seriye yeniden başladım michael gambonun yani dumbledore u canlandıran oyuncunun ölüyor sevdiğim karakterdi ama plan dahilinde ölüyor sonucu son 2 filmde açıklanıyor bu filmide gayet güzeldi filmde genelde aşk olayları gecti rona sürekli aşk büyüleri yapıldı :D hermione sürekli onu kıskandı başka kızla olurken aralarında ilerki bölümlerde aşk olacak :d melez prensin severus snape olduğu ortaya cıktı ayrıca snape dumbledore u öldürüyor replik Profesör Minerva McGonagall: [Harry, Ron ve Hermione'ye] Neden bir şey olduğunda hep siz üçünüz orada oluyorsunuz?
Ron Weasley: İnanın bana profesör. Altı yıldır kendime aynı soruyu soruyorum.:D
10/7.3
Kimse geçiş filmi oluşunu sevmemiş ama bence çok keyifli, sıcak ve tanıdık bir evde olmak gibi. Nedense Harry Potter filmlerini beğenmemezlik yapamıyorum,hikayesi çok güzel.
harry potter serilerinde en luzümsüz bölüm bu bence kitabını okumadım orda nasıl geçiyor bilmiyorum ama tam olarak bişey olmadı bu bölümde sanki herhangi bir yabancı dizinin 1 bölümünü izliyor gibiydi
Çok uzun bir aradan sonra son 2 kitaba devam etme kararı aldım.
İlk 5 kitabı haliyle daha az olgunken okumuştum, haliyle kitabın kısıtlı tasvir yeteneğini ve çocuksu düşünce, diyalog yapısını da unutmuşum. Buna filmlerin kitaplara nazaran tartışılamayacak ölçüde olgun senaryosu da katkıda bulunuyor elbette...
Kitaplarda değişmeyen tek şey Rowling’in resmen sihir ile sağladığı zorla okutturma becerisi. Diyaloglar artık ne kadar çocuksu da gelse, bazı olaylar ne kadar plot demands it dedirtse de, sanki 1 ay boyunca yemek yememiş biri gibi kelimeleri yedirtmeye devam ediyor 6. kitap.
Film için bunu söylemek pek doğru olmazdı. Sanki bambaşka bir hikaye anlatıyormuş diye düşünmeye başladım kitaptan sonra. Yadsıyamayacağım tek yanı ise, karekterlerin beyazperdeye yansımasındaki başarı olsa gerek. Kitaptaki karakterler başka türlü düşünmeye mahal vermezken, genelde harrynin bakış açısından yaklaştığından, filmler ise karakterlerin bazı olaylardaki tepkileri ile, en azından beni hep uçurumu... Devamı
Çok uzun bir aradan sonra son 2 kitaba devam etme kararı aldım.
İlk 5 kitabı haliyle daha az olgunken okumuştum, haliyle kitabın kısıtlı tasvir yeteneğini ve çocuksu düşünce, diyalog yapısını da unutmuşum. Buna filmlerin kitaplara nazaran tartışılamayacak ölçüde olgun senaryosu da katkıda bulunuyor elbette...
Kitaplarda değişmeyen tek şey Rowling’in resmen sihir ile sağladığı zorla okutturma becerisi. Diyaloglar artık ne kadar çocuksu da gelse, bazı olaylar ne kadar plot demands it dedirtse de, sanki 1 ay boyunca yemek yememiş biri gibi kelimeleri yedirtmeye devam ediyor 6. kitap.
Film için bunu söylemek pek doğru olmazdı. Sanki bambaşka bir hikaye anlatıyormuş diye düşünmeye başladım kitaptan sonra. Yadsıyamayacağım tek yanı ise, karekterlerin beyazperdeye yansımasındaki başarı olsa gerek. Kitaptaki karakterler başka türlü düşünmeye mahal vermezken, genelde harrynin bakış açısından yaklaştığından, filmler ise karakterlerin bazı olaylardaki tepkileri ile, en azından beni hep uçurumun kenarında tutmayı başarmıştır. özellikle son 3 film bunu başardı.
5. filmi fazla beğenmeyen biri olarak, bunun devamındaki 2 filmi hoşça tamamlatan ve seriye oldukça katkı sağlayan başarılı bir çalışma olduğu kanaatindeyim. Bunun yanında, kitabı okurken bunları filme nasıl koymamışlar diye çıldırırken, bir yandan da değiştirdikleri bir takım başka şeyler için de takdir etmediğimi söylesem hakaret etmiş olurdum. Yalnız hiç olmayan ve sıfırdan yalnızca aksiyon olsun diye eklenen detayları takdir etmedim açıkçası. Hatta kitabının ana felsefesine de, Harry’nin karakterine de ters bir şeydi (gerçi filme hiç konmamış, ancak kitapta Harry’nin defalarca vurgu yaptığı ve önemsediği Dumbeldore’a ait bir uyarı/rica/bakış açısının filme hiç konmadığını düşünürsek pek de kötü olmadığını söyleyebiliriz. Ama ben kesinlikle konmuş olması gerektiğini düşünüyorum.)
Benim açımdan belki de serinin tek başına anlam ifade etmediğini düşündüğüm tek filmi budur. Bu onu hem yabancılaştıran, hem de bir takım açılardan özel yapıyor.
Kitap çoğunlukla Harry'nin iç dünyasında geçtiği için çok sağlıklı bir uyarlamayapamazlardı,yapamamışlar da. Ama yine de bir 'Harry Potter' filmi. Defalarca izlenir.
Harry Potter fiLmLerine hiç bir zaman çocuk fiLmLeri oLarak bakmadım.. iLk fiLminde 11 yaşında oLsa biLe haLa iLgiyLe izLeyebiLirim... Çünkü -ana karakterLeri çocuk oLsa biLe- büyükLerin de iLgi aLanLarına giren güzeL bir konusu var.. Ardından geLen fiLmLeri de öyLeydi, geneL oLarak fiLmLere bakıLdığında efekLer her zaman iyinin üstünde, oyuncuLukLar başarıLı, çekim açıLarı ve müzikLer etkiLeyiciydi.. KarakterLer iLe iLahLaşacak kişiLerdi.. Sadece Harry ve arkadaşLarından söz etmiyorum, hemen her fiLmde okuLa yeni geLen öğretmenLer, geçmişten karşımıza çıkan kişiLer çok orjinaLdi bence..
Ama bu fiLm... Çok eksik, bi kere fiLmi herhangi bir kategoriye koyamadım, daha iLk fiLmde atıLan aşk tohumLarı yıLLar içinde çocukLarLa birLikte büyüdü ve bu fiLmde de meyveLerini topLadık ama karakterLerin kısmen gençLik probLemLeri bana basit gençLik diziLerini hatırLattı, -ki bu tarz dramLar hoşuma gider asLında- beLki gözümde büyüttüğümden beLki de bekLentiLerimin daha farkLı oLmasından neden biL... Devamı
Harry Potter fiLmLerine hiç bir zaman çocuk fiLmLeri oLarak bakmadım.. iLk fiLminde 11 yaşında oLsa biLe haLa iLgiyLe izLeyebiLirim... Çünkü -ana karakterLeri çocuk oLsa biLe- büyükLerin de iLgi aLanLarına giren güzeL bir konusu var.. Ardından geLen fiLmLeri de öyLeydi, geneL oLarak fiLmLere bakıLdığında efekLer her zaman iyinin üstünde, oyuncuLukLar başarıLı, çekim açıLarı ve müzikLer etkiLeyiciydi.. KarakterLer iLe iLahLaşacak kişiLerdi.. Sadece Harry ve arkadaşLarından söz etmiyorum, hemen her fiLmde okuLa yeni geLen öğretmenLer, geçmişten karşımıza çıkan kişiLer çok orjinaLdi bence..
Ama bu fiLm... Çok eksik, bi kere fiLmi herhangi bir kategoriye koyamadım, daha iLk fiLmde atıLan aşk tohumLarı yıLLar içinde çocukLarLa birLikte büyüdü ve bu fiLmde de meyveLerini topLadık ama karakterLerin kısmen gençLik probLemLeri bana basit gençLik diziLerini hatırLattı, -ki bu tarz dramLar hoşuma gider asLında- beLki gözümde büyüttüğümden beLki de bekLentiLerimin daha farkLı oLmasından neden biLemiyorum ama zevk aLamadım bu iLişkiLer yumağından... Ateş kadehinde biLe daha iyi bi profiL çiziLmişti sanki...
Bunun dışında fiLm biraz daha sessiz biraz daha karanLıktı.. Daha ürkütücü oLmaya çaLışıyordu sanki, ama bunu da becerememiş maLesef... Bu açıdan da ucuz geriLim fiLmLeri geLdi akLıma. Ayrıca oyuncu kadrosundaki küçüLme de dikkatimden kaçmadı, kaLabaLık sahneLer pek yoktu...Eski fiLmLerdeki gibi etkiLi karakterLer yoktu.
Artı yönLeri de vardı eLbette, görseLLik her zamanki gibi üst düzeydeydi, VoLdemord'un çocukLuğunu ve onun hakkındaki bazı gerçekLer iyi bir şekiLde anLatıLdı ama hep birşeyLer eksik gibi geLdi bana. Yukarıda da dediğim gibi beLki de bekLentiLerimi yüksek tutmamdan kaynakLanıyor bu durum ama yine de daha iyisi oLmaLıydı.
@b4ykus
10 ay önce
7.6 / 10
@tolgakocak
2 yıl önce
7.3 / 10
Ron Weasley: İnanın bana profesör. Altı yıldır kendime aynı soruyu soruyorum.:D
10/7.3
@slhyelboga
5 yıl önce
Merak suç değildir Harry ama dikkatli olmalısın.
@ruby
8 yıl önce
@iamgzde
8 yıl önce
@yasar
13 yıl önce
6 / 10
@rinustalarin
13 yıl önce
İlk 5 kitabı haliyle daha az olgunken okumuştum, haliyle kitabın kısıtlı tasvir yeteneğini ve çocuksu düşünce, diyalog yapısını da unutmuşum. Buna filmlerin kitaplara nazaran tartışılamayacak ölçüde olgun senaryosu da katkıda bulunuyor elbette...
Kitaplarda değişmeyen tek şey Rowling’in resmen sihir ile sağladığı zorla okutturma becerisi. Diyaloglar artık ne kadar çocuksu da gelse, bazı olaylar ne kadar plot demands it dedirtse de, sanki 1 ay boyunca yemek yememiş biri gibi kelimeleri yedirtmeye devam ediyor 6. kitap.
Film için bunu söylemek pek doğru olmazdı. Sanki bambaşka bir hikaye anlatıyormuş diye düşünmeye başladım kitaptan sonra. Yadsıyamayacağım tek yanı ise, karekterlerin beyazperdeye yansımasındaki başarı olsa gerek. Kitaptaki karakterler başka türlü düşünmeye mahal vermezken, genelde harrynin bakış açısından yaklaştığından, filmler ise karakterlerin bazı olaylardaki tepkileri ile, en azından beni hep uçurumu ... Devamı
İlk 5 kitabı haliyle daha az olgunken okumuştum, haliyle kitabın kısıtlı tasvir yeteneğini ve çocuksu düşünce, diyalog yapısını da unutmuşum. Buna filmlerin kitaplara nazaran tartışılamayacak ölçüde olgun senaryosu da katkıda bulunuyor elbette...
Kitaplarda değişmeyen tek şey Rowling’in resmen sihir ile sağladığı zorla okutturma becerisi. Diyaloglar artık ne kadar çocuksu da gelse, bazı olaylar ne kadar plot demands it dedirtse de, sanki 1 ay boyunca yemek yememiş biri gibi kelimeleri yedirtmeye devam ediyor 6. kitap.
Film için bunu söylemek pek doğru olmazdı. Sanki bambaşka bir hikaye anlatıyormuş diye düşünmeye başladım kitaptan sonra. Yadsıyamayacağım tek yanı ise, karekterlerin beyazperdeye yansımasındaki başarı olsa gerek. Kitaptaki karakterler başka türlü düşünmeye mahal vermezken, genelde harrynin bakış açısından yaklaştığından, filmler ise karakterlerin bazı olaylardaki tepkileri ile, en azından beni hep uçurumun kenarında tutmayı başarmıştır. özellikle son 3 film bunu başardı.
5. filmi fazla beğenmeyen biri olarak, bunun devamındaki 2 filmi hoşça tamamlatan ve seriye oldukça katkı sağlayan başarılı bir çalışma olduğu kanaatindeyim. Bunun yanında, kitabı okurken bunları filme nasıl koymamışlar diye çıldırırken, bir yandan da değiştirdikleri bir takım başka şeyler için de takdir etmediğimi söylesem hakaret etmiş olurdum. Yalnız hiç olmayan ve sıfırdan yalnızca aksiyon olsun diye eklenen detayları takdir etmedim açıkçası. Hatta kitabının ana felsefesine de, Harry’nin karakterine de ters bir şeydi (gerçi filme hiç konmamış, ancak kitapta Harry’nin defalarca vurgu yaptığı ve önemsediği Dumbeldore’a ait bir uyarı/rica/bakış açısının filme hiç konmadığını düşünürsek pek de kötü olmadığını söyleyebiliriz. Ama ben kesinlikle konmuş olması gerektiğini düşünüyorum.)
Benim açımdan belki de serinin tek başına anlam ifade etmediğini düşündüğüm tek filmi budur. Bu onu hem yabancılaştıran, hem de bir takım açılardan özel yapıyor.
@lynenna
14 yıl önce
7.8 / 10
@harrypotterfilm
14 yıl önce
10 / 10
@tamara
17 yıl önce
Ama bu fiLm... Çok eksik, bi kere fiLmi herhangi bir kategoriye koyamadım, daha iLk fiLmde atıLan aşk tohumLarı yıLLar içinde çocukLarLa birLikte büyüdü ve bu fiLmde de meyveLerini topLadık ama karakterLerin kısmen gençLik probLemLeri bana basit gençLik diziLerini hatırLattı, -ki bu tarz dramLar hoşuma gider asLında- beLki gözümde büyüttüğümden beLki de bekLentiLerimin daha farkLı oLmasından neden biL ... Devamı
Ama bu fiLm... Çok eksik, bi kere fiLmi herhangi bir kategoriye koyamadım, daha iLk fiLmde atıLan aşk tohumLarı yıLLar içinde çocukLarLa birLikte büyüdü ve bu fiLmde de meyveLerini topLadık ama karakterLerin kısmen gençLik probLemLeri bana basit gençLik diziLerini hatırLattı, -ki bu tarz dramLar hoşuma gider asLında- beLki gözümde büyüttüğümden beLki de bekLentiLerimin daha farkLı oLmasından neden biLemiyorum ama zevk aLamadım bu iLişkiLer yumağından... Ateş kadehinde biLe daha iyi bi profiL çiziLmişti sanki...
Bunun dışında fiLm biraz daha sessiz biraz daha karanLıktı.. Daha ürkütücü oLmaya çaLışıyordu sanki, ama bunu da becerememiş maLesef... Bu açıdan da ucuz geriLim fiLmLeri geLdi akLıma. Ayrıca oyuncu kadrosundaki küçüLme de dikkatimden kaçmadı, kaLabaLık sahneLer pek yoktu...Eski fiLmLerdeki gibi etkiLi karakterLer yoktu.
Artı yönLeri de vardı eLbette, görseLLik her zamanki gibi üst düzeydeydi, VoLdemord'un çocukLuğunu ve onun hakkındaki bazı gerçekLer iyi bir şekiLde anLatıLdı ama hep birşeyLer eksik gibi geLdi bana. Yukarıda da dediğim gibi beLki de bekLentiLerimi yüksek tutmamdan kaynakLanıyor bu durum ama yine de daha iyisi oLmaLıydı.