E
5 yıl önce
Bıçak Sırtı filmine yorum yazdı:
Tek cümleyle anlatmak gerekirse, "distopik bir evrende geçen varoluşsal bir cyberpunk şah eseri" diyebilirim. Yani 1982 yılında böyle bir prodüksiyon hazırlamak her babayiğidi geçtim nerdeyse kimsenin harcı değil ve çok da büyük bi risk, ve hala da kaç yıl geçmesine rağmen göze çok güzel duruyor bu film. Çağının çok ötesinde, her anlamda: görsel olarak, prodüksiyon anlamında, felsefesi olarak. Ah o felsefesi yok mu... Özgür irade, varoluşsal sancılar, insan nedir gibi kafa açıcı soruları film ilerledikçe ince ince işliyor. Ridley Scott’ın en iyi filmi ve tabii ki de bilimkurgu filmlerinin baş tacı. Kesinlikle izlemenizi tavsiye ederim, ama düşünmeyi kafa yormayı seven biriyseniz!!