Adolescence Yorumları

Adolescence dizisi detayları

@burakt0

1 yıl önce

8.9 / 10

Üzerine konuşması çok zor bir dizi, ilk bölümü sarsıcı bir şekilde bitirdiler ve sonraki bölümleri hiçbir şekilde öngöremiyorduk. Her bölümün tek plan çekilmesi diziye farklı bir hava katıyor ve ortaya mükemmel bir sinematografi çıkıyor. Dizide sadece cinayet üzerinden gitmek yerine okullarda yaşanan zorbalıklara dayanılması ve bu zorbalıkların çocukların aileleri tarafından anlaşılamaması gerçeği senaryonun ne kadar özenli yazıldığını gösteriyor, bunu bir çok dizi veya filmde göremeyiz. Üçüncü bölümde bir saat boyunca psikolog ile karşılıklı diyaloglarında Jamie’nin zaman zaman gerilip bağırıp çağırması sonrasında kendine gelip özür dilemesi kusursuz bir bölüm ve yine kusursuz bir gerilimdi. Son bölümse bana göre dizinin en duygu yüklü bölümüydü, fazlasıyla gerçekçi işlenmiş ve bir o kadar da gerçekçi bitirilmişti. Tam bir psikolojik gerilim ve dram, son olarak da dizide bir tane kötü oyunculuk görmedim özellikle Stephen Graham der susarım.
... Devamı
Üzerine konuşması çok zor bir dizi, ilk bölümü sarsıcı bir şekilde bitirdiler ve sonraki bölümleri hiçbir şekilde öngöremiyorduk. Her bölümün tek plan çekilmesi diziye farklı bir hava katıyor ve ortaya mükemmel bir sinematografi çıkıyor. Dizide sadece cinayet üzerinden gitmek yerine okullarda yaşanan zorbalıklara dayanılması ve bu zorbalıkların çocukların aileleri tarafından anlaşılamaması gerçeği senaryonun ne kadar özenli yazıldığını gösteriyor, bunu bir çok dizi veya filmde göremeyiz. Üçüncü bölümde bir saat boyunca psikolog ile karşılıklı diyaloglarında Jamie’nin zaman zaman gerilip bağırıp çağırması sonrasında kendine gelip özür dilemesi kusursuz bir bölüm ve yine kusursuz bir gerilimdi. Son bölümse bana göre dizinin en duygu yüklü bölümüydü, fazlasıyla gerçekçi işlenmiş ve bir o kadar da gerçekçi bitirilmişti. Tam bir psikolojik gerilim ve dram, son olarak da dizide bir tane kötü oyunculuk görmedim özellikle Stephen Graham der susarım.

I should've done better...

@normajeane

1 yıl önce

8.8 / 10

Çekim tekniği zaten bir anda dizinin içine alıveriyor. Bu anlamda oyunculuklar ekstra büyüdü gözümde. Yaklaşık dört saat bir çırpıda bitti ve ekrandan gözümü ayıramadım. Dizinin her bir bölümü birbirinden etkileyiciydi. 1. bölümde kuralların işleyişi, kurum disiplini, yasaların açık, net ve insani oluşu; kuralsız ve sınır tanımaz bir çağın ergeni olan Jamie için her defasında şok etkisi yaratıyordu. İkinci bölüm, okul sahnesi ergen-yetişkin çatışmasına göndermelerde bulunuyordu. Çocuğu olan erkek dedektifin çocuğuyla ilişkisindeki kırılma anı, kadın dedektifin çocuk istememesi üzerine konuşmaları (kendimi gördüm), bu dünyada var olduğumuz andan itibaren sorunumuz olan “Şimdiki gençler ne böyle?” sorunu bir nevi, ölen kızın arkadaşının kavga çıkarması sonrası annesine haber verilmesine sinirlenmesi (annesinin işten bu sebeple izin alacağı ve ona kızacağı) gibi ebeveynlerin hayat telaşından çocuklarıyla ilgilenmediklerine yapılan küçük göndermeler
... Devamı
Çekim tekniği zaten bir anda dizinin içine alıveriyor. Bu anlamda oyunculuklar ekstra büyüdü gözümde. Yaklaşık dört saat bir çırpıda bitti ve ekrandan gözümü ayıramadım. Dizinin her bir bölümü birbirinden etkileyiciydi. 1. bölümde kuralların işleyişi, kurum disiplini, yasaların açık, net ve insani oluşu; kuralsız ve sınır tanımaz bir çağın ergeni olan Jamie için her defasında şok etkisi yaratıyordu. İkinci bölüm, okul sahnesi ergen-yetişkin çatışmasına göndermelerde bulunuyordu. Çocuğu olan erkek dedektifin çocuğuyla ilişkisindeki kırılma anı, kadın dedektifin çocuk istememesi üzerine konuşmaları (kendimi gördüm), bu dünyada var olduğumuz andan itibaren sorunumuz olan “Şimdiki gençler ne böyle?” sorunu bir nevi, ölen kızın arkadaşının kavga çıkarması sonrası annesine haber verilmesine sinirlenmesi (annesinin işten bu sebeple izin alacağı ve ona kızacağı) gibi ebeveynlerin hayat telaşından çocuklarıyla ilgilenmediklerine yapılan küçük göndermeler… Bu bölümde şu veya bu sebeple ilgisiz ebeveynler var. Diziyi ergenlik üzerinden okumak mı yoksa günümüz ebeveynliği üzerinden okumak mı daha sağlıklı tartışılır elbet. Bu bölümde bence günümüz ebeveynliğine ağır eleştiriler barındırıyordu. Gelelim benim en çok etkilendiğim son iki bölümden biri olan 3. bölüme. Psikolog ve Jamie çok gerçekçiydiler. Bu bölüm zihin oyunları vs. iyiydi. Jamie yani bir incelin bakış açısı çok iyi verilmişti. Suçun nasıl işlendiğinden ziyade hangi motivasyonla ve niçin işlendiğine dair göndermeler önemliydi. Jamie’nin beğenilmekten öte sevilme arzusu her şeyi açıklıyordu. Babanın sevgisini hissedememiş bir çocuk. Öncelikle ailede onaylanmamış, daha sonra okulda. Jamie’nin öfke patlamaları onaylanmak isteyip onaylanmadığında ortaya çıktı en çok. Son yani 4. bölüm de akıp gitti. Anne babanın güçlü kalmaya çalışmaları ve sonlara doğru çözülüp kendilerini sorgulamaları etkileyiciydi. Esas bence vurucu sahne babanın mağazada karşılaştığı incel gençti. Çok iyi gözlemlenmiş ve çizilmiş bir karakter. Bilgili, zeki -Jamie’nin de zeki olduğu sürekli vurgulanıyordu- ve silik bir tip. Babanın işine gelmeyince terapisti küçümseyip işine gelince terapist ağzıyla konuşması ironikti. Netflix’te izlediğim Baby Reindeer'dan sonra en iyi psikoloji temalı dizilerden diyebilirim. Karakterlerin psikolojileri iyi çizilmiş. Alt metinler gayet yerinde verilmiş İzleyip diziye olumlu yorum yapanların da dediği gibi “Neden bu kadar övdüklerini anladım.”

@smh_sarp

1 yıl önce

7.8 / 10

“Daha iyisini yapmalıydım” sondaki bu söz bitirdi beni.

@thematrixhasyou

1 yıl önce

spoiler vermeden sonuna dair bilgi vermek...

@uniqueen

1 yıl önce

7.8 / 10

Müthiş mükemmel

@kaeii

1 yıl önce

7.1 / 10

Polisiye dersek tam olarak karşılığı değil ama bir sorusturmanın nasıl ılerledıgı, katil ve ailesinin hayatının nasıl değişebileceği butun çıplaklığıyla anlatılıyor. Oyunculuk kısmı çok iyiydi. Dönemimizin en yaygı problemi olan zorbalıktan guzel bır şekilde bahsediyor.
SPOILER

Görüşleriniz bizim için çok önemli ve değerli...

Size cevap verebilmemiz için lütfen e-posta adresinizi yazın. Bilgileriniz sadece size cevap verme amacıyla kullanılacaktır.

GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL