Boş sandalyelerle dolu sahnede beyaz gecelik giymiş iki kadın. İkisinin de suratında aynı perişan ifade, harap düşmüş haldeler. İkisi de aynı hareketleri yapıyor ancak arada bir zaman farkı var. Daha yakında olan, kendini oradan oraya savururken bir adam önünden sandalyeleri çekmeye çalışıyor. Ardından duvara çarpıyorlar -bu çarpma eylemi birkaç kez daha oluyor- ve yere düşüyorlar. Kalktıklarında yine benzer hareketler? Gösteriye eşlik eden müziğin de etkisiyle Marcos?un gözleri doluyor, Benigno ise yalnızca hüzünleniyor. Bu iki adam henüz birbirlerini tanımıyorlar ve yanyana oturmaktalar.
İki farklı noktadan süren filmde, yaklaşık iki ay sonra olaylar kesişir. Yazar olan Marcos?un röportaj vesilesiyle tanıştığı matador sevgilisi Lydia, boğa güreşi sırasında yaralanır ve komaya girer. Kaldığı klinik ise Benigno?nun hemşirelik yaptığı ve 4 senedir komada olan Alicia?ya baktığı kliniktir. Bu sayede Benigno ve Marcos tanışır, arkadaş olurlar. Alicia?yla sürekli konuşan Benigno, Marcos?a ... Devamı
Boş sandalyelerle dolu sahnede beyaz gecelik giymiş iki kadın. İkisinin de suratında aynı perişan ifade, harap düşmüş haldeler. İkisi de aynı hareketleri yapıyor ancak arada bir zaman farkı var. Daha yakında olan, kendini oradan oraya savururken bir adam önünden sandalyeleri çekmeye çalışıyor. Ardından duvara çarpıyorlar -bu çarpma eylemi birkaç kez daha oluyor- ve yere düşüyorlar. Kalktıklarında yine benzer hareketler? Gösteriye eşlik eden müziğin de etkisiyle Marcos?un gözleri doluyor, Benigno ise yalnızca hüzünleniyor. Bu iki adam henüz birbirlerini tanımıyorlar ve yanyana oturmaktalar.
İki farklı noktadan süren filmde, yaklaşık iki ay sonra olaylar kesişir. Yazar olan Marcos?un röportaj vesilesiyle tanıştığı matador sevgilisi Lydia, boğa güreşi sırasında yaralanır ve komaya girer. Kaldığı klinik ise Benigno?nun hemşirelik yaptığı ve 4 senedir komada olan Alicia?ya baktığı kliniktir. Bu sayede Benigno ve Marcos tanışır, arkadaş olurlar. Alicia?yla sürekli konuşan Benigno, Marcos?a Lydia?yla konuşması gerektiğini, onu duyacağını söyler. Ancak Marcos sessiz kalmayı tercih eder. Zaman zaman geçmişe de gidilen filmde bu dört hayatın ve iki aşkın nereye doğru yol alacağını görüyoruz.
Film, modern dans koreografı Pina Bausch?un Cafe Müller?iyle başlayıp yine Pina Bausch?un Masurca Fogo adlı oyunuyla bitiyor. Bausch?un çalışmalarının tamamında görülen kadın-erkek etkileşiminin bu filme ilham kaynağı olduğu söylenebilir. Genellikle kadın filmlerinin yönetmeni olarak nam salmış Almodovar bu sefer erkekleri anlatıyor. Bunu yaparkenkomadaki kadınların çaresizliğinden güç alıyor, erkeklerin ne hissettiğini en ince detayına kadar gösteriyor.
Kullandığı erkeklerde, bulundukları konumdan dolayı kadınsı duygular görülüyor. Marcos?un güzel bir şey gördüğünde ağlaması, Benigno?nun kadınlara özgü bir umutla Alicia?yla konuşması ve onu beklemesi buna örnek gösterilebilir. Filmin başında bir eşcinsellik vurgusu yapılmış olsa da bu çizgide devam etmiyor, iki erkek arasındaki dostluk ve yalnızlık işleniyor.
Günlük hayatta anahatlarıyla duyduğumuzda hayvanlık, psikopatlık olarak nitelendireceğimiz duruma Almodovar?ın romantizm sosu katıldığında tutkulu ve hastalıklı bir aşk şeklinde bakıyoruz. Bunu yaparken duygularımızı sömürmese de bizi duygusal bir ikilemde bırakıyor. Filmin ağır ilerleyişi de ağır trajik detayları göz ardı etmemize sebep oluyor. Bir şok etkisi yaratmıyor.
Film içinde geçen, yine Almodovar?ın elinden çıkmış olan El Amante Menguante(Küçülen Aşk) adında bir de kısa film var. Charles Bukowski'nin Kasabanın En Güzel Kızı eserindeki 15 cm hikayesinden esinlenilmiş. Aynı zamanda sessiz olan bu film 20. yy?ın başlarında çekilmiş gibi gözüküyor. Filmin de bir izdüşümü şeklinde.
Film, Almodovar?a En İyi Özgün Senaryo Akademi Ödülü?nü kazandırıyor. Bu, Almodovar?ın 2. Oscar?ı. Konunun ilginçliğine diyecek bir lafım olmasa da hatta olamasa da benim sevdiğim bir işleniş yok filmde. Ben sinemadan beni ters köşeye yatırmasını, özellikle sonunda vurucu bir şeyler olmasını beklerim. Ancak bu filmde anlatmak istenilen bir şeyler var ve başka bir kaygı güdülmeden en sade haliyle bunlar anlatılıyor. Bir de bir yarım kalmışlık söz konusu. Benim ve izleyenlerin merak ettiği birçok nokta var. Ancak bu bilinçli bir eksiklik olmalı. Belli ki Almodovar burada her şeyi çözüme kavuşturmayarak bizim de katkıda bulunmamızı istemiş.
Toparlayacak olursak, Imdb puanı 8.0 olan Konuş Onunla mutlaka izlenmesi gereken bir film. Pişman olmamanız için müzikleri yeterli olacaktır. Filmin durgunluğuna rağmen sıkılacağınızı zannetmem. Ama tek başınıza izlemenizi tavsiye ederim, biraz festival filmi tadında. Benim bu filme puanım 7.3.
sırf pedro almodavar'ın favori oyuncularından olan javier camara'nın canlandırdığı benigno karakteri için bile izlenmesi gereken filmdir.
benigno'nun seyirci için normal hayatta olağan dışı hatta sapıkça olan sevgisinin, film ilerledikçe olağanlaşması ve insanın böyle bir tutku ve sevgiye hayranlık duymaması zordur
Yoğun bir dram ancak bu kadar renkli anlatılabilirdi bu da tabiki yönetmenin şahsına münhasır bir durum.Bakış açısı ne kadar önemli Almadovar bir kere daha altını çizmiş.Hatta eli değmişken kadın ruhuna inmiş ve buyurmuş ki kadınlarla konuşmak lazım.Ne kadar yerinde bir tespit.Müzikleri nefis.Özetle çok derinlere dokunuyor.İzleyin.
'Kadınlarla konuşmak lazım . Konuş onunla , hatırasını yaşatmak için hala yaşadığını ve birisinin onunla ilgilendiğini hatırlaması için .Bir Almodovar ,klasiği izlemenin keyfini sürereken ,Film içinde ,iki müzikal ve bir sessiz film "Küçülen Aşık" ile resmen vuruyor.
tam bir Pedro Almodovar filmi. senaristliğini yaptığı filmin aynı zamanda yönetmenliğini de yaparak hayal gücünde hiçbir eksiklik yaşatmadan izletiyor. açıkçası ben çok sıkılacağımı düşünerek oturmuştum filmin başına ama ciddi bir dram söz konusuydu. yavaş ilerleyen ve az replikli bir film olmasına rağmen sürükleyiciliğine kapılıyorsunuz
Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki; kesinlikle öyle toplu halde arkadaş ortamında izlenecek bir film değil.
Hani bir roman okurken sessiz bir ortam ve yalnızlık ararsınız ya işte bu filmi izlemek için de aynı koşulları sağlamak gerekiyor.
İzlerken yer yer sıkıldığımı söyleyebilirim, şöyle bir bakınca öyle mükemmel bir film gibi de gelmiyor ama bittikten sonra öyle buruk bir tat bırakıyor ki tarifi pek mümkün değil. Bu da Almodovar etkisi olsa gerek. En şiddetle tartışılacak, karşı çıkılacak konulardaki hüznü, naifliği yansıtmayı başarabilmiş.
Hable Con Ella bir sanat eserini inceliyormuşcasına hisler uyandıracak bir yapım. İster beğenin ister beğenmeyin ne olursa olsun her gerçek sinemaseverin bir kez olsun izlemesi gereken filmlerden biri.
Muhteşem bir filmdi. Herkesin kendine has duyguları vardır ama kendince yetinmeyecek duygular olunca bu monolog olmaktan çıkar. İşte o an diyalog olması gerekir tabi bunu için de zamanı çok iyi ayarlamak gerekir. Bazen söylemediklerimiz vardır ya hani içimizde hayallerimizde rüyalarımızda bize dışarıya karşı haykıramayacağımız şeyleri hiç çekinmeden söyletir mükemmel bir üslupla ama bunu hep kendimize söyleriz kendimize dinletiriz. Karşımızdakine ötekine söylemek çok zordur aynı şairane sözler sıralanmaz o an. " O gün ne güzel cümleler kurdum kendime kendimce ama duyanım yok benden başka".
@mskfilm
11 yıl önce
@sesver
11 yıl önce
8.4 / 10
@burakakkoc23
11 yıl önce
7.3 / 10
İki farklı noktadan süren filmde, yaklaşık iki ay sonra olaylar kesişir. Yazar olan Marcos?un röportaj vesilesiyle tanıştığı matador sevgilisi Lydia, boğa güreşi sırasında yaralanır ve komaya girer. Kaldığı klinik ise Benigno?nun hemşirelik yaptığı ve 4 senedir komada olan Alicia?ya baktığı kliniktir. Bu sayede Benigno ve Marcos tanışır, arkadaş olurlar. Alicia?yla sürekli konuşan Benigno, Marcos?a ... Devamı
İki farklı noktadan süren filmde, yaklaşık iki ay sonra olaylar kesişir. Yazar olan Marcos?un röportaj vesilesiyle tanıştığı matador sevgilisi Lydia, boğa güreşi sırasında yaralanır ve komaya girer. Kaldığı klinik ise Benigno?nun hemşirelik yaptığı ve 4 senedir komada olan Alicia?ya baktığı kliniktir. Bu sayede Benigno ve Marcos tanışır, arkadaş olurlar. Alicia?yla sürekli konuşan Benigno, Marcos?a Lydia?yla konuşması gerektiğini, onu duyacağını söyler. Ancak Marcos sessiz kalmayı tercih eder. Zaman zaman geçmişe de gidilen filmde bu dört hayatın ve iki aşkın nereye doğru yol alacağını görüyoruz.
Film, modern dans koreografı Pina Bausch?un Cafe Müller?iyle başlayıp yine Pina Bausch?un Masurca Fogo adlı oyunuyla bitiyor. Bausch?un çalışmalarının tamamında görülen kadın-erkek etkileşiminin bu filme ilham kaynağı olduğu söylenebilir. Genellikle kadın filmlerinin yönetmeni olarak nam salmış Almodovar bu sefer erkekleri anlatıyor. Bunu yaparkenkomadaki kadınların çaresizliğinden güç alıyor, erkeklerin ne hissettiğini en ince detayına kadar gösteriyor.
