romanlarla filmleri neden kıyaslarlar anlamıyorum. elmayla armut kıyaslanır mı. 2side farklı sanat dalı. herif bütün romanı filme çekse iflas eder. film bu haliyle 150.000.000 $. ayrıca 2buçuk saatlik film olur size 4buçuk saat. hadi her ayrıntıyı atlıyo diyenler film bu kadar uzun olsa izlicek misiniz?
Ah bu kitaptan uyarlamalar bizi yedi bitirdi. Böyle iş olur mu? Eksik, hep eksik. Kitabı okuyan da kitabın yanlılığından çıkıp film olarak bıdı bıdı diyemiyor. Ben diyemiyorum en azından.
bu dan brown amcanın da vinci kitabını okuyup hiç hazzetmemiştim.. şimdi de bu filmi izledim ve bu amcanın tamamiyle traş biri olduğu yönünde düşüncem pekişti.. şimdi tamam gizemli işler, semboller, gizli örgütler falan kabataslak bakıldığında sağlam konu çıkar diyoruz amma velakin bu amca nın karakterleri devamlı tesadüflerle birşeyler buluyor ve bu beni bi noktadan sonra inanılmaz irrite ediyor.. tamam tesadüfler illa ki bi filmde olacak lakin 5 dakikada 55 tane tesadüf olurmu be kardeşim... yok gölge şu taşa vurdu bakalım, yok şu buraya düştü itelim, yok heykelin pipisi şunu gösterdi oyalım... yani olaylar sürekli böyle ilerliyor..cık olmamış.. ayrıca filmde ki hristiyanlık propagandasıda gözden kaçacak boyutta değil hani ya neyse...
kitabını okuyupta,filmi beğenmek çok zor.. kitaptan sonra "çok gereksiz olmuş" gibi bi yorum getirebilirsiniz..sırf merakınızı (kitabı öyleyse,bunun filmi nasıl olur diye) gidermek için izleyin..yoksa çok beklentiniz olmasın..
cidden görkemLi bir yapım.. müzikLer, görüntüLer, heykeLLer fiLmin içinde oLan herşey ihtişamını gösteriyor.. özeLLikLe şehir görüntüLerini çok beğendim.. insanın tarih kokan vatikanı gidip göresi geLiyor :) kLise yapıLarı etkiLeyici, fondaki müzik seyirciyi baya havaya sokuyor.. ve görseL efektLer cidden aLkışLanacak cinsten :) konusu ise biraz düşündürücü.. fiLmin içinde her nekadar 4 saat içindeki oLayLar zincirinde buLmacaLara kafa yorsak da fonda sanki biraz din propogandası yapıLıyor gibi.. gerçi bu durum beni (isLam dininde oLan birçok kişiyi de) etkiLeyeceğini sanmıyorum ama yine de biraz daha objektif bir bakış açısı bekLerdim..
fiLmin gidişatında ise tempo baya yüksek tutuLmuş.. buLmacaLar içinde zaman zaman kayboLsak da Longdon bizim için herşeyi çözüyor :) ama Longdon karakteri biraz fazLa kahramanLaştırıLmış sanki.. yine de bu çok da rahatsız etmedi beni.. öte yandan fiLmde 3 beLirgin karakter daha var.. Longdonun bu maceradaki dostu vittoria, geçiçi papaz durumundaki ca... Devamı
cidden görkemLi bir yapım.. müzikLer, görüntüLer, heykeLLer fiLmin içinde oLan herşey ihtişamını gösteriyor.. özeLLikLe şehir görüntüLerini çok beğendim.. insanın tarih kokan vatikanı gidip göresi geLiyor :) kLise yapıLarı etkiLeyici, fondaki müzik seyirciyi baya havaya sokuyor.. ve görseL efektLer cidden aLkışLanacak cinsten :) konusu ise biraz düşündürücü.. fiLmin içinde her nekadar 4 saat içindeki oLayLar zincirinde buLmacaLara kafa yorsak da fonda sanki biraz din propogandası yapıLıyor gibi.. gerçi bu durum beni (isLam dininde oLan birçok kişiyi de) etkiLeyeceğini sanmıyorum ama yine de biraz daha objektif bir bakış açısı bekLerdim..
fiLmin gidişatında ise tempo baya yüksek tutuLmuş.. buLmacaLar içinde zaman zaman kayboLsak da Longdon bizim için herşeyi çözüyor :) ama Longdon karakteri biraz fazLa kahramanLaştırıLmış sanki.. yine de bu çok da rahatsız etmedi beni.. öte yandan fiLmde 3 beLirgin karakter daha var.. Longdonun bu maceradaki dostu vittoria, geçiçi papaz durumundaki camerLengo patrick ve muhafızLardan oLan ricter.. özeLLikLe patrick ve ricter karakteri fiLmin sonuna kadar iyimi kötü mü oLdukLarı muamma bir şekiLde Longdonun etrafında olmaLarı benim dikkatimi baya canLı tutmuştu.. tabii fiLmin sonuna doğru biLmeceLerin çözüLmesiyLe ve gerçekLerin kahraman Longdonu tarafından buLunmasıyLa kısmen bekLediğim şeyLer ortaya çıktı..
oyuncuLar kategorisinde ise tom hanks her zamanki gibi üstüne düşeni fazLasıyLa yapmış.. ama ben en çok patrick roLündeki ewan mcgregoru sevdim.. peder roLüne cidden çok iyi yapmış, gözüm hemen bu yeni karaktere aLıştı.. özeLLikLe peder kıyafetLeri çok yakışmış :) sonuç oLarak; fiLmin temeLindeki aksakLıkLarı saymazsak ve müzik-görüntüLerdeki muhteşemLiği de hesaba katarsak izLenmesi gereken yapımLardan diyebiLirim.. :)
@maximumgore
16 yıl önce
7.3 / 10
@maroia
16 yıl önce
5.6 / 10
@ghost
16 yıl önce
6.8 / 10
@yorgun_nihilist
17 yıl önce
6 / 10
!--SPOILER--!!--SPOILER--!!--SPOILER--!
öncelikle camerlangonun, suni döllenme ile bir rahibeden çocuk sahibi olan papanın oğlu olduğuna hiç değinilmemiş.
langdon ve vittoria arasındaki aşkın filizlenmesine sebep olan vittorianın haşhaşin tarafından kaçırılıp langdonun onu kurtaramaya gitmesi filmde yok.
yine bu ikilinin filmin sonunda evlilik ve bir otel odasındaki fantazileri yok.
haşhaşin kelimesi filmin hiçbir yerinde geçmiyor ya da ben duymadım sadece modern bir tetikçi havası uyandırılmış katilde
!--SPOILER--!!--SPOILER--!!--SPOILER--!
@silentbreeze
17 yıl önce
oyunculuklar muhteşem. Tom Hanks var sonucta.
ancak dediğim gibi filmde iki arada bi derede kaldım.
sesler müzikler efektler görsel şölen harikaydı. rollerde öyle.
ancak kurgu saçmaydı. tesadüf eseri birşeyler ortaya cıkıyor falan.
pek inandırıcı gelmedi bana. ayrıca din konusuda farklı biçimde işlenmiş.
yinede izlenesi bir film...
@yok_daha_neler
17 yıl önce
5.1 / 10
@aheyahey
17 yıl önce
5 / 10
@ir10
18 yıl önce
"yalap şap" diye nitelendiresim geldi..
@tamara
18 yıl önce
7.4 / 10
fiLmin gidişatında ise tempo baya yüksek tutuLmuş.. buLmacaLar içinde zaman zaman kayboLsak da Longdon bizim için herşeyi çözüyor :) ama Longdon karakteri biraz fazLa kahramanLaştırıLmış sanki.. yine de bu çok da rahatsız etmedi beni.. öte yandan fiLmde 3 beLirgin karakter daha var.. Longdonun bu maceradaki dostu vittoria, geçiçi papaz durumundaki ca ... Devamı
fiLmin gidişatında ise tempo baya yüksek tutuLmuş.. buLmacaLar içinde zaman zaman kayboLsak da Longdon bizim için herşeyi çözüyor :) ama Longdon karakteri biraz fazLa kahramanLaştırıLmış sanki.. yine de bu çok da rahatsız etmedi beni.. öte yandan fiLmde 3 beLirgin karakter daha var.. Longdonun bu maceradaki dostu vittoria, geçiçi papaz durumundaki camerLengo patrick ve muhafızLardan oLan ricter.. özeLLikLe patrick ve ricter karakteri fiLmin sonuna kadar iyimi kötü mü oLdukLarı muamma bir şekiLde Longdonun etrafında olmaLarı benim dikkatimi baya canLı tutmuştu.. tabii fiLmin sonuna doğru biLmeceLerin çözüLmesiyLe ve gerçekLerin kahraman Longdonu tarafından buLunmasıyLa kısmen bekLediğim şeyLer ortaya çıktı..
oyuncuLar kategorisinde ise tom hanks her zamanki gibi üstüne düşeni fazLasıyLa yapmış.. ama ben en çok patrick roLündeki ewan mcgregoru sevdim.. peder roLüne cidden çok iyi yapmış, gözüm hemen bu yeni karaktere aLıştı.. özeLLikLe peder kıyafetLeri çok yakışmış :) sonuç oLarak; fiLmin temeLindeki aksakLıkLarı saymazsak ve müzik-görüntüLerdeki muhteşemLiği de hesaba katarsak izLenmesi gereken yapımLardan diyebiLirim.. :)
@litholysis
18 yıl önce