"Bu beni bi’bakıma toplumcu,bi’bakıma yeraltı,bi’bakıma klişe kılıyor olsa da birkaç orospu çocuğunu zengin etmeden bütün bir kusmuğu yarım bir insanlığa armağan etmek tutkusuyla kainatın bütün palyaçolarının KIRMIZI tonlarda giyiniyor olması arasında azami bir seçim yapmak ve doktora tezimi otunu pek sevdiğim Yenimahalle eşrafına sunmak istiyor(d)um"
"Corinne:This isn't a novel ,this is a film.A film is life."
Godard ,sınıfsal mücadeleyi öne çıkarır ve burjuvayı sürrealist formda eleştirir filmde.Burjuva sınıfını, umursamazlık/duyarsızlık/ yabancılaşma üçgeninde verir.Filmin akılda kalıcı sahnesi yaklaşık on dakika süren sıkışık trafik sahnesidir. Yol boyunca sayısız araba,kaza yapanlar, cesetler ve bolca kan görülür.Burjuva çiftimiz arabalarıyla bu trafik keşmekeşinden yorumsuz sıyrıldıktan sonra yolda onlar da kaza yapar. Devrilmiş arabadan sağ çıkarlar,kadın Hermes çantası için üzülür. Onca kan, ceset gören bu burjuva hanımefendi sadece çantası için ilk tepkisini verir. Film boyunca karşılarına komün halde yaşayan yamyamlar,şiir okuyan insanlar çıkar.Kadın ile adamın çöp kamyonuna bindiği bir bölümde mola verdiklerinde;kadın,beyaz çöpçüden yemek ister.Çöpçü onu öpmesi gerektiğini belirtir, yemeğinden vereceğini söyler. Kadın,adamı yanağından öper ama O yemek vermez ve kadından bir öpücük daha ister. Kadın bu sefer dudağından öp... Devamı
"Corinne:This isn't a novel ,this is a film.A film is life."
Godard ,sınıfsal mücadeleyi öne çıkarır ve burjuvayı sürrealist formda eleştirir filmde.Burjuva sınıfını, umursamazlık/duyarsızlık/ yabancılaşma üçgeninde verir.Filmin akılda kalıcı sahnesi yaklaşık on dakika süren sıkışık trafik sahnesidir. Yol boyunca sayısız araba,kaza yapanlar, cesetler ve bolca kan görülür.Burjuva çiftimiz arabalarıyla bu trafik keşmekeşinden yorumsuz sıyrıldıktan sonra yolda onlar da kaza yapar. Devrilmiş arabadan sağ çıkarlar,kadın Hermes çantası için üzülür. Onca kan, ceset gören bu burjuva hanımefendi sadece çantası için ilk tepkisini verir. Film boyunca karşılarına komün halde yaşayan yamyamlar,şiir okuyan insanlar çıkar.Kadın ile adamın çöp kamyonuna bindiği bir bölümde mola verdiklerinde;kadın,beyaz çöpçüden yemek ister.Çöpçü onu öpmesi gerektiğini belirtir, yemeğinden vereceğini söyler. Kadın,adamı yanağından öper ama O yemek vermez ve kadından bir öpücük daha ister. Kadın bu sefer dudağından öper. Adam kadına vurur,ardından ekmeğinden uzatır.Kadın şaşırır ve sorar":ne yapıyorsun? Çöpçü cevap verir:Büyük petrol şirketlerinin Cezayir'e uyguladığı kanunu uyguluyorum.
Kadın :Ne kanunuymus o?
Çöpçü: Önce s*k, sonra vur kıçına kanunu."(Bu konuşmadaki Cezayir örneği tesadüf değildir. Fransa'nın Cezayir'deki ayaklanmaya karşı yaptığı katliama göndermedir.Cezayir'de 1 Kasım 1954'te başlayan ayaklanma 19 Mart 1962'de ilan edilen ateşkese kadar devam etti. Yani yaklaşık yedi buçuk yıl. Bu süre içinde bir buçuk milyon Cezayirli öldürüldü.)
Önce Beyaz işçi sonra siyah ve ardından görmediğimiz Arap işçi sırayla bildiri okur gibi konuşurlar.
Filmde hayvan öldürme sahnelerini izlerken rahatsız olunabilir.Zira domuz,tavşan ve tavuk göz kırpmadan kesilir,derisi yüzülmüş bir kuzu yakın çekim gösterilir.