Kullandığı erkeklerde, bulundukları konumdan dolayı kadınsı duygular görülüyor. Marcos?un güzel bir şey gördüğünde ağlaması, Benigno?nun kadınlara özgü bir umutla Alicia?yla konuşması ve onu beklemesi buna örnek gösterilebilir. Filmin başında bir eşcinsellik vurgusu yapılmış olsa da bu çizgide devam etmiyor, iki erkek arasındaki dostluk ve yalnızlık işleniyor.
Günlük hayatta anahatlarıyla duyduğumuzda hayvanlık, psikopatlık olarak nitelendireceğimiz duruma Almodovar?ın romantizm sosu katıldığında tutkulu ve hastalıklı bir aşk şeklinde bakıyoruz. Bunu yaparken duygularımızı sömürmese de bizi duygusal bir ikilemde bırakıyor. Filmin ağır ilerleyişi de ağır trajik detayları göz ardı etmemize sebep oluyor. Bir şok etkisi yaratmıyor.
Film içinde geçen, yine Almodovar?ın elinden çıkmış olan El Amante Menguante(Küçülen Aşk) adında bir de kısa film var. Charles Bukowski'nin Kasabanın En Güzel Kızı eserindeki 15 cm hikayesinden esinlenilmiş. Aynı zamanda sessiz olan bu film 20. yy?ın başlarında çekilmiş gibi gözüküyor. Filmin de bir izdüşümü şeklinde.
Film, Almodovar?a En İyi Özgün Senaryo Akademi Ödülü?nü kazandırıyor. Bu, Almodovar?ın 2. Oscar?ı. Konunun ilginçliğine diyecek bir lafım olmasa da hatta olamasa da benim sevdiğim bir işleniş yok filmde. Ben sinemadan beni ters köşeye yatırmasını, özellikle sonunda vurucu bir şeyler olmasını beklerim. Ancak bu filmde anlatmak istenilen bir şeyler var ve başka bir kaygı güdülmeden en sade haliyle bunlar anlatılıyor. Bir de bir yarım kalmışlık söz konusu. Benim ve izleyenlerin merak ettiği birçok nokta var. Ancak bu bilinçli bir eksiklik olmalı. Belli ki Almodovar burada her şeyi çözüme kavuşturmayarak bizim de katkıda bulunmamızı istemiş.
Toparlayacak olursak, Imdb puanı 8.0 olan Konuş Onunla mutlaka izlenmesi gereken bir film. Pişman olmamanız için müzikleri yeterli olacaktır. Filmin durgunluğuna rağmen sıkılacağınızı zannetmem. Ama tek başınıza izlemenizi tavsiye ederim, biraz festival filmi tadında. Benim bu filme puanım 7.3.
@lakota_cetan
11 yıl önce
9 / 10
benigno'nun seyirci için normal hayatta olağan dışı hatta sapıkça olan sevgisinin, film ilerledikçe olağanlaşması ve insanın böyle bir tutku ve sevgiye hayranlık duymaması zordur
@prayzinmibireks
11 yıl önce
8.6 / 10
@lavitaebella
11 yıl önce
@film_kolik
12 yıl önce
8.2 / 10
@pnarpnar
12 yıl önce
@onur_turan
12 yıl önce
6.5 / 10
Hani bir roman okurken sessiz bir ortam ve yalnızlık ararsınız ya işte bu filmi izlemek için de aynı koşulları sağlamak gerekiyor.
İzlerken yer yer sıkıldığımı söyleyebilirim, şöyle bir bakınca öyle mükemmel bir film gibi de gelmiyor ama bittikten sonra öyle buruk bir tat bırakıyor ki tarifi pek mümkün değil. Bu da Almodovar etkisi olsa gerek. En şiddetle tartışılacak, karşı çıkılacak konulardaki hüznü, naifliği yansıtmayı başarabilmiş.
Hable Con Ella bir sanat eserini inceliyormuşcasına hisler uyandıracak bir yapım. İster beğenin ister beğenmeyin ne olursa olsun her gerçek sinemaseverin bir kez olsun izlemesi gereken filmlerden biri.
@ouroboros777
12 yıl önce
8.8 / 10