Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan Yorumları

Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan filmi detayları

@foolmood

16 yıl önce

7.5 / 10

borat recepten komik.çünkü borat kurgu bir karakter ve bu sanal karakter üzerinden ırkçılık burjuvazi kapitalizm gibi konular üzerinden yıkıcı bir mizah öngörüyor.bizim recepse gerçek.böyle tiplerin bol bulunduğu bir toplumda yaşıyoruz malesef ve bunlarla yaşıyor olmak hiç komik değil bilakis ızdırap verici.işkence gibi.....

@geppetto

17 yıl önce

7.7 / 10

Tarz olarak olarak çok başarılı bir komedi filmi. Amerikan ulusunu ve burjuvayı az birazda olsa eleştirebilmek için çok farklı aynı zamanda çok sert bir yöntem seçmiş Cohen. Şimdi Luis Bunuel burjuva ve egemen ulusları tiye alan çok film çekti. Ama o filmler çok yumuşak ve naifti kesinlikle sert değildi. Burjuvanın aşağılık yönlerini hafif acıtmadan gösterdi. Şimdi Cohen sert, cinsel içerikli ve iğrenç bir şekilde gösterdi diye filmleri neden kalitesiz oluyor bunu bir düşünmek lazım. Boratın araba almaya gittiği sahnede söyledikleri ve rodeo sahnesindeki olaylar aslında tam olarak gösteriyordu bu filmin merkezindeKazakistanulusunun olmadığını. Çünkü Amerikan halkını burjuvayı eleştirirken neden Kazakistan gibi 3. dünya ülkelerieleştirilmesin ki.mesela o ülkelerde olan ırkçı olaylar o ülkelerin kendilerini dünyanın merkezinde görmelerini halklarını kandırmalarını neden aynı zamanda tiye almasın. Bunu yapan nadir filmlerden oluğu için ve tabiki farklı tarzından dolayı borat başarılı film
... Devamı
Tarz olarak olarak çok başarılı bir komedi filmi. Amerikan ulusunu ve burjuvayı az birazda olsa eleştirebilmek için çok farklı aynı zamanda çok sert bir yöntem seçmiş Cohen. Şimdi Luis Bunuel burjuva ve egemen ulusları tiye alan çok film çekti. Ama o filmler çok yumuşak ve naifti kesinlikle sert değildi. Burjuvanın aşağılık yönlerini hafif acıtmadan gösterdi. Şimdi Cohen sert, cinsel içerikli ve iğrenç bir şekilde gösterdi diye filmleri neden kalitesiz oluyor bunu bir düşünmek lazım. Boratın araba almaya gittiği sahnede söyledikleri ve rodeo sahnesindeki olaylar aslında tam olarak gösteriyordu bu filmin merkezindeKazakistanulusunun olmadığını. Çünkü Amerikan halkını burjuvayı eleştirirken neden Kazakistan gibi 3. dünya ülkelerieleştirilmesin ki.mesela o ülkelerde olan ırkçı olaylar o ülkelerin kendilerini dünyanın merkezinde görmelerini halklarını kandırmalarını neden aynı zamanda tiye almasın. Bunu yapan nadir filmlerden oluğu için ve tabiki farklı tarzından dolayı borat başarılı filmdir.

@havlayankuzu

18 yıl önce

4.5 / 10

Sacha Baron Cohen, mizahi vandalizm dalının kurucularından. Bu sebeple,filme dair içimde hiçbir sempati olmaksızın izledim. Zira,az buçuk da olsa Cohen’i tanıyorum. Yaptıkları yapacaklarının garantisi olan bir adam. Anlamadığım şey, bu adamın "mizah" dürtüsünü komik bulabilen bunca insanın olması.

Saldırgan mizah bir tür ve çok sayıda seveni var. Tek-tek şahıslar veya gruplara yönelik, hiciv dolu,sosyal bakımdan mesaj kaygısı olan,yer-yer de amacına ulaşan bir mizah ekolü. Benim de saygı duyduğum örnekleri mevcut. Ancak, Cohen’in hicvetmek gibi bir amacı yok. Bireylerden öte, sosyal sistemleri,ideolojileri,yaşam biçimlerini ve hatta kültürleri hedef alıyor. Amacı da sadece alay etmek. Kafa bulmak. Bir şey anlatmıyor,bir şey göstermiyor, yaptığının zarif ve kabul edilebilir bir yanı yok. Cohen,doğrudan ağız burun dağıtmak için işe başlıyor. Hedefi,Kazak Kültürü de olabilir;Feministler de; Eşcinseller de; Ateistler de;Muhafazakarlar da.... liste böyle uzar gider.

Cohen,ahlaki bakımda
... Devamı
Sacha Baron Cohen, mizahi vandalizm dalının kurucularından. Bu sebeple,filme dair içimde hiçbir sempati olmaksızın izledim. Zira,az buçuk da olsa Cohen’i tanıyorum. Yaptıkları yapacaklarının garantisi olan bir adam. Anlamadığım şey, bu adamın "mizah" dürtüsünü komik bulabilen bunca insanın olması.

Saldırgan mizah bir tür ve çok sayıda seveni var. Tek-tek şahıslar veya gruplara yönelik, hiciv dolu,sosyal bakımdan mesaj kaygısı olan,yer-yer de amacına ulaşan bir mizah ekolü. Benim de saygı duyduğum örnekleri mevcut. Ancak, Cohen’in hicvetmek gibi bir amacı yok. Bireylerden öte, sosyal sistemleri,ideolojileri,yaşam biçimlerini ve hatta kültürleri hedef alıyor. Amacı da sadece alay etmek. Kafa bulmak. Bir şey anlatmıyor,bir şey göstermiyor, yaptığının zarif ve kabul edilebilir bir yanı yok. Cohen,doğrudan ağız burun dağıtmak için işe başlıyor. Hedefi,Kazak Kültürü de olabilir;Feministler de; Eşcinseller de; Ateistler de;Muhafazakarlar da.... liste böyle uzar gider.

Cohen,ahlaki bakımdan son derece sorunlu bir zemin üzerinde ilerliyor. Empati yoksunu, kötü niyetli ve yıkıcı bir komedyen. Çağı anlamak için komikleri de analiz etmek de fayda var bence.
G

@gamgam

18 yıl önce

boş ama hoş bi film.kafama takılan şeyse filmin sonunda kazak milli marşının sözlerinin onları aşağılayacak derece de çarpıtılması...

@crackby

18 yıl önce

İnternet Mahir isimli türk şebekten esinlenerek karakterize edilmiş bir roldür Borat.Film çok absürd geldi.Güldüğüm yerler de vardı fakat beğenmedim.Belki bir sonuç bekledim ve bulamadım.
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL