Dünyanin evrende kapladigi yer, bir atom cekirdeginin (atom bile degil) dünyada kapladigi yer kadar oldugu bilindiginde, aslinda cok da absürd bir film olmadigini düsünüyorum.
Kitap uyarlaması olan filmlere karşı nedensizce bir ilgim var. Kitaptan iyi bir şekilde uyarlanan filmlerin ne yazıkki çok ama çok az olması ve bende o çok iyi uyarlanamayan filmleri izleyip, eleştirip, aslında öncelikle kitaplarının okunması gerektiği fikrini anafikir olarak verdiğimde nedensizce bir mutluluk duyuyorum.
Ve yine Kitap uyarlaması bir film daha. Hemde mükemmel diyebileceğimiz bir mizahi bilimkurgu kitabının uyarlaması. Uzun yıllar önce çekilmiş olmasına rağmen, kitabını yeni okuduğum için filminide yeni izlemiş bulunmaktayım.
Öncelikle ne yazıkki kitabının yanında filminin çokta iyi olmadığını söylemem gerek, kitabını okumamışta sadece filmini izlemiş olsaydık eğer evet kısmen güzel diyebilirdik belki ama kitabını okumuşlar için hayal kırıklığı yaratabilir.
Filmin senaryosu, kitabında yazarı olan Dougles Adam tarafından yazılmaya başlanmıştı fakat senaryoyu bitiremeden ölmesi üzerine ( böyle b... Devamı
Bir Otostopçunun Galaksi Rehberi
Kitap uyarlaması olan filmlere karşı nedensizce bir ilgim var. Kitaptan iyi bir şekilde uyarlanan filmlerin ne yazıkki çok ama çok az olması ve bende o çok iyi uyarlanamayan filmleri izleyip, eleştirip, aslında öncelikle kitaplarının okunması gerektiği fikrini anafikir olarak verdiğimde nedensizce bir mutluluk duyuyorum.
Ve yine Kitap uyarlaması bir film daha. Hemde mükemmel diyebileceğimiz bir mizahi bilimkurgu kitabının uyarlaması. Uzun yıllar önce çekilmiş olmasına rağmen, kitabını yeni okuduğum için filminide yeni izlemiş bulunmaktayım.
Öncelikle ne yazıkki kitabının yanında filminin çokta iyi olmadığını söylemem gerek, kitabını okumamışta sadece filmini izlemiş olsaydık eğer evet kısmen güzel diyebilirdik belki ama kitabını okumuşlar için hayal kırıklığı yaratabilir.
Filmin senaryosu, kitabında yazarı olan Dougles Adam tarafından yazılmaya başlanmıştı fakat senaryoyu bitiremeden ölmesi üzerine ( böyle bir insanın senaryosunu bitiremeden ölmesi başlı başına bir isyan etme sebebidir) senaryo Gart Jennings ve Karey Kirkpatrick tarafından tamamlandı ve film ölen yazara adandı. Her şey bir yana, tek sahnelik bir katkısı dahi olsa filmin senaryosunda Douglas Adams'in adının olmasi filmi izlemem için fazlasıyla yeterliydi.
Her neyse, filmin pek çok kısmı komik, absürt, evet kisaca güzel. Fakat filmin kitap ile baglantisi biraz garip ve oldukça sığ kalmış. Kitabin içerdiği zengin anlatimi, diger galaksi kitaplarindan alintilari, komik repliklerin büyük bir kısmını, galaksi rehberi açiklamalarini ve daha bir çok şeyi filmde bulamiyorsunuz maalesef. İlk bir kaç kitabını okuduysaniz konuya hakimsinizdir ve ne yazikki film o noktada istediklerinizi vermiyor size. (5 ciltlik bir kitaptır) Kitaplari okumamış ve filmi izlemek istiyorsaniz, film komik ve iç güveysinden hallice bir film gibi gelebilir. fakat genel itibari ile söylersek biraz basit bir film ile karşılacaksınız.
Yani her iki durumda da film izleyicisini pek memnun edemiyor. Ve bir talihsiz yan ise, film boyunca ne olduğunu tam olarak anlayamayacak olmanız. Çünkü replikler kitaptakilerin bol bol kesilmiş halleri. Kitaptaki o uzun anlatımlar, diyaoglar ne yazıkki mevcut değil.
Fakat, karakter seçimlerinin ve oyunculuğun harika oldugunu söyleyebilirim. Marvin'in tüm tartismalara rağmen filmi izledikten sonra tam yerine oturduğunu farkediyorsunuz. Filmin en güzel kisimlarindan biri ise, galaksi rehberinden yapilan alintilar.
Burada kullanilan görüntüler gercekten eğlenceli ama keşke biraz daha uzun ve sayısı fazla olsaymış diye düşünmeden edemiyorsunuz. Özellikle "improbability engine" açıklamasi çok daha detayli olabilirmiş. Kitabi okumamış olanlarin burada kafasının fazlasıyla karışacağına eminim.
Özel efekt kullanımı oldukça iyi fakat o efektlerin filmi çokta katkısı olduğunu söyleyemem. Zira kitabı okurken hayal ettiğiniz o muhteşem galaksi, filmde çok sönük, sakin bir hal almış.
Ve filmin belkide en üzücü kısmı (benim açımdan öyleydi) ; evrenin sonundaki restorana gitmiyor oluşunuz. Kitaptanda bir alıntı yapmadan geçemeyeceğim;
Ford ilk kez dünyaya geldiğinde insanların ağızlarını kapatıp susarlarsa öleceklerini sandıklarını düşünüyordu. Dünyada geçirdiği 3 ay sonunda bu görüşü değişti; insanlar sustuklarında düşünmeye başladıkları için hiç susmuyorlardı.
Bir filme uyarlanmış kitabı beğenip filmi beğenmemek aslında ben bu filmi çeksem yönetmenin uyarlamasından daha iyisini yaparım demek.Yani aynı olanaklara sahipken filmin yönetmeni ilahi bir müdaheleyle değişse ve yerine ben geçsem ortaya daha iyi bir film çıkar demek.
kitaptan uyarlanan filmlerin, kitabı daha evvel okumuş olanlarda yarattığı memnuniyetsizlik aslında çok sıradan genel bir sendrom halini aldı artık... bunu şöyle açıklayayım, öncelikle bir kitapta geçen anlatımların detayları ve diyaloglar kitaba göre süresi sınırlı filmler de bu denli değinmek pek mümkün olmaz. bu durumun oluşmasına gerçek sebep ise film de , yönetmenin seçtiği mekan ve oyuncularla onun hayalgücünün bir yansımasını izleriz. oysa kitabı okurken kendi oluşturduğumuz karakterler ve ortam vardır. bu yüzden kitaptan uyarlanmış olan filmler de herzaman bir memnuniyetsizlik olacaktır. ne de olsa hayalgücünün bir sınırı yok...
Kitabını okumadım, sanırım ondan dolayıda aşırı derecede çok sevdim. Bunu yorumlara dayanarak söylüyorm. Çünkü elbette bir nevi kural gibidir, filmi yapılan kitapların filmleri, kitaptan daha kötü olur.. Genelde sevilmez. Neyse.
Herhalde, en çok sevdiğim filmler arasında en başa yerleşicek. Hatta bilim-kurgu türünü neredeyse hiç sevmeyen bendeniz, bu filme gerçekten hayran kaldı... Muhteşem bir konu. Bilim-kurgu filmlerine olan ilgim %10 iken %90 oluverdi bi anda.
Mizahi yönden de yerilemez. Normal komedi filmlerinden daha güzel ince detaylar işlenilmiş ve bu gerçekten etkileyici olmuş. Tabi katıla katıla gülmedim ama ince espirileri daha doğrusu zekice olan espiriler bana daha çekici geliyor.
Diyecek pek bir şey yok, aklımda birçok harika diyalog bıraktığı için teşekkür ediyorum ve izlemeyen herkese, imdb vb gibi puanlama şeylerine çok takılan kişilere şiddetle bu filmi izlemelerini puanına takılmamalarını söylüyorum.
Filmin kötü olması kitabın süper olusundan ileri gelmektedir. izlediğimde off bu ne ya ne yapmıslar dedım, demedım degıl cunku kitap seri olarak cok komık, acayıp surukleyıcı cok eglencelı ve dolu. Halıyle orada ki karakterleri,ortamı alıp ne kadar allasanız pullasanız da ınsanın kafasının ıcındekı kadar keyıflı olmuyor : ( fılm tamam kotu degıl yıne eglencelı ama eksık ıste okuyana cok eksık ... tadsız.
Kitaplarını okumak bi' türlü mümkün olmadı ama Doctor Who ve Men In Black seven biri olarak filmine bayıldım, absürdlük ve komedi yanyana gelince, üstüne bilimkurgu da bunlara katılınca benim için izlemesi acayip zevkli bi' eser çıkıyor ortaya. Ayrıca Marvin adındaki bu paranoid androidi Alan Rickman başkası seslendiremezdi heralde.
tek suçu kitabının muhteşem olması. bence gelmiş geçmiş en iyi mizah ürünü. 5,5 kitaplık aşmış bir seriyi 2 saate sığdırmak mümkün değil. bu yüzden bence başarılı bir filim.
@hakanderin
13 yıl önce
@satanfactor
15 yıl önce
7.5 / 10
@kavunici
15 yıl önce
9 / 10
Kitap uyarlaması olan filmlere karşı nedensizce bir ilgim var. Kitaptan iyi bir şekilde uyarlanan filmlerin ne yazıkki çok ama çok az olması ve bende o çok iyi uyarlanamayan filmleri izleyip, eleştirip, aslında öncelikle kitaplarının okunması gerektiği fikrini anafikir olarak verdiğimde nedensizce bir mutluluk duyuyorum.
Ve yine Kitap uyarlaması bir film daha. Hemde mükemmel diyebileceğimiz bir mizahi bilimkurgu kitabının uyarlaması. Uzun yıllar önce çekilmiş olmasına rağmen, kitabını yeni okuduğum için filminide yeni izlemiş bulunmaktayım.
Öncelikle ne yazıkki kitabının yanında filminin çokta iyi olmadığını söylemem gerek, kitabını okumamışta sadece filmini izlemiş olsaydık eğer evet kısmen güzel diyebilirdik belki ama kitabını okumuşlar için hayal kırıklığı yaratabilir.
Filmin senaryosu, kitabında yazarı olan Dougles Adam tarafından yazılmaya başlanmıştı fakat senaryoyu bitiremeden ölmesi üzerine ( böyle b ... Devamı
Kitap uyarlaması olan filmlere karşı nedensizce bir ilgim var. Kitaptan iyi bir şekilde uyarlanan filmlerin ne yazıkki çok ama çok az olması ve bende o çok iyi uyarlanamayan filmleri izleyip, eleştirip, aslında öncelikle kitaplarının okunması gerektiği fikrini anafikir olarak verdiğimde nedensizce bir mutluluk duyuyorum.
Ve yine Kitap uyarlaması bir film daha. Hemde mükemmel diyebileceğimiz bir mizahi bilimkurgu kitabının uyarlaması. Uzun yıllar önce çekilmiş olmasına rağmen, kitabını yeni okuduğum için filminide yeni izlemiş bulunmaktayım.
Öncelikle ne yazıkki kitabının yanında filminin çokta iyi olmadığını söylemem gerek, kitabını okumamışta sadece filmini izlemiş olsaydık eğer evet kısmen güzel diyebilirdik belki ama kitabını okumuşlar için hayal kırıklığı yaratabilir.
Filmin senaryosu, kitabında yazarı olan Dougles Adam tarafından yazılmaya başlanmıştı fakat senaryoyu bitiremeden ölmesi üzerine ( böyle bir insanın senaryosunu bitiremeden ölmesi başlı başına bir isyan etme sebebidir) senaryo Gart Jennings ve Karey Kirkpatrick tarafından tamamlandı ve film ölen yazara adandı. Her şey bir yana, tek sahnelik bir katkısı dahi olsa filmin senaryosunda Douglas Adams'in adının olmasi filmi izlemem için fazlasıyla yeterliydi.
Her neyse, filmin pek çok kısmı komik, absürt, evet kisaca güzel. Fakat filmin kitap ile baglantisi biraz garip ve oldukça sığ kalmış. Kitabin içerdiği zengin anlatimi, diger galaksi kitaplarindan alintilari, komik repliklerin büyük bir kısmını, galaksi rehberi açiklamalarini ve daha bir çok şeyi filmde bulamiyorsunuz maalesef. İlk bir kaç kitabını okuduysaniz konuya hakimsinizdir ve ne yazikki film o noktada istediklerinizi vermiyor size. (5 ciltlik bir kitaptır) Kitaplari okumamış ve filmi izlemek istiyorsaniz, film komik ve iç güveysinden hallice bir film gibi gelebilir. fakat genel itibari ile söylersek biraz basit bir film ile karşılacaksınız.
Yani her iki durumda da film izleyicisini pek memnun edemiyor. Ve bir talihsiz yan ise, film boyunca ne olduğunu tam olarak anlayamayacak olmanız. Çünkü replikler kitaptakilerin bol bol kesilmiş halleri. Kitaptaki o uzun anlatımlar, diyaoglar ne yazıkki mevcut değil.
Fakat, karakter seçimlerinin ve oyunculuğun harika oldugunu söyleyebilirim. Marvin'in tüm tartismalara rağmen filmi izledikten sonra tam yerine oturduğunu farkediyorsunuz. Filmin en güzel kisimlarindan biri ise, galaksi rehberinden yapilan alintilar.
Burada kullanilan görüntüler gercekten eğlenceli ama keşke biraz daha uzun ve sayısı fazla olsaymış diye düşünmeden edemiyorsunuz. Özellikle "improbability engine" açıklamasi çok daha detayli olabilirmiş. Kitabi okumamış olanlarin burada kafasının fazlasıyla karışacağına eminim.
Özel efekt kullanımı oldukça iyi fakat o efektlerin filmi çokta katkısı olduğunu söyleyemem. Zira kitabı okurken hayal ettiğiniz o muhteşem galaksi, filmde çok sönük, sakin bir hal almış.
Ve filmin belkide en üzücü kısmı (benim açımdan öyleydi) ; evrenin sonundaki restorana gitmiyor oluşunuz. Kitaptanda bir alıntı yapmadan geçemeyeceğim;
Ford ilk kez dünyaya geldiğinde insanların ağızlarını kapatıp susarlarsa öleceklerini sandıklarını düşünüyordu. Dünyada geçirdiği 3 ay sonunda bu görüşü değişti; insanlar sustuklarında düşünmeye başladıkları için hiç susmuyorlardı.
Not: Filmin oldukça iyi bir soundtrack'a sahip olduğunuda söylemeliyim. http://www.youtube.com/watch?v=3VxgBidc8mE
Not2: Bilimkurgu seviyorsanız izleyiniz.
Not3: Veyahut filmi izleyin yada izlemeyin.. ama kitabını muhakkak okuyun.
Sevgilerimle.
@geppetto
15 yıl önce
@enik_kral
15 yıl önce
@horrorpheliac
15 yıl önce
10 / 10
Herhalde, en çok sevdiğim filmler arasında en başa yerleşicek. Hatta bilim-kurgu türünü neredeyse hiç sevmeyen bendeniz, bu filme gerçekten hayran kaldı... Muhteşem bir konu. Bilim-kurgu filmlerine olan ilgim %10 iken %90 oluverdi bi anda.
Mizahi yönden de yerilemez. Normal komedi filmlerinden daha güzel ince detaylar işlenilmiş ve bu gerçekten etkileyici olmuş. Tabi katıla katıla gülmedim ama ince espirileri daha doğrusu zekice olan espiriler bana daha çekici geliyor.
Diyecek pek bir şey yok, aklımda birçok harika diyalog bıraktığı için teşekkür ediyorum ve izlemeyen herkese, imdb vb gibi puanlama şeylerine çok takılan kişilere şiddetle bu filmi izlemelerini puanına takılmamalarını söylüyorum.
Tabi kitabını okuduysanız bilemem :)
@basak
16 yıl önce
7 / 10
@asyagurgun
16 yıl önce
@bobabi
16 yıl önce
8.1 / 10
@anarchos
18 yıl önce
@dehsett
18 yıl önce
@babelfish
18 yıl önce
6 / 10