7.2

219 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7.7 (50.890 OY)

KONUSU
2012de A Separation ile en iyi yabancı film Oscarını alan Asghar Farhadinin büyük bir merak ve heyecanla beklenen yeni filmi Le Passenin ilk fragmanı yayınlandı.

"The Artist"in yıldızı Berenice Bejo ve "A Prophet"den Tahar Rahimnin başrollerini paylaştığı The Pastın prömiyeri Cannes Film Festivalin
... Devamı
2012de A Separation ile en iyi yabancı film Oscarını alan Asghar Farhadinin büyük bir merak ve heyecanla beklenen yeni filmi Le Passenin ilk fragmanı yayınlandı.

"The Artist"in yıldızı Berenice Bejo ve "A Prophet"den Tahar Rahimnin başrollerini paylaştığı The Pastın prömiyeri Cannes Film Festivalinin yarışmalı bölümünde yapılacak. Farhadi The Past adıyla da anılacak filmde, usta işi becerisini, yoğun ve kişisel dıramları anlatmakta kullanmaya devam ediyor. Hikaye İranlı bir adamın (Ali Mosaffa) Fransadaki eşinden boşanma isteğini açıklamasından sonra ülkesi İrana gitmesiyle başlıyor. Geri döndüğünde eski eşinin hayatına devam ettiğini görüyor.

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar
T

@tubbiks

2 yıl önce

Geçmiş,ötenazi yapamayacağımız kadar bizimle olan bir canlıdır. Asghar Farhadi büyük adamsın!

@alosmanabi

9 yıl önce

farhadi'yi çok severim ama bu diğerlerine göre daha sönüktü.bunun sebebi de senaryosunun daha sönük olmasıydı

@asdf_13

10 yıl önce

7 / 10

Diğer filmlerine nazaran bu filmini o kadar başarılı bulmadım. Farhadi'nin o dinamik anlatım tarzı yer yer kayboluyordu. Süresi de fazla uzun tutulunca biraz sıkan bir film olmuş.

Fuad karakterini oynayan çocuk filmin en iyi oyuncusuydu fakat kendisine biçilen replikler karakterin yaşına göre fazla olgun kaçmış. 'Küçük bir çocuğun sözlerinden aforizmalar çıkarılması' durumu abartılmış. Ben olsam o ufaklık kadar akıllı sorular soramazdım bundan eminim en azından. Gerçekçiliği en baltalayan nokta benim gözümde buydu. Ki normalde Farhadi'nin filmlerinde karakterler çok gerçekçi olur.

Her filminde gördüğümüz 'doğrunun gerçekle çatışması' durumu bu filmde de var.Ancak daha öncekileri kadar etkileyici değil. Üstelik benzer durumlar olması sebebiyle biraz kabak tadı vermeye başladı.

Umarım sonraki filmlerinde yönetmen, daha yeni konuları ve hayatın başka soru işaretelerini incelemeye çalışır...

@delahoya

10 yıl önce

9 / 10

Tam bir "farhadi" filmi olmuş...Saklanan gerçekler ve sorgulanan değerler üzerine o kadar güzel bir aile teması çıkarıyor ki hayran kalınmaması elde değil...

Film de karakterler o kadar güzel oturmuş ki filmin sonuna dek hangi karakterin yerine kendinizi oturtursanız oturtun göreceksiniz ki hepsi için üzüleceksiniz...Ayrıca Farhadi film de öyle bir sona imza atmış ki tüm insanlığa ders niteliğin de selam çakmış resmen.Bu yönetmenin bütün filmleri itinayla izlenmeli diyorum...

@miss_pace

10 yıl önce

8 / 10

o kadar güzel işlenmiş bir hikaye var ki ortada. hatta hikayeler demek doğru olur. ana karakterleri geçtim yan karakterlerin bile bir hikayesi, geçmişi var. detaylar ve süprizlerle başından sonuna kadar kendini zevkle izlettiren ve tavsiye edilesi bir film...
G

@gokseltuzun

10 yıl önce

8.3 / 10

"Bir ayrilik ve Eli hakkindaya nazaran biraz daha soguk olsa da gerek uzak diyarlardaki hayat gerekse derinlemesine islenen insani incelemesiyle yine filmi begendirdi ferhadi abi. It wasnt perfect like a separation or about elly however it was enough for examination about people and marriage life."

@poormf

11 yıl önce

9 / 10

Her karakterin başrol olduğu filmde, sahneler arası geçişlerde yaşanan sürprizler, alışageldiğimiz uygulamaların dışında izleyiciyi aptal yerine koymadan gerçekleştiriliyorken akıcılığı da olumlu yönde destekliyor.

Oyuncuların tamamının üst düzeyde oyna(tıl)mış olmasıyla yakalanan gerçekçilik, sıradan görünen öykünün oya gibi işlenmesi, tarifsiz bir gerilim ve dinamizmi beraberinde getirmiş.

Yönetmenin diğer filmlerinde olduğu gibi bu filmin senaryosunda da parmağı olduğu açıkça hissediliyor. Senaryoya bulaşmamış olsa bu başarının yakalanması zor.

Belgesel gerçekçiliği taşıyan ama kesinlikle belgesel olmayan anlatımıyla kendine özgü bir dili olan yönetmen, son sahnede ellerin önceki halini göstermeyerek yarattığı belirsizlikle alışageldik tarzına uygun bir şekilde sorular ve yorumlara açık şekilde bitiriyor filmi...

Hiçbir şey göründüğü gibi değildir...90/100

@tamara

11 yıl önce

8.5 / 10

Son dönemde izlediğim en başarılı dram filmlerinden birisidir. Asghar Fahradi yine yapmış yapacağını. Size hikayeyi anlatmıyor, resmen yaşatıyor, doğal sesler, belirsizlikler ve basitmiş gibi duran ama pis kokuların da yükseldiği ilişkiler... Gerim gerim gerildiğim birçok sahnede şaşkınlıkla ağzımın açık kalmasının yanı sıra dramın da dibine vurdum resmen. Anne-kız ilişkiler, eski eşler, yeni eşler, arada kalmış çocuklar, hatta çalışanlar... Alakasız bir oyuncunun bile bulunmadığı her karenin, her cümlenin hatta hatta her mimiğin bir anlamının olduğu film yavaş gibi gelse de çok yoğun ve çok da yorucu aslında. Bu biraz izleyicinin ne aradığıyla da alakalı evet ama öyle bir noktada yakalıyor ki izleyiciyi, kayıtsız kalmamak imkansız.

Bu filmle birlikte Asghar Fahradi "soundtracklar film için çok önemli, olmazsa olmazı" tabumu yerle bir etti. Müziksiz film izleyemeyen ben, Fahradi'nin sadece filmlerinin sonunda giren müziklerler "aa film
... Devamı
Son dönemde izlediğim en başarılı dram filmlerinden birisidir. Asghar Fahradi yine yapmış yapacağını. Size hikayeyi anlatmıyor, resmen yaşatıyor, doğal sesler, belirsizlikler ve basitmiş gibi duran ama pis kokuların da yükseldiği ilişkiler... Gerim gerim gerildiğim birçok sahnede şaşkınlıkla ağzımın açık kalmasının yanı sıra dramın da dibine vurdum resmen. Anne-kız ilişkiler, eski eşler, yeni eşler, arada kalmış çocuklar, hatta çalışanlar... Alakasız bir oyuncunun bile bulunmadığı her karenin, her cümlenin hatta hatta her mimiğin bir anlamının olduğu film yavaş gibi gelse de çok yoğun ve çok da yorucu aslında. Bu biraz izleyicinin ne aradığıyla da alakalı evet ama öyle bir noktada yakalıyor ki izleyiciyi, kayıtsız kalmamak imkansız.

