi; gerçek kabullenildikçe durgunlaşan,keşkeler arttıkça hırçınlaşan Karadeniz için mi;kabuslardan uyansan bile kapanmayan pencere gibi hep açık kalacağını bildiğin yaralar için mi bu kadar çok sevdim bu filmi bilmiyorum ama bu saatte yaylada içilen rakı gibi etkiledi onu biliyorum,bu saatte izlemek yanlış olmuş,gece rakı eşliğinde bir daha seyretmek lazımmış bir de bunu biliyoru... Devamı
Bu filmi izlemek zor;sıkıcı ya da durağan olduğundan değil,birkaç oyuncunun veya figüranların bazı eksiklikleri görmezden gelinirse sanki gizli bir kamerayla gerçek bir çöküş kayıt edilmiş gibi hissettirdiği için zor.Yusuf gerçekten de Rus romanlarından fırlamış bir karakter gibiydi..
Hasta olduğunu bile bile ,ciğerleri iflas ettirdiğini ya da ettireceğini bile bile benim gibi sigara içmeye devam ettiği için mi;meyhanede çalan ilk okulda Kardeş Türküler’den -anlamasam da- dinlemeye doyamadığım Satrpialo parçası için mi;karanlık gelecekte saat tik taklarını sayıp nihai sonu beklemekten başka yol kalmadığı için mi; gerçek kabullenildikçe durgunlaşan,keşkeler arttıkça hırçınlaşan Karadeniz için mi;kabuslardan uyansan bile kapanmayan pencere gibi hep açık kalacağını bildiğin yaralar için mi bu kadar çok sevdim bu filmi bilmiyorum ama bu saatte yaylada içilen rakı gibi etkiledi onu biliyorum,bu saatte izlemek yanlış olmuş,gece rakı eşliğinde bir daha seyretmek lazımmış bir de bunu biliyorum..9/10
"Keşke her şeyi geride bırakıp uzun bir yolculuğa çıkabilseydik seninle..?"
Karadeniz'in hüzünlü yanı ile Onur Saylak'ın oyunculuğu tarifsiz bir noktada kesişmiş. Film seyirciyi kurgudan tamamen uzaklaştırıp acının en saf ve gerçek halini; yıllarca hapishanede kalmış, ömrünün son demlerini yaşayan bir adamın Karadeniz'in hırçın dalgaları önünde sadece susarak hayatla hesaplaşmasını gözler önüne seriyor. Tüm bunları bu kadar net olarak içimizde hissedebilmemizde ise yönetmenliğin ve müzik listesinin de en az oyunculuk kadar başarılı olduğu yadsınamaz.
Uzun zamandır beni en çok etkileyen film oldu. Onur Saylak'ın oyunculuğuna hayran kaldım. Görsel olarak da bayağı doyurucu bir filmdi. Artvin'in puslu havasıyla Yusuf'un ıssızlığı çok güzel uyum sağlamış. Sonuçta kesinlikle izlenmesi gereken bir Türk filmi. Her hatırlandığında iç burkan..
@cananoyit
3 yıl önce
9.9 / 10
@theo
5 yıl önce
@bgbk
7 yıl önce
@jean_gr
8 yıl önce
9.1 / 10
@mg28
8 yıl önce
8.2 / 10
@radagastdede
8 yıl önce
9.2 / 10
@no_one
9 yıl önce
9 / 10
Hasta olduğunu bile bile ,ciğerleri iflas ettirdiğini ya da ettireceğini bile bile benim gibi sigara içmeye devam ettiği için mi;meyhanede çalan ilk okulda Kardeş Türküler’den -anlamasam da- dinlemeye doyamadığım Satrpialo parçası için mi;karanlık gelecekte saat tik taklarını sayıp nihai sonu beklemekten başka yol kalmadığı için mi; gerçek kabullenildikçe durgunlaşan,keşkeler arttıkça hırçınlaşan Karadeniz için mi;kabuslardan uyansan bile kapanmayan pencere gibi hep açık kalacağını bildiğin yaralar için mi bu kadar çok sevdim bu filmi bilmiyorum ama bu saatte yaylada içilen rakı gibi etkiledi onu biliyorum,bu saatte izlemek yanlış olmuş,gece rakı eşliğinde bir daha seyretmek lazımmış bir de bunu biliyoru ... Devamı
Hasta olduğunu bile bile ,ciğerleri iflas ettirdiğini ya da ettireceğini bile bile benim gibi sigara içmeye devam ettiği için mi;meyhanede çalan ilk okulda Kardeş Türküler’den -anlamasam da- dinlemeye doyamadığım Satrpialo parçası için mi;karanlık gelecekte saat tik taklarını sayıp nihai sonu beklemekten başka yol kalmadığı için mi; gerçek kabullenildikçe durgunlaşan,keşkeler arttıkça hırçınlaşan Karadeniz için mi;kabuslardan uyansan bile kapanmayan pencere gibi hep açık kalacağını bildiğin yaralar için mi bu kadar çok sevdim bu filmi bilmiyorum ama bu saatte yaylada içilen rakı gibi etkiledi onu biliyorum,bu saatte izlemek yanlış olmuş,gece rakı eşliğinde bir daha seyretmek lazımmış bir de bunu biliyorum..9/10
"Keşke her şeyi geride bırakıp uzun bir yolculuğa çıkabilseydik seninle..?"
https://www.youtube.com/watch?v=wvmLHFuk7TU
@elifcanan
10 yıl önce
@redmullet
11 yıl önce
8.5 / 10
@bluemoonn
11 yıl önce
9.5 / 10