Bittiğinde, Hilary Swank sen neymişsin be? Brandon Teena ne kadar da yürekliymişsin be? gibi sorularla sizi başbaşa bırakan bir film. Cinsel kimlik krizinde olan Teena, arayışı tamamlamak adına bir yolculuğa çıkar. Bu yolculuk onu Lana ile tanıştırır. Tabi Lana'nın beraberinde bulunduğu arkadaş/kardeş çevresi de bununla birlikte gelir. Brandon'un Lana ile yakınlaşması, cinsel kimlik karmaşası, olayların akışı derken insanın yüreğini burkan sona doğru ilerler film.
Filmi izlerken gerçek hikaye olduğunu bilmiyordum, bittikten sonra konuyu/olayları araştırınca daha bi etkiledi diyebilirim. Hikayenin anlatımı ve karakterlerin işlenişi gayet başarılı. İzlerken kasvetli havayı ve işlerin giderek daha da kötüye gideceğini hissediyorsunuz. Teena'nın gitmek istediği yeri söylediğinde kardeşinin orada lezbiyenleri asıyorlar demesi bile dönemdeki olası tepkilerin kafada canlanmasını sağlıyor.
Film beni etkilemeyi başardı zaten 99 senesinde çekilen filmler genelde güzel çıkıyor. Gerçek bir olaydan uyarlandığı için insanı daha da etkileyip üzüyor.
Beni paramparça eden unutamadığım filmlerden birisidir. Çok ağır bir dram. Özellikle Hilary Swank muhteşem bir performansla oynamış. Kesinlikle kaçırılmamalı.
Teena'nın arkadaşı zannettiği o iğrenç herifler tarafından tecavüze uğramasının ardındanşerifle geçen bir dialogu vardı. Bu film o bölümden sonra benim için farklı bir boyuta taşındı. Ve tabi oskarlı performansıyla Hilary Swank da.. Yetenek asla görmezden gelinemiyor....
Tom ve John gibi insanlarla aynı havayı solduğum için çok utandım bu filmde.
Çok iyi bir filmdi. Brandon Teena'ya çok üzüldüm. Bir yandan da bu kadar cesur olduğu için de çok mutlu oldum. Ve Lana'yı bir başka sevdim. Büyük bir yüreği varmış ki O'nu, Brandon olarak kabul etmiş.
Nedeni tam işlenmediği için sonu biraz abartılı görünse de Hilary Swank'ın doğal oyunuyla "hermafrodit" konusunda bilgilenmemizi sağlayan güzel film...
Küçümsenmemesi gereken güzel bir film. Filmi izledikten sonra normal bir etki bıraktığını düşünmüştüm ama birkaç gün sonra aklımda soundtracklerden "The Bluest Eyes in Texas" ve sahneler döndükçe fark ettim ki film yer etmiş. Hikayesinin ve oyunculukların büyük etkisi var. Hilary Swank almış başını gitmiş zaten. Sonlara doğru olaylar yüzünden içimin daraldığını hatırlıyorum. Hikayenin gerçek olması filmi daha da etkileyici yapıyor.
@tiamath
1 yıl önce
7.5 / 10
Filmi izlerken gerçek hikaye olduğunu bilmiyordum, bittikten sonra konuyu/olayları araştırınca daha bi etkiledi diyebilirim. Hikayenin anlatımı ve karakterlerin işlenişi gayet başarılı. İzlerken kasvetli havayı ve işlerin giderek daha da kötüye gideceğini hissediyorsunuz. Teena'nın gitmek istediği yeri söylediğinde kardeşinin orada lezbiyenleri asıyorlar demesi bile dönemdeki olası tepkilerin kafada canlanmasını sağlıyor.
@kuzgunadam
3 yıl önce
7.4 / 10
@mavimilena
5 yıl önce
9.7 / 10
@fxym3
6 yıl önce
@kahramansmt
7 yıl önce
8 / 10
@cerenezgi
10 yıl önce
@bahardan
11 yıl önce
8 / 10
@doris
13 yıl önce
Çok iyi bir filmdi. Brandon Teena'ya çok üzüldüm. Bir yandan da bu kadar cesur olduğu için de çok mutlu oldum. Ve Lana'yı bir başka sevdim. Büyük bir yüreği varmış ki O'nu, Brandon olarak kabul etmiş.
@poormf
13 yıl önce
7.5 / 10
75/100
@bengbeng
13 yıl önce
Filmi izledikten sonra normal bir etki bıraktığını düşünmüştüm ama birkaç gün sonra aklımda soundtracklerden "The Bluest Eyes in Texas" ve sahneler döndükçe fark ettim ki film yer etmiş. Hikayesinin ve oyunculukların büyük etkisi var. Hilary Swank almış başını gitmiş zaten. Sonlara doğru olaylar yüzünden içimin daraldığını hatırlıyorum. Hikayenin gerçek olması filmi daha da etkileyici yapıyor.