12 yıl önce
The Old Man filmine yorum yazdı:
Şahane bir filmi çok uzaklarda aramaya gerek yok bazen. Çok yakınınızda olabiliyor. En güzel örneği de benim için bu Kazakistan yapımı İhtiyar Adam oldu. Emeği geçen herkesin eline sağlık demek istiyorum. En başta yönetmen Ermek Tursunov?a. Daha sonra muhteşem bir ikili olan ve filmde dede ile torunu canlandıran oyunculara? Filmde, dede ile torunu arasında geçen diyaloglara bayıldım. Ne kadar samimiydiler, ne kadar içtendiler? Hele o birbirleriyle atışmaları yok mu, insanın yüzünden tebessümü eksik etmiyor:) Dedemizin futbol hayranlığına ve torununa futbol üzerinden sataşmasına diyecek kelime yok:) Ama bütün bu tatlı atışmaların yanında torununu sevişi, onu sahiplenişi, kendinden çok onu düşünmesi hayran kalmama sebep oldu? Hiçbir yapmacıklık yok, her şey o kadar içten ve doğal ki bir an gerçekten onların yanında olmak istedim. Onlarla oturup, o zorlu yaşam koşullarına beraber şahit olmak istedim. Onları en doğal haliyle izlemek istedim? Ayrıca ihtiyarın, zorlu kış şartlarında sürüsünü ... DevamıŞahane bir filmi çok uzaklarda aramaya gerek yok bazen. Çok yakınınızda olabiliyor. En güzel örneği de benim için bu Kazakistan yapımı İhtiyar Adam oldu. Emeği geçen herkesin eline sağlık demek istiyorum. En başta yönetmen Ermek Tursunov?a. Daha sonra muhteşem bir ikili olan ve filmde dede ile torunu canlandıran oyunculara? Filmde, dede ile torunu arasında geçen diyaloglara bayıldım. Ne kadar samimiydiler, ne kadar içtendiler? Hele o birbirleriyle atışmaları yok mu, insanın yüzünden tebessümü eksik etmiyor:) Dedemizin futbol hayranlığına ve torununa futbol üzerinden sataşmasına diyecek kelime yok:) Ama bütün bu tatlı atışmaların yanında torununu sevişi, onu sahiplenişi, kendinden çok onu düşünmesi hayran kalmama sebep oldu? Hiçbir yapmacıklık yok, her şey o kadar içten ve doğal ki bir an gerçekten onların yanında olmak istedim. Onlarla oturup, o zorlu yaşam koşullarına beraber şahit olmak istedim. Onları en doğal haliyle izlemek istedim? Ayrıca ihtiyarın, zorlu kış şartlarında sürüsünü koruma çabası da görülmeye değerdi. Karla, soğukla savaştı, üstelik kurt sürüsüyle de sonuna kadar savaştı. Tüylerim diken diken oldu. O soğukla olan savaşından galip çıkmasını beklerken bir yandan da tek başına kurtlara karşı koyuşunu izlemek olağanüstüydü. Gözlerimi bir an olsun ekrandan ayıramadım. Bir insanın, yaşamak ve yaşatmak için gösterdiği çaba ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi. Daha fazla yazıp bu kadar doğal bir filmin güzelliğini bozmak istemem. İzleyin, izlettirin. Puanım 10/10.