Godard, Week end filmi ile militan sinemaya giriş yapmış diyebiliriz.68'olayları onu etkileyecek ve sonraki çektiği filmlerde konularını bu yönde seçecekti.
@muhammed_b
3 yıl önce
@alisinatif
3 yıl önce
@mehmetm
4 yıl önce
@besrix
7 yıl önce
@bohemiancat
10 yıl önce
8.1 / 10
Godard ,sınıfsal mücadeleyi öne çıkarır ve burjuvayı sürrealist formda eleştirir filmde.Burjuva sınıfını, umursamazlık/duyarsızlık/ yabancılaşma üçgeninde verir.Filmin akılda kalıcı sahnesi yaklaşık on dakika süren sıkışık trafik sahnesidir. Yol boyunca sayısız araba,kaza yapanlar, cesetler ve bolca kan görülür.Burjuva çiftimiz arabalarıyla bu trafik keşmekeşinden yorumsuz sıyrıldıktan sonra yolda onlar da kaza yapar. Devrilmiş arabadan sağ çıkarlar,kadın Hermes çantası için üzülür. Onca kan, ceset gören bu burjuva hanımefendi sadece çantası için ilk tepkisini verir. Film boyunca karşılarına komün halde yaşayan yamyamlar,şiir okuyan insanlar çıkar.Kadın ile adamın çöp kamyonuna bindiği bir bölümde mola verdiklerinde;kadın,beyaz çöpçüden yemek ister.Çöpçü onu öpmesi gerektiğini belirtir, yemeğinden vereceğini söyler. Kadın,adamı yanağından öper ama O yemek vermez ve kadından bir öpücük daha ister. Kadın bu sefer dudağından öp ... Devamı
Godard ,sınıfsal mücadeleyi öne çıkarır ve burjuvayı sürrealist formda eleştirir filmde.Burjuva sınıfını, umursamazlık/duyarsızlık/ yabancılaşma üçgeninde verir.Filmin akılda kalıcı sahnesi yaklaşık on dakika süren sıkışık trafik sahnesidir. Yol boyunca sayısız araba,kaza yapanlar, cesetler ve bolca kan görülür.Burjuva çiftimiz arabalarıyla bu trafik keşmekeşinden yorumsuz sıyrıldıktan sonra yolda onlar da kaza yapar. Devrilmiş arabadan sağ çıkarlar,kadın Hermes çantası için üzülür. Onca kan, ceset gören bu burjuva hanımefendi sadece çantası için ilk tepkisini verir. Film boyunca karşılarına komün halde yaşayan yamyamlar,şiir okuyan insanlar çıkar.Kadın ile adamın çöp kamyonuna bindiği bir bölümde mola verdiklerinde;kadın,beyaz çöpçüden yemek ister.Çöpçü onu öpmesi gerektiğini belirtir, yemeğinden vereceğini söyler. Kadın,adamı yanağından öper ama O yemek vermez ve kadından bir öpücük daha ister. Kadın bu sefer dudağından öper. Adam kadına vurur,ardından ekmeğinden uzatır.Kadın şaşırır ve sorar":ne yapıyorsun? Çöpçü cevap verir:Büyük petrol şirketlerinin Cezayir'e uyguladığı kanunu uyguluyorum.
Kadın :Ne kanunuymus o?
Çöpçü: Önce s*k, sonra vur kıçına kanunu."(Bu konuşmadaki Cezayir örneği tesadüf değildir. Fransa'nın Cezayir'deki ayaklanmaya karşı yaptığı katliama göndermedir.Cezayir'de 1 Kasım 1954'te başlayan ayaklanma 19 Mart 1962'de ilan edilen ateşkese kadar devam etti. Yani yaklaşık yedi buçuk yıl. Bu süre içinde bir buçuk milyon Cezayirli öldürüldü.)
Önce Beyaz işçi sonra siyah ve ardından görmediğimiz Arap işçi sırayla bildiri okur gibi konuşurlar.
Filmde hayvan öldürme sahnelerini izlerken rahatsız olunabilir.Zira domuz,tavşan ve tavuk göz kırpmadan kesilir,derisi yüzülmüş bir kuzu yakın çekim gösterilir.
Godard, Week end filmi ile militan sinemaya giriş yapmış diyebiliriz.68'olayları onu etkileyecek ve sonraki çektiği filmlerde konularını bu yönde seçecekti.
@mskfilm
11 yıl önce