yıllar önce hayaller aleminde yaşamayı bırakmıştım zaten. dini inancım da uzun zamandır yok. hatta öyle ki sadece bir piyon olduğumu da biliyordum. benim duygularımın, fikirlerimin, eylemlerimin, canımın kimsenin umrunda olmadığını, kariyer peşinde yırtınmanın, aşk için ağlamanın, sınıf geçmek için kasmanın benim için bile bir anlamı olmadığını da. bakış açımı değiştirdiğim andan itibaren paranoyak olduğum kanaatindeydim zira yaşadığım hayat aldığım nefes önemli olmalıydı, kimsenin robotu değildim. hiçbir zaman hayalini kurduğum bir ülkede, dünyada yaşayamayacağım. ne ben ne çocuklarım ne torunlarım. ütopyalarımız hep ütopya olarak kalacak. çünkü öyle bir sistemin içindeyiz ne sağcılık önemli ne solculuk, ne sosyalizm ne hümanizm. belli ki tek gerçek kapitalizm ve bu kabustan uyanmak artık mümkün değil çünkü hepimiz dedelerimizden ve onların dedelerinden itibaren katatonik bir embesil haline getirildik bile.
Burak, Muhammed’in Mirac gecesi göğe yükseldiği sırada altındaki kanatları olan, beyaz atın adıdır. Yani bildiğiniz Yunan mit.deki Pegasus:))
Yahu arkadaş!!! Her şey mi kopya olur şu dini kitaplarda!
edit: eksileyen arkadaşlar gidin bir buhari’nin sahihlerini okuyun isterseniz, yani bana verdiğiniz eksiyi aslında buhari’ye dolayısıyla muhammed’e veriyorsunuz :)
Bir fikrin her yönü ile mantıklı savunuluşu gördüğümüz belgesel. Söylenenlere inanmama hakkına sahipsiniz ama tutarsız olduğu iddiasında bulunmak biraz yersiz oluyor.
İzlerken yeteri kadar sinirlenmenize sebep olabilecek, gerçekleri tüm dobralığı ile ortaya koyan bir film oluvermiş.
3 bölüm içerisinde de bizlere sunduklarını bir çok küçük veya büyük olaylar içerisine sokabilir ve kendi durumumuzu da görebiliriz. Her şeyi de bu kişilerin anlatmasını beklememeliyi.z
Dinlerin birbirine benzetildiğini kanıtlarıyla sunan bir belgesel çalışması ama İslamiyet ile alakalı tek bir örnek sunulamamış. Bunun yanısıra özellikle serinin ikinci filminde dinlerden uzak durun diyerek ateist bir propaganda yapıldığını düşünüyorum. İslamiyet ile ilgili olumsuz tek bir kanıt sunamaması da belgeseldeki yorum eksikliğinin kanıtı: Demek ki İslamiyet diğer dinlerden uydurulmamış...
Film araştırma açısından çok iyi, belgesel özellikle Amerikanın politikaları, ekonomileri hakkında basit ama temel bilgiler sunmuş ve gözümüzden kaçan şeyleri göstermiş. Film, oturup yaşadığımız dünyayı düşünmek açısından iyi bir araç olmuş.
filmin cast ı baya ilginçmiş ama hiç uuraşmamışlardır bu cast ı bi araya getirtmek için emimin:)zeitgeist iyidir ama fazlası da zararlıdır yani bu filmi ilk izlediğimde çok etkilendim 1984-big brother-brasil moduna girdim daha sonra olumsuz eleştirileri okuyunca biraz filme mesafe koymaya karar werdim ama en son avrupa komisyonu bilmembişeyin sağ alt kanadından sorumlu sınırlı sorumlu kooperatif başkanının ''türkiyeye ab ye wizesiz giriş için kolaylık sağlamayı düşünüyoruz ancak insan ticaretini engellemeniz gerekit ayrıca çipli elektronik takibe imkan weren pasaportları da yaygınlaştırın'' demesi ardından bağış erten in ''2011den itibaren yeni pasaport alacaklara artık çipli pasaport wericez '' ulen?acaba?essah mı?şeklinde kafa karışıklıklarına sürükledi naciz bedenimini..onun için üstteki 3 tane adamdan yukarı dooru endişeli şekilde bakan ortadaki pikaçuyu seçiyorum..
bir komplo teorisi(?) üretiyor ama izleyiciyi(?) de bir başka komplo teorisine itiyor. karıncayiyenyiyenyiyen hesabı oluyor biraz ama istediğini aldı kafaları karıştırabildi
@pnarpnar
14 yıl önce
@darkscream
16 yıl önce
7.4 / 10
Burak, Muhammed’in Mirac gecesi göğe yükseldiği sırada altındaki kanatları olan, beyaz atın adıdır. Yani bildiğiniz Yunan mit.deki Pegasus:))
Yahu arkadaş!!! Her şey mi kopya olur şu dini kitaplarda!
edit: eksileyen arkadaşlar gidin bir buhari’nin sahihlerini okuyun isterseniz, yani bana verdiğiniz eksiyi aslında buhari’ye dolayısıyla muhammed’e veriyorsunuz :)
@maroia
16 yıl önce
8 / 10
@horrorpheliac
16 yıl önce
3 bölüm içerisinde de bizlere sunduklarını bir çok küçük veya büyük olaylar içerisine sokabilir ve kendi durumumuzu da görebiliriz. Her şeyi de bu kişilerin anlatmasını beklememeliyi.z
@cmlnm
16 yıl önce
9 / 10
Film araştırma açısından çok iyi, belgesel özellikle Amerikanın politikaları, ekonomileri hakkında basit ama temel bilgiler sunmuş ve gözümüzden kaçan şeyleri göstermiş. Film, oturup yaşadığımız dünyayı düşünmek açısından iyi bir araç olmuş.
@marjinalfaydasi
17 yıl önce
@yok_daha_neler
17 yıl önce
8.6 / 10
@ozhakikililith
17 yıl önce
@gharaguru
18 yıl önce
Ayrıca aktivisti olduğum zeitgeist akımının görsellerinden birisi.Sizde katılabilirsiniz İzleyin ve harekete katılın...