Genç ve Güzel Yorumları

Genç ve Güzel filmi detayları

@parfenrogojin

6 yıl önce

François Ozon'ın en iyi filmlerinden olmayan Genç ve Güzel, yine de yönetmenin izlerini taşıyan bir yapım.

Ozon filmlerinde gerçeklikle ilgili bir dert olduğu ortada. Yönetmenin ana temalarından birisi olarak; algıladığımız şeyin gerçek olmayabileceği ve bir de bu taraftan bakmamız gerektiğine dair yaklaşım, bu filmde de var. Filmin ortasına dek yanlış şeyler yapan genç kız, ailesinin gerçeği öğrenmesi üzerine ondan bekleyeceğimiz davranışları gösteriyormuş gibi yaparak filmin son kısımlarında yine aynı yere yöneliyor: film, Isabelle'in bizim ahlak normlarımıza uymayan kendini tanıma ve bunu istismar etme ya da bundan faydalanma yöntemleriyle bir kişiliğin kuruluşunu, oluşturulmasını gösteriyor bir anlamda. Isabelle'in cinselliğini keşfetmesi, onu istismar etmesi ya da kullanması, kendini onu kullanarak var etmesi ne anlamda gerçeklikle ilgili bir mesele olarak kullanılıyor olabilir filmde? Yönetmen ergenlik, cinselliğin keşfi gibi meselelerin sandığımızdan çok daha farklı, karmaşık
... Devamı
François Ozon'ın en iyi filmlerinden olmayan Genç ve Güzel, yine de yönetmenin izlerini taşıyan bir yapım.

Ozon filmlerinde gerçeklikle ilgili bir dert olduğu ortada. Yönetmenin ana temalarından birisi olarak; algıladığımız şeyin gerçek olmayabileceği ve bir de bu taraftan bakmamız gerektiğine dair yaklaşım, bu filmde de var. Filmin ortasına dek yanlış şeyler yapan genç kız, ailesinin gerçeği öğrenmesi üzerine ondan bekleyeceğimiz davranışları gösteriyormuş gibi yaparak filmin son kısımlarında yine aynı yere yöneliyor: film, Isabelle'in bizim ahlak normlarımıza uymayan kendini tanıma ve bunu istismar etme ya da bundan faydalanma yöntemleriyle bir kişiliğin kuruluşunu, oluşturulmasını gösteriyor bir anlamda. Isabelle'in cinselliğini keşfetmesi, onu istismar etmesi ya da kullanması, kendini onu kullanarak var etmesi ne anlamda gerçeklikle ilgili bir mesele olarak kullanılıyor olabilir filmde? Yönetmen ergenlik, cinselliğin keşfi gibi meselelerin sandığımızdan çok daha farklı, karmaşık veya bazen çok daha yalın ve basit olabileceğini mi söylemek istiyor? Yoksa ergenlik ve kadın olmakla ilgili bilinenlerin sosyal anlamda klişe bir algıyla manipüle edilmesinin karşısında onun doğallığından mı söz etmek istiyor? Ya da belki de bir insan hakkında bir film içerisinde nesnel bir yargıya varmanın beyhudeliğini anlatarak bir insanı anlamak için gerekli donelerin filmin dışında olduğunu ve hayatın bu sebeple karmaşık , kompleks bir şey olduğunu mu söylemek istiyor?

En sevdiğim Ozon filmi bu film olamaz, ama bir çok güzel sahnenin de olduğu (kumsalda Isabelle'in kendini izlediği sahne gibi) bir film Genç ve Güzel. Bence izlemeye değer.

@umutterbass

9 yıl önce

3 / 10

Bana göre filmle ilgili tek iyi şey Françoise Hardy müzikleri ve başroldeki kızın güzelliğiydi, gerisi pek bir şey ifade etmeyen bir filmdi..

@unutkan_suflor

11 yıl önce

6 / 10

İzleyeceği filme karar verirken neredeyse film süresi kadar vaktini harcayan insanlara söylüyorum. Bu film aradığınız film değil. Diğer filmlere bakmaya devam edin. Sık sık uğradığım bir film izleme sitesindeki yoruma aldanarak izlemiş bulundum. bitirdim mi filmi hatırlamıyorum bile. oylesine olmamış bir film. dans la maison nere bu film nere. belki de okuduğum o yorum aşırı beklentiye sokmuştu, ama yine de izlemeyin. 1,5 yıldır bu film gzüme çarptıkça yorum sahibine hazırladığım lafları sunuyorum her defasında.

işte o yorum!

"

rumuz : swan;

Bu filme yönelik denk geldiğim eleştiriler yüzünden Ozon'un filmografisinde vasat sayılabilecek bir film yaptığını düşünmüştüm. Kesinlikle yanılmışım. Ben çok ama çok beğendim bu filmi. Öncelikle yeni bir Natalie Portman (Laetitia Casta olmaya da oynayabilir) olacak filmimizin esas kızını merak ettim. 17 yaşında bir kızı oynayan Marine Vacth 22 yaşındaymış. Geleyim spoil vermeden yapmaya çalışacağım yorumuma. Filmde burjuva bir aile kızının ken
... Devamı
İzleyeceği filme karar verirken neredeyse film süresi kadar vaktini harcayan insanlara söylüyorum. Bu film aradığınız film değil. Diğer filmlere bakmaya devam edin. Sık sık uğradığım bir film izleme sitesindeki yoruma aldanarak izlemiş bulundum. bitirdim mi filmi hatırlamıyorum bile. oylesine olmamış bir film. dans la maison nere bu film nere. belki de okuduğum o yorum aşırı beklentiye sokmuştu, ama yine de izlemeyin. 1,5 yıldır bu film gzüme çarptıkça yorum sahibine hazırladığım lafları sunuyorum her defasında.

işte o yorum!

"

rumuz : swan;

Bu filme yönelik denk geldiğim eleştiriler yüzünden Ozon'un filmografisinde vasat sayılabilecek bir film yaptığını düşünmüştüm. Kesinlikle yanılmışım. Ben çok ama çok beğendim bu filmi. Öncelikle yeni bir Natalie Portman (Laetitia Casta olmaya da oynayabilir) olacak filmimizin esas kızını merak ettim. 17 yaşında bir kızı oynayan Marine Vacth 22 yaşındaymış. Geleyim spoil vermeden yapmaya çalışacağım yorumuma. Filmde burjuva bir aile kızının kendine çizdiği yol akıllara direkt Bunuel'in "Gündüz Güzeli" (Belle de Jour) adlı filmini getiriyor. Sonra Almodovar'ın "Kırık Kucaklaşmalar" adlı filmini anımsar gibi oluyoruz ama iş oraya gitmiyor. Hemen ardından Kubrick'in Lolita'sına yine çok kısa bir selam çakılıyor ama oraya da gitmiyor iş. Sadece kısa ve muzip bir selam çakıyor Ozon. Ayrıca "Biz nerede hata yaptık?" diyen ebeveyn örneği Haneke'yi de (Benny'nin Videosu) anımsatabilir. Ama zorlama olur sanırım. :)) Ozon birçok yönetmene ve filme gönderme yapmış gibi olsa da (en çok Bunuel'e elbette) bu film tipik bir F. Ozon filmi. Etkileyici ve çok güzel. Gerçekten çok güzel bir film. Ozon çok özel bir sinemacı. Karakterleri keskin, bireyci, güçlü, biraz melonkilik, bağımsızlıklarına düşkün, asosyal değil ama genelde yalnızlığı tercih eden kişiler. Son derece inandırıcı. Anlatımı olağanüstü.

"

http://unutulmazfilmler.co/jeune-jolie-genc-ve-guzel.html#yorumlar2
M

@muslumduralmaz

11 yıl önce

5.5 / 10

fransız filmlerine olan ön yargımı kıramamış bir film, yine kötü yine kötü.

@ahmeterdem32

13 yıl önce

son zamanlarda popülerleşen hayat = sex algısı üzerine yapılmış bir film. Vaktinizi daha iyi filmlere ayırabilirsiniz izlemezseniz hiç birşey kaybetmezsiniz :)
Z

@zeytini

13 yıl önce

filmin sonunda daha keskin bir psikolojik analiz beklerken hayal kırıklığına uğradım.

@ekopyen

13 yıl önce

7.5 / 10

Yapay atmosfere adapte olamayıp da yabancılaşan ve yadırganır hale gelerek uçuklaşan ama doğallığını muhafaza edenlere tercüman bir film.

Şöyle ki toplumun ayıp olarak nitelediklerini yapmaktan geri kalmamalarına rağmen bunları saklayabildikleri için "normal" addedilen ve hissedenlerin kovanlarına, doğallığıyla uğraştıkları bir kız tarafından çomak sokulmaktadır. Herhangi bir amaç gütmeden, bizatihi varlığıyla çomağın kendisi olan kızımız, esasında sadece bir şeyler "arrange" etmenin ve gizemli karşılaşmaların heyecanını yaşamaktadır. Ve tahmin etmeye çalışmadığı, beklentisini düşünce bazında taşımadığı içgüdüsel bir "kurtuluş" arayışındadır.

@amip

13 yıl önce

3.5 / 10

izleyip kendinize yazık etmeyin derim ben..

@palomarx

13 yıl önce

anladığım kadarıyla fransızlar aşmış. her anlamda. insanlar belli bir refah seviyesinin üstüne çıkınca olaylara bakışı ve tepkileri değişiyor belli ki. tamam değişir de, bu kadar mı değişir. gelişsek mi gelişmesek mi bilemedim açıkçası...

@poormf

13 yıl önce

7.5 / 10

------izlememiş olanların okuması önerilmez. Ya da okuyun siz bilirsiniz -----

Film, nedeni konusunda başlangıcındaki mastürbasyon sahnesiyle acaba nemfoman biri mi?Ebeveynlerinin ayrı olması nedeniyle sevgisizlikten mi? Para hırsı mı? Annesinin kaçamağı mı? Pasif üvey babaya karşı öz babaya duyulan özlem, ihtiyaç mı? Anneden ve iki yüzlü toplumsal değer yargılarından alınmak istenen bir tür intikam mı? Diye sorular sordururkenbirden romantiğe bağlayacak diye korkuturken, yaşanılanları Charlotte Rampling’in canlandırdığı Alice karakterinin ağzından dökülen "Cesur olsaydım, daha az utangaç olsaydım, erkeklerin benimle sevişmek için para ödemelerini isterdim, ama hiç cesaretedemedim" sözleriyle olumlayan ama bir yanıyla da yoruma açık bırakan bir son ilebitiriyor. Filmin en olumlu yanı süresinin kararında bırakılmış olması.

Geriye şu sorular kalıyor; Kim temiz? Annesi mi? çocuklarına bakıcılık yaptığı aile mi? Birlikte olduğu müşterileri saygın(!) erkekler mi? Hepsi temiz Isabelle mi k
... Devamı
------izlememiş olanların okuması önerilmez. Ya da okuyun siz bilirsiniz -----

Film, nedeni konusunda başlangıcındaki mastürbasyon sahnesiyle acaba nemfoman biri mi?Ebeveynlerinin ayrı olması nedeniyle sevgisizlikten mi? Para hırsı mı? Annesinin kaçamağı mı? Pasif üvey babaya karşı öz babaya duyulan özlem, ihtiyaç mı? Anneden ve iki yüzlü toplumsal değer yargılarından alınmak istenen bir tür intikam mı? Diye sorular sordururkenbirden romantiğe bağlayacak diye korkuturken, yaşanılanları Charlotte Rampling’in canlandırdığı Alice karakterinin ağzından dökülen "Cesur olsaydım, daha az utangaç olsaydım, erkeklerin benimle sevişmek için para ödemelerini isterdim, ama hiç cesaretedemedim" sözleriyle olumlayan ama bir yanıyla da yoruma açık bırakan bir son ilebitiriyor. Filmin en olumlu yanı süresinin kararında bırakılmış olması.

Geriye şu sorular kalıyor; Kim temiz? Annesi mi? çocuklarına bakıcılık yaptığı aile mi? Birlikte olduğu müşterileri saygın(!) erkekler mi? Hepsi temiz Isabelle mi kirli? 17 yaşındaki bir gençten illa ne istediğini bilerek mi yola çıkmasını beklenmeli? Ya da illa çok mantıklı (!) bir gerekçeye mi dayanıyor olması gerekiyor her davranışları? O çok mantıklılık hangi normalin normları?

Yönetmenin, arı kovanına benzeyen, vazgeçilmez olduğunu düşündüğümüz toplumsal değeryargılarına bilinçli olarak çomak soktuğu filmini, o ülke kültürü ve değer yargılarını göz önünde bulundurarak izlemek gerek, izlemek anlamaya çalışmak, illa onaylamak değil.

Olmuş bitmiş bir olaydan sonra (ki bu olumsuz olayın temel nedeni belki de sizsiniz) annenin tavrı ülkemizdeki gibi küçük çocuğa silah verip "namusunu temizle" diyerek törecinayeti mi olmalıydı?

Kumsaldaki ilk ilişkisinde hissettikleri yüzüne yansıyan Isabelle’e, Isabelle’in dışarıdan bakışı nasıl bir arayış ve sorgu sürecine girişildiğinin de habercisi.

En yakın arkadaşı da aynı şeyi yaşadığında ve Isabelle ona yol gösterici, teselli edici olacak bu sayede arkadaşı büyük olasılıkla çok daha az sancılı atlatacaktır benzer süreci.

Mevsimlerde ifadesini bulan süreçler bu filmde de kullanılırken yaz ile başlayan bu

çalkantılı döngü Felix’in geride bırakılmasıyla sonraki mevsimlere yol açar nihayetinde

süreç dinginlikle yani kendini bulma ile son bulur...

Kendisinden beklenen ama uygulanmadığını gördüğü toplumsal ahlak kurallarına şahit olanIsabelle ayrı olduğu babasıyla, profesyonelce birlikte olduğu Georges ise kızıyla sorunlu ya da eksik ilişki yaşamaktadırlar. Onların bu masumlaşan ilişkisiyle film, ebeveynlerin ve toplumun ikiyüzlülüğünden intikam almaya dönüşüyor...

Son söz: Dikkat edilirse ve ne yazık ki, Türkçe afişinde, kadın oyuncunun sakat bırakılmış olduğu görüleceğinden, filmin feodal kültür değer yargılarının hala egemen olduğu ülkemizde doğru algılanıp doğru değerlendirilmesinin de ne derece güç olacağını ortaya koyar...

75/100
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL