İlk 7 bölümde 5 sezonluk altyapı kurdular. Son bölümde "hadi kardeşim kapattık" deyip bitirdiler. Lethal Weapon ve Se7en’dan baya kopya çekmişler gibi.
Sadece Rust Cohle karakterini tanımak için bile izlenebilecek bir dizi. Benim için ilk sezonu soundtrackleriyle, Matthew Mcconaughey ile, 1X4'teki tek plan çekimiyle, sezon finaliyle efsane oldu.
Bazı şeyler vardır hayatta sadece size özel olmasını istediğiniz. Benim için True Dedective öyle bir dizi. HBO her sezon yüzümüze yüzümüze vuruyor aynı gerçeği. "En iyi diziler hep bende yayınlanıyor." Ve bu sefer de haklılar.
20 yılı aşkın bir süreyi saplantılı bir seri katilin peşinde harcayan, o sırada hayatları sonbahar yelinde yaprakları sallanan bir ağaç gibidir. Biz izleriz, onlar hep seviyeyi üstte tutarlar.
Güzel yapımların türünü asla bir kelimeyle anlatamazsın.
Diziyi o kadar sevdim ki 2. defa izliyorum. Sanırım aynı sebepten dolayı finali yeterince tatminkar bulmadım. Bunun dışında, Matthew McConaughey'i çekici bulabileceğim hiç aklıma gelmezdi mesela. Rust, kişiliği ve birey/yaşam/inanç konularına getirdiği açıklamalarıyla kurguda uzun süredir eksikliğini duyduğum bir karakterdi, daha iyi yazılamazdı diye düşünüyorum.
2. SezonMatthew McConaughey yok diyor bazıları eğer öyleyse vay halime.
Bir de herkes izlememli hani bazı filmler vardır ya izlersin anlamazsın ya da anlarsın hacı bu bana göre değil dersin bu dizi de öyle herkes izlememeli nedenini anlayamadım ama galiba büyük oranda zeka ile alakalı olabilir gibi.
yara izini göremeyenler 10. dakika 30. saniyeye bakınız utanıyorum yazmaya ama koca yara izini cidden göremediyseniz dediğimi yapın
Woody Harrelson'ın diğer filmlerini izlemiştim:bende yarrattığı algıyı düşünerek değerlendirme yapacak olursam bu dizide onu görmek bende hayal kırıklığı yarattı.Mathew McConaughey'in yanında daha yeni bir yüz olsaydı sanırım daha ilginç olurdu.Hikaye çok klasik, önceden benzerleri çok yapıldı.Fakat çok şaşırdım.Bu kadar bilinen bir hikayeyi bu derece farklı anlatabilmeleri çok hoşuma gitti.Bana göre dedektif Rust Cohle karakteri bu yapımın lokomotifidir,ruhudur.Onun resme bakışı, ifade ettikleri dizinin basbas bağıran,onu benzerlerinden ayıran melodisidir.
Sezon boyunca çok fazla ayrıntı, detay gösterdiler fakat finalinde neredeyse bunların hiçbirine değinmediler. İki tane detektifin kendi imkanlarıyla tarikatı komple devirmeleri zaten gerçekçi olmazdı. Bunu belli ki senaristler de istememiş, olayı küçük bir çerçevede sonlandırarak. Sürpriz sona da gerek yok her dizide/filmde. Sade, düz bir final de bu yüzden kabülümüzdür. Fakat bu kalitede bir dizinin final bölümünü "bölüm sonu canavarını öldürme" tarzında yaparsan o final elbetteki diziye yakışmaz.
Şahsen finaliyle beraber diziden senaryo ve konu olarak bir sonuç çıkaracak olursam aklıma gelen ilk şey ateist olan Rust karakterinin başından geçen olaylar sonucunda imana gelmesi olurdu.
Kısacası "acaba katil kim, yakalanacak mı?" kafasıyla izlerseniz, işin içine HBO kalitesini de katarsak mükemmel bir dizi diyebilirsiniz True Detective için. Fakat bir polisiyede her ayrıntıya, detaya, olaya önem veriyorsanız finali sizi hayalkırıklığına u... Devamı
Sezon boyunca çok fazla ayrıntı, detay gösterdiler fakat finalinde neredeyse bunların hiçbirine değinmediler. İki tane detektifin kendi imkanlarıyla tarikatı komple devirmeleri zaten gerçekçi olmazdı. Bunu belli ki senaristler de istememiş, olayı küçük bir çerçevede sonlandırarak. Sürpriz sona da gerek yok her dizide/filmde. Sade, düz bir final de bu yüzden kabülümüzdür. Fakat bu kalitede bir dizinin final bölümünü "bölüm sonu canavarını öldürme" tarzında yaparsan o final elbetteki diziye yakışmaz.
Şahsen finaliyle beraber diziden senaryo ve konu olarak bir sonuç çıkaracak olursam aklıma gelen ilk şey ateist olan Rust karakterinin başından geçen olaylar sonucunda imana gelmesi olurdu.
Kısacası "acaba katil kim, yakalanacak mı?" kafasıyla izlerseniz, işin içine HBO kalitesini de katarsak mükemmel bir dizi diyebilirsiniz True Detective için. Fakat bir polisiyede her ayrıntıya, detaya, olaya önem veriyorsanız finali sizi hayalkırıklığına uğratır. Yine de genel olarak/sezon boyunca değerlendirecek olursak sanat eseri gibi bir dizi, her türlü izlenir.
ilk sezon için konuşacaksak olayların ilerleyişi yani ilk 3-4 bölüm tatmin ediciydi, karakterleri tanımak, olayların içine girmek, heyecanlıydı. daha sonra olaylar yavaş yavaş çözümlenmeye başladığında klasik bir dedektiflik filmi ya da dizisinden hiçbir farkı kalmadı. son bölümlerde rust karakteri diziyi izlenir kılan tek şeydi. finali sürpriz olmak zorunda değil tabii ki ama en azından ilk bölümlerde kafalarda oluşturulan soruların hepsinin havada kalması, sanki bana 12 bölümlük sezonu 8 bölümde apar topar bitirmişler gibi hissettirdi. polisiye - macera, dedektiflik vs severler herhalde bayılmışlardır diziye ama açıkcası beni rust karakteri & güzel diyalogları, yönetmenin bazı başarılı sahneleri ve oyunculuklar dışında çok tatmin etmedi, 10 üzerinden 7.
güzel dizi,sürükleyici ama kusursuz değil, heyecanlı ama yeterince derin değil,izletici ama büyüleyici değil.
ilk 7 bölümde cinayetlerle ilgili onca detay var ama sezon finalinde bunun çok az kısmı yer almış, şerif üzerinden şüpheliye yaklaşıp,yine tesadüfi evi yeşile boyama detayıyla olayı bitirmişler.
huzurevinde kalan yaşlı kadının 95/96 senesinde evini boyadınız mı? sorusuna müthiş zihin açıklığıyla evet dedi kadın,inandırıcı değil.
suratında çenesinde yaralar olan adamın aslında yüzünde o kadar belirgin bir yara yok, her görenin bu kadar bariz söylediği ayırt edici özellik daha öne çıkarılmalıydı.
labirentlerden geçip sese doğru yönelen rush en azından marty'yi beklemeliydi,hadi beklemedi sesiyle seni yönlendirmesinin bir tuzak olabileceği keskin zekasına hiç yakışmadı.
@cumanicus
13 yıl önce
8.9 / 10
@patrickjane
5 yıl önce
@zagorgg
13 yıl önce
9.4 / 10
@blitzkrieg
13 yıl önce
9.5 / 10
20 yılı aşkın bir süreyi saplantılı bir seri katilin peşinde harcayan, o sırada hayatları sonbahar yelinde yaprakları sallanan bir ağaç gibidir. Biz izleriz, onlar hep seviyeyi üstte tutarlar.
Güzel yapımların türünü asla bir kelimeyle anlatamazsın.
Bu da onlardan biri.
@lily_munster
13 yıl önce
@ynr
13 yıl önce
8.2 / 10
https://31.media.tumblr.com/ea3263044836168c3cfe43dc4d9090fc/tumblr_inline_n1mx9bBmXz1saia1f.png https://31.media.tumblr.com/1202e0178bbbd437835b845a9a53ec66/tumblr_inline_n20b06ZQYy1saia1f.png https://31.media.tumblr.com/451660635271e86e689b2895b3e2bcf2/tumblr_inline_n244xqCZbA1saia1f.png
@xx7xx
13 yıl önce
9.7 / 10
Bir de herkes izlememli hani bazı filmler vardır ya izlersin anlamazsın ya da anlarsın hacı bu bana göre değil dersin bu dizi de öyle herkes izlememeli nedenini anlayamadım ama galiba büyük oranda zeka ile alakalı olabilir gibi.
yara izini göremeyenler 10. dakika 30. saniyeye bakınız utanıyorum yazmaya ama koca yara izini cidden göremediyseniz dediğimi yapın
@koncaku
13 yıl önce
@winternight
13 yıl önce
8 / 10
Şahsen finaliyle beraber diziden senaryo ve konu olarak bir sonuç çıkaracak olursam aklıma gelen ilk şey ateist olan Rust karakterinin başından geçen olaylar sonucunda imana gelmesi olurdu.
Kısacası "acaba katil kim, yakalanacak mı?" kafasıyla izlerseniz, işin içine HBO kalitesini de katarsak mükemmel bir dizi diyebilirsiniz True Detective için. Fakat bir polisiyede her ayrıntıya, detaya, olaya önem veriyorsanız finali sizi hayalkırıklığına u ... Devamı
Şahsen finaliyle beraber diziden senaryo ve konu olarak bir sonuç çıkaracak olursam aklıma gelen ilk şey ateist olan Rust karakterinin başından geçen olaylar sonucunda imana gelmesi olurdu.
Kısacası "acaba katil kim, yakalanacak mı?" kafasıyla izlerseniz, işin içine HBO kalitesini de katarsak mükemmel bir dizi diyebilirsiniz True Detective için. Fakat bir polisiyede her ayrıntıya, detaya, olaya önem veriyorsanız finali sizi hayalkırıklığına uğratır. Yine de genel olarak/sezon boyunca değerlendirecek olursak sanat eseri gibi bir dizi, her türlü izlenir.
@paez
13 yıl önce
8.5 / 10
@yorgun_nihilist
13 yıl önce
8.3 / 10
ilk 7 bölümde cinayetlerle ilgili onca detay var ama sezon finalinde bunun çok az kısmı yer almış, şerif üzerinden şüpheliye yaklaşıp,yine tesadüfi evi yeşile boyama detayıyla olayı bitirmişler.
huzurevinde kalan yaşlı kadının 95/96 senesinde evini boyadınız mı? sorusuna müthiş zihin açıklığıyla evet dedi kadın,inandırıcı değil.
suratında çenesinde yaralar olan adamın aslında yüzünde o kadar belirgin bir yara yok, her görenin bu kadar bariz söylediği ayırt edici özellik daha öne çıkarılmalıydı.
labirentlerden geçip sese doğru yönelen rush en azından marty'yi beklemeliydi,hadi beklemedi sesiyle seni yönlendirmesinin bir tuzak olabileceği keskin zekasına hiç yakışmadı.