Bu filmle birlikte Asghar Fahradi "soundtracklar film için çok önemli, olmazsa olmazı" tabumu yerle bir etti. Müziksiz film izleyemeyen ben, Fahradi'nin sadece filmlerinin sonunda giren müziklerler "aa filmde hiç müzik yoktu lan" dedirtip "müziksiz de film izleniyormuş, hem de hiç fark etmeden" dedirmeyi başardı. Kendi açımdan çağ açıp-kapattığım bu yönetmeni koruyup saklamalı, birkaç yıl arayla mutlaka film yaptırmalı.

Diğer yandan film "bir ayrılık" ile benzer noktalara parmak basıp paralel ilerlese de sanki onun devamı gibi. "Bir ayrılık" filminin sonunda bir cam bölmenin ayırdığı iki eş sanki ayrılmış aradan 4 yıl geçmiş ve yine bir cam bölmenin ayırdığı sahneyle başlıyorlar tekrar görüşmeye... Boşanmak için Fransa'ya gelen Ahmet beraberinde getirdiklerinden ziyade tam da filmin adı gibi "geçmiş"iyle yüzleşme yaşıyor aslında. Üstüne üstelik bir de garip bir ilişkiler yumağının ortasında buluyor kendisini...

Öhm, velhasıl film "türünü sevene" muazzam bir gerilim yaşatacak, dramı iliklerine kadar hissetirecek ve oyunculuk seyri sunacaktır. Ama türünü sevene, tekrar ediyorum; TÜRÜNÜ SEVENE.

@wonder_woman

11 yıl önce

aile ilişkileri benden sorulur demiş Asghar Farhadi,filmi izlerken sanki bizim yan komşu bunları yaşıyormuş gibi hissettim ki bu havayı her yönetmen veremez.oyunculuklarda gerçekten çok iyiydi ve finaliylede film bize güzel bir veda etti.

@sarhosatlarzama

11 yıl önce

filmde, diyalog kurmaktan, göz göze gelmekten kaçınan iki adamın(kadının eski ve müstakbel eşi) adab-ı muaşeret kurallarınca ortamı terketmeleri çok da uygun olmayacağından zoraki bir şekilde yemek masasında baş başa kaldıkları ortalama yarım dakikalık küçük bir sahne vardır ki...tek kelimeyle enfes. izle izle bitmiyor. aradığım sahne buydu işte.bence filmin en anlamlı değil ama açık ara en güzel sahnesi.

@graft

11 yıl önce

8 / 10

yönetmen fransız banliyösünde bir eve bırakmış kamerayı gitmiş, sonra gelmiş montaj falan derken al sana film öyle gerçekçi. bu arada doğru telaffuzu "löe poğss"

@ekooo

11 yıl önce

Asghar Farhadi'den şahane bir film daha. Bu adamın yarattığı gerçekçi havaya hayranım. Filmlerindeki oyunculuğun çok başarılı olmasının sebebi büyük ölçüde kendisi. Ben böyle düşünüyorum..

@fthgzl79

11 yıl önce

8.2 / 10

Çok kaliteli bir yönetmen ve çok daha iyi filmler yapması olası..Takibindeyim kendisinin..Filmin konusu biraz abartı olmuş ama çok gerçekci,yani atmosfer şahane..Sonunu da çok iyi bağlamış..10/8,1

@pensive

11 yıl önce

8.7 / 10

konu olarak, 'geçmiş'i işliyor gibi görünse de, daha çok suçun ve vicdanın göreceliğini mesele edinmiş bir film.

@slavesusar

11 yıl önce

Farhadi'nin dili İranda da Fransada da aynı ama şahsi fikrim aynı olaylar İranda geçseydi çok daha etkileyici olabilirdi. filmdeki tek İranlı karakterin (yine şahsi fikrim olarak) Doğulu(!) naifliği beni benden aldı,Farhadi yine gerekli ince çizikleri attı hislerimin en olması gereken yerine... iyi film miydi?bence kesinlikle çok iyi filmdi... ama yine bir "bir ayrılık" değil.
SPOILER

Geçmiş filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Geçmiş filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Geçmiş filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL