7.5

400 OY
PUAN VER
5

Imdb: 8.4 (1.066.962 OY)

KONUSU
Kurtarma gemisi Nostromo, uzun görevinden Dünya’ya dönerken bir yakındaki bir gezegenden bir yardım sinyalı alır. Önce kararsız kalan mürettebat, sonunda yardım etmeye karar verir. Gezegene yapılan zorlu bir inişten sonra bir ekip arama çalışmaları için bölgeyi araştırırlar. Girdikleri bir mağarada ... Devamı
Kurtarma gemisi Nostromo, uzun görevinden Dünya’ya dönerken bir yakındaki bir gezegenden bir yardım sinyalı alır. Önce kararsız kalan mürettebat, sonunda yardım etmeye karar verir. Gezegene yapılan zorlu bir inişten sonra bir ekip arama çalışmaları için bölgeyi araştırırlar. Girdikleri bir mağarada bilinmeyen bir ırkın yumurtalarını bulurlar.

Aynı sırada gemi bilgisayarı aldıkları sinyalin bir yardım sinyali değil uyarı olduğunu deşifre eder. Yumurtalardan biri kırıldığında ekip nasıl bir belaya bulaştığını farkeder...

Ridley Scott’ın başlattığı Alien serisi gişelerde büyük başarı yakalamış, günümüze dek toplam 4 film çekilmişti. Halen 5. film ile ilgili çalışmalar sürmekte.

1980 yılında en iyi sanat yönetimi ve en iyi efekt dalında Akademi Ödülleri’ne aday olan film, efekt dalında bu ödüle layık görülmüştü.

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@burakt0

10 ay önce

8 / 10

Üzülerek söylüyorum ki Alien (1979) ne zaman izlesem, ilk 40 dakikası bana sıkıcı ve gereksiz geliyor. Bu kısımda seyirciye bir şeyler açıklamaya çalışıyor ama bunu yaparken gereksiz detaylarla boğuyor. Sonuç olarak filmin içine tam girmeden kopuyorum. Asıl konuya daha erken girseydi ve vermek istediği bilgileri ufak diyaloglar üzerinden aktarsaydı, çok daha akıcı bir deneyim olurdu.

Bunun dışında Alien filminde kusur bulmak gerçekten zor. Belki mürettebatın sürekli ayrılması tartışılır ama en göze batan şey kesinlikle kedi. Karakterler canlarını tehlikeye atıp kediyi kurtarmaya çalışıyor, halbuki senaryoya neredeyse hiç hizmet etmiyor. Daha çok Ridley Scott’ın isteği üzerine eklenmiş gibi. İzleyicide “mürettebat ölse de olur, kedi yaşasın” duygusu uyandırmak istemiş olabilir ama ben tam tersine “ölse de kurtulsak” dedim.

Alien kesinlikle zamanının ötesinde bir film. Ama bunu CGI için söylemiyorum. Tonu, atmosferi ve korku-gerilim
... Devamı
Üzülerek söylüyorum ki Alien (1979) ne zaman izlesem, ilk 40 dakikası bana sıkıcı ve gereksiz geliyor. Bu kısımda seyirciye bir şeyler açıklamaya çalışıyor ama bunu yaparken gereksiz detaylarla boğuyor. Sonuç olarak filmin içine tam girmeden kopuyorum. Asıl konuya daha erken girseydi ve vermek istediği bilgileri ufak diyaloglar üzerinden aktarsaydı, çok daha akıcı bir deneyim olurdu.

Bunun dışında Alien filminde kusur bulmak gerçekten zor. Belki mürettebatın sürekli ayrılması tartışılır ama en göze batan şey kesinlikle kedi. Karakterler canlarını tehlikeye atıp kediyi kurtarmaya çalışıyor, halbuki senaryoya neredeyse hiç hizmet etmiyor. Daha çok Ridley Scott’ın isteği üzerine eklenmiş gibi. İzleyicide “mürettebat ölse de olur, kedi yaşasın” duygusu uyandırmak istemiş olabilir ama ben tam tersine “ölse de kurtulsak” dedim.

Alien kesinlikle zamanının ötesinde bir film. Ama bunu CGI için söylemiyorum. Tonu, atmosferi ve korku-gerilim yaklaşımı o dönemde eşi benzeri olmayan bir seviyedeydi. “Zamanının ötesinde” derken tam olarak bunu kastediyorum. Çünkü bu tabir çoğu zaman yanlış anlaşılıyor; insanlar hemen CGI ya da teknik efektlerle bağdaştırıyor. Oysa Alien’ın asıl gücü, seyirciyi boğucu bir atmosfere hapsetmesinde, yaratığı göstermeden gerilimi tırmandırma biçiminde ve uzay korkusunu daha önce kimsenin denemediği şekilde işlemesinde.

Yaratığın tasarımı H.R. Giger’in imzasını taşıyor ve bunu sadece görsel bir unsur olarak düşünmek büyük hata olur. Alien, hem biyomekanik bir korku hem de bilinmeyenle yüzleşmenin simgesi. Giger’in detaylı çalışmaları, yaratığı hem gerçek hem de kabus gibi hissettiriyor; bu da gerilimi baştan sona yüksek tutuyor. İzlerken sürekli bir tedirginlik, “bir sonraki köşede ne çıkacak?” hissi yaşıyorsunuz ve bu klasik korku filmlerinden çok farklı bir deneyim sunuyor.

Mürettebatın sürekli ayrılması, bazen sinir bozucu gelse de aslında gerilimi artırmak için kullanılan bir teknik. Her karakteri izole ederek, yaratığın varlığını daha tehditkar ve kaçınılmaz hâle getiriyor. Ancak bunun yanına kedi olayı eklenince, Ridley Scott’ın mizahi ya da duygusal denemesi biraz gözüme battı; çünkü gerilim ile duygusal bağın dengesi bazen sekteye uğruyor.

Alien’ın en güçlü taraflarından biri de ses tasarımı ve müzik kullanımı. Jerry Goldsmith’in minimal ve gergin müzikleri, yaratığın görünmediği sahnelerde bile kalbinizi sıkıştırıyor. Uzay gemisinin mekanik sesleri, kapalı alan hissi ve karakterlerin soluklarıyla birleşince, bir izolasyon ve ölüm korkusu atmosferi yaratıyor. Bugün bile bu film izlenirken gerilimi hissetmek mümkün, işte bu yüzden zamanının ötesinde bir film Alien.

Alien sadece bir korku ya da bilim kurgu filmi değil; aynı zamanda sinemada anlatımın, karakter yazımının ve atmosfer kurmanın nasıl devrim yaratabileceğinin kanıtı. Bugün hâlâ üzerine konuşuluyor, yeni filmleri çekiliyor ve tartışmalar sürüyorsa, bu filmin yarattığı etkinin ne kadar kalıcı olduğunu gösteriyor.

@krmbob

1 yıl önce

8.8 / 10

1979 yapımı saygıyı hakeden bilim-kurgu filmi. Cidden iyi.

@yokitosama

2 yıl önce

8.6 / 10

Hala bu dönemde bile sözüm ona bir çok gerilim filmine çok rahat şekilde kafa tutabilecek olan altın değerinde bir filmdir. Alien basit bir yaratık filmi değildir. Bir atmosfer filmidir. O karamsarlığı o çaresizliği inanılmaz şekilde aşılar size.

Filmi tersten okumakta mümkündür. Yeni doğan bir varlığın yaşam savaşıdır alien aynı zamanda. Bence tersten bakabildiğimiz için film , sadece bize bunu sağladığı için bile övgüyü hak eder. Hayatta kalma savaşıdır alien. Ama çift taraflı.

@kbrcktlbs

3 yıl önce

8 / 10

Kedi bile oynamış 8/10

@ayazwho

4 yıl önce

6 / 10

Görsel olarak dönemin şartlarına göre iyi film ama konusu ve konunun işlenişi olarak çok iyi değil. Aldığı puanı hak ettiği söylenemez.

@patrickjane

6 yıl önce

Tekrar izleme vakti geldi sanırım

@furkandgn9

6 yıl önce

9 / 10

Alien evreninin görsel tasarımına yıllarca hayranlık duydum. H.R. Giger’ın uyuşturucunun etkisiyle çizdiği endüstriyel makineler ve cinsel organlar karışımı çizimlerini sürekli takip ettim. Fakat bir türlü oturup tüm seriyi adam akıllı izleme fırsatı bulamadım. Ama neyse ki ilk 3 filmi sonunda detaylıca izleyebildim.

Öncelikle bahsettiğim gibi görsel atmosfer şahane. H.R. Giger’ın çizimlerini senaryoya adapte etme kısmında ve evreni oluşturma noktasında Scott Ridley muazzam bir iş çıkartmış. Stan Winston’ın yaratık tasarımlarını bu şekilde hayata geçirmesi ise inanılır gibi değil. Adam muazzam bir heykeltıraş.

Yaratıkların orasından burasından endüstriyel borular, sanayi maddelerine benzer cisimler çıktığı için ve filmler genelde uzay gemilerinde ya da fabrika gibi noktalarda geçtiği için ayrı bir tehdit oluşuyor izleyicinin gözünde. Uzay gemisinin içinde elbette devasa borular, çarklar, mazgallar var. Ve karanlıkta belli belirsiz gör
... Devamı
Alien evreninin görsel tasarımına yıllarca hayranlık duydum. H.R. Giger’ın uyuşturucunun etkisiyle çizdiği endüstriyel makineler ve cinsel organlar karışımı çizimlerini sürekli takip ettim. Fakat bir türlü oturup tüm seriyi adam akıllı izleme fırsatı bulamadım. Ama neyse ki ilk 3 filmi sonunda detaylıca izleyebildim.

Öncelikle bahsettiğim gibi görsel atmosfer şahane. H.R. Giger’ın çizimlerini senaryoya adapte etme kısmında ve evreni oluşturma noktasında Scott Ridley muazzam bir iş çıkartmış. Stan Winston’ın yaratık tasarımlarını bu şekilde hayata geçirmesi ise inanılır gibi değil. Adam muazzam bir heykeltıraş.

Yaratıkların orasından burasından endüstriyel borular, sanayi maddelerine benzer cisimler çıktığı için ve filmler genelde uzay gemilerinde ya da fabrika gibi noktalarda geçtiği için ayrı bir tehdit oluşuyor izleyicinin gözünde. Uzay gemisinin içinde elbette devasa borular, çarklar, mazgallar var. Ve karanlıkta belli belirsiz görünen bu cisimler xenomorphları çağrıştırdığı için ’’ah geldi, gelmemiş, yoksa o mu?’’ gibisinden düşüncelerle sürekli tansiyona gömülüyorsunuz.

4 filmin her birinin farklı yönetmenler tarafından çekilmiş olması da ayrı bir tat. Her biri çok usta isimler ve her biri kendilerinden değer katmışlar bu evrene. 3. ve 4. filmlerde bariz bir düşüş olsa da ben 3. filmi de seviyorum. Ve muhtemelen 4. filmi de seveceğim. Zaten sonrasında B Movies dediğimiz Alien vs. Predator’ler işin içine giriyorlar. Bunların da alıcısı, beğeneni var artık. Ona laf etmek de pek mantıklı olmaz. 2012 yılında da Prometheus filmi ile biraz daha işin felsefik, kendisine yarattığı mitolojik kısmına giriyoruz.

Her filmde yaratıktan kaçış aşamasını süsleyen iyi, ufak hikayeler mevcut. Ancak ben bunları anlatmayacağım elbette. Eğer izlemek isterseniz bu muhteşem seri 6 filmden oluşuyor. İlki 1979, sonuncusu ise 2017 yılında gösterildi. Kesinlikle öneriyorum, bir denemelisiniz.
M

@metindgunay

8 yıl önce

9.2 / 10

Harika bir film. Film sektörüne yeni görsel efektler ve tasarımlar kazandırmış bir filmdir. Kesinlikle izlenmesi gereken film ve seridir

@seko

12 yıl önce

6 / 10

Ah şu eski filmler!

Özellikle bilim kurgu ya da görselliğin ön planda olan filmlere oy verirken bazen şaşırıyorum genel olarak görselliği günümüzle karşılaştırmayıp adamlar ne düşünmüş ne yapmaya çalışmışa bakıyorum ancak bu filmde ne yazık ki öyle vay adamlar ne tasarlamış, ne düşünmüş filan demedim. Maalesef düşünce olarakta çok fazla bir şey vadetmiyor benim için Alien filmi.

Puanım: 6
R

@refidun

13 yıl önce

izleyip pişman olduğum ender filmlerden biri.

tamam o günün şartlarına göre gemiydi, ortamdı, teknolojiydi falan çok iyi lafım yok.

ama filmde doğru düzgün bi vurma öldürme sahnesi yok lan.

sanırım ben daha fazla aksiyona aradığım için hayal kırıklığına uğradım ama

Yorumları okuyunca ulan diyorum yanlış film mi izledim millet hasta olmuş.

bence 8.5’lik bir film değil.

en iyi sanat ve efekt ödülü almış zaten başka da bişeyi yok.

bi de başroldeki abla iyi.

benim için zaman kaybıydı.

ben kaybettim eller kazansın.

@millennium

13 yıl önce

8.2 / 10

Siz siz olun bu kült denilebilecek filmden önce Prometheus'u izlemeyin.Sonra izleyin.İzleyeceksenizde benzer bir senaryoya kendinizi hazırlayın.Filmden aldığım tat bu yüzden biraz azaldı çünkü aşağı yukarı aynı şekilde ilerleyeceğini tahmin etmek güzel değil.Tabii o filmden çok daha iyi bir film izleyeceğinize emin olabilirsiniz.Çok daha gerçekçi ve atmosferi harika,mantık hataları yok.

Yine de The Thing tarzı ilginç sahneler beklediğim için beklentilerimin altında kaldı.Genellikle durağan ilerleyiş hakim beni bu açıdan yanılttı.En beğendiğim sahne ise malum kedi sahnesi oldu.Yönetmen herhalde o kısmı daha iyi çekemezmiş.Kedi bile rolünün hakkını vermiş :)

@dilanzkafka

14 yıl önce

9.3 / 10

Filmin yarısına kadar bunun nasıl imdb listesinde üst sıralarda olduğunu düşündüm. Ancak film ilerledikçe anlamam zor olmadı. Yok böyle bi gerilme, gerçekten. Zamanın ötesinde bir film olduğunu düşünüyorum.

@kaede

14 yıl önce

h.r giger http://www.hrgiger.com/

francis bacon http://beearl.blogspot.com/2010_05_01_archive.html

yaratık filminin olmazsa olmaz iki illüstratörüdür. biri fikir biri tasarım babası olarak ete bakış açısını değiştirirler. david cronenberg gibi (ki ridley scott yerine bu yönetmen daha iyi giderdi) et ile yapay olan nesneler bu filmde sıklıkla geçer. yorucu, tahamüllü zorlayan bir filmdir ama klostrofobik yapısı ve distopik atmosferiyle çoğu filme, yönetmene ilham kaynağı olmuştur(küp, jacob's ladder vb.). blade runner gibi felsefesi olmasa bile ayrı bir dünyası albenisi vardır. bu filmi eleştirenler muhtemel olarak stenley kubrick'in 2001 ini ya da lucas'ın star wars'ını film konusunda eksik kalmamak adına beğenen insanlardandır. alien ve aliens (özellikle alien filminin hepsi aliensinde sonları) en gerici filmler arasında yer alır

@thegmnk

14 yıl önce

6 / 10

Ne korktum, ne eğlendim, ne şaşırdım, ne duygulandım, ne aklıma felsefi sorular geldi, ne rahatsız oldum. Bilimkurgu hayranı birisiyim ve görüşlerim bunlar. Overrated bu filmi en iyi tanımlayacak kelime olsa gerek.
O

@onurdenizguler

16 yıl önce

8.5 / 10

elbette bu film yakın zamanlarda çekilmiş olsaydı, toplum içinde izlendiğini söylemekten utanılası film olurdu. ancak yaratığın tasarımından özel efektlere kadar her şey 1979 teknolojisine göre süper ötesi olduğu için başaralı bir film olmuş.

filmde oluşturdukları atmosfer ve büyük sessizlikler insanı etkiliyor. tebrikler alien.
SPOILER

Yaratık filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Yaratık filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Yaratık filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL