Clash of the titans'la karşılatırıldığında (aşağı yukarı aynı fantastikliğe sahip olduklarını düşünürsek) çok daha iyi bir film Prince of Persia.Özellikle konu ve sürükleyicilik olarak clash of the titans'dan bir adım önde.Sıkılmadan, keyifli zaman geçirmek için izlenecek filmlerden.
oyundaki karanlık ve huzursuz edici hava filmde hiç yok. fazla aydınlık bir film ve rahatsızlık yerine neşelendiren bir yönü var. aksiyonu gayet güzel, oyunculuklarda öyle. max payne ve hitman gibi kült iki bilgisayar oyununun beyaz oerdeye aktarılması esnasında sıvayan hollywood bunu elinden kaçırmış. 4/4 lük değil ama gayet güzel bir film.
beni rahatsız eden daha doğrusu keşke olsaydı dedirten bir kaç eksiklği belirtmek istiyorum. oyundaki prensin komboları, akrobasisisi yeterince işlenmemiş. duvarda yürümeler atlamalar zıplamalar filmde mevcut ama fark yaratmıyor, oyunun en karakteristik özelliği olan bu özellikler biraz yavan kalmış filmde.
Tabii daha az hollywood klişesi daha çok oyuna yakınlık olabilirmiş ama ben sevdim bence film çok iyiydi. Müzikler kesinlikle şahane filmi beğenmeseniz bile bence soundtrackini seversiniz.
!--SPOILER--!!--SPOILER--!!--SPOILER--!
Herşey güzel aşkı araya kaynatmışlar iyi yakışmış ama kimse düşünmemiş mi MÖ bir Persli bir dişiye prenses olsa bile bu kadar kibar davranır mı? Ayrıca sonunda Tamina'da muhafız olarak olanları hatırlasaydı da bari güzel bitseydi böyle romantik film sonu gibi yakışmadı.
filmi izleyince hollywood'un bir kez daha işin kolayına kaçmış olduğunu anlıyoruz. böyle olmaması lazımdı.. tamam görsel efektler iyi fakat bir klasik haline gelmiş, özgün bir konuya sahip olan güzelim oyunu keşke daha güzel bir şekilde beyaz perdeye aktarabilselermiş. hollywood'un bu tarz uyarlama filmlerde başarılı olması için görsel efekte güvenip geriye kalan kısımları boş bırakmaması lazım. hemen hemen her uyarlamada, oyunlarda yer almayan ortak klişeler de görebilmekteyiz..
hitman ve maxpayne nin başına gelenlerden sonra, severek oynadığım efsane oyunun filmini izleyip izlememk konusundatereddütlerim. sanırım izleyeceğim en kısa sürede
Eh işte...Oyun fanlarını ne kadar tatmin eder bilemem ama beklentiyi yüksek tutmazsanız iyi bir seyirlik olacaktır...Filmi benim açımdan asıl ilginç kılan Alamut kalesi ve Haşhaşinlerin kullanılması...Doğrusu baya bir değiştirmişler...Hasan Sabbah hikayeden tamamen çıkmış...Alamut Kalesi de taa pers imparatorluğu zamanına ışınlanmış...Haşhaşinler de nerdeyse doğa üstü varlıklara dönüşmüş...Yİne de izlemesi keyifliydi...
Alamut'a sözde silahları aramak için pers ordusunun girmesi de hoş bir gönderme olmuş...hain amca klişesi 2.yarıyı sıkıcı hale getiriyor...senaryo biraz daha yaratıcı olsaydı günümüze yönelik daha çarpıcı göndermeler araya serpiştirilseydi belki içi boş bir aksiyon olamın ötesi geçebilirdi...bu haliyle boş ama hoş bir fantastik-tarihi-aksiyon olmuş....
Alfred Molina filmi sürükleyen ve eğlenceli hale getiren yegane unsur...Alamut prensesi de göz alıcı doğrusu...hikaye olarak akrep kralı kopyalamak yerine daha yaratıcı olunsaymış yeni bir karayip korsanları olabilirmiş... Devamı
Eh işte...Oyun fanlarını ne kadar tatmin eder bilemem ama beklentiyi yüksek tutmazsanız iyi bir seyirlik olacaktır...Filmi benim açımdan asıl ilginç kılan Alamut kalesi ve Haşhaşinlerin kullanılması...Doğrusu baya bir değiştirmişler...Hasan Sabbah hikayeden tamamen çıkmış...Alamut Kalesi de taa pers imparatorluğu zamanına ışınlanmış...Haşhaşinler de nerdeyse doğa üstü varlıklara dönüşmüş...Yİne de izlemesi keyifliydi...
Alamut'a sözde silahları aramak için pers ordusunun girmesi de hoş bir gönderme olmuş...hain amca klişesi 2.yarıyı sıkıcı hale getiriyor...senaryo biraz daha yaratıcı olsaydı günümüze yönelik daha çarpıcı göndermeler araya serpiştirilseydi belki içi boş bir aksiyon olamın ötesi geçebilirdi...bu haliyle boş ama hoş bir fantastik-tarihi-aksiyon olmuş....
Alfred Molina filmi sürükleyen ve eğlenceli hale getiren yegane unsur...Alamut prensesi de göz alıcı doğrusu...hikaye olarak akrep kralı kopyalamak yerine daha yaratıcı olunsaymış yeni bir karayip korsanları olabilirmiş...
Evvelden berri, atlamalı zıplamalı oyunları pek beceremem. Bundan dolayı, "oyun vs film" mukayesesine giremeyeceğim. Başlıbaşına bir film olarak değerlendirirsek, çoğu "oyundan çevrim"in aksine kendisini izlettirmeyi başarabiliyor. Bu, sırtını bilgisayar oyunlarına dayayan Holywood camiası adına olumlu bir gelişme.
--Çok Eski Bir Hastalık Olarak: Hain Amca Sendrom--
Senaryodan çok şey beklememek lazım, zaten devşirme sineması bu konuda beklentilerimizi köreltmiş durumda. Bu sebeple,klişe kalıplar üzerinden giden bir saray entrikası görmek kimseyi şaşırtmayacaktır. Tabi, bu aralar çok moda olduğu üzere; altmetinlere döşenmiş politik göndermelere de hazırlıklı olmak gerek. Pek bir şey anlatmayan bu göndermeler, filmi sabun köpüğü havasından kurtarmaya yetmemiş.
Filmi,tarihi gerçeklik bakımından değerlendirmek ise son derece yersiz. Ortadoğu'nun göbeğinde, tavşan kızların bira servisi yaptığı bir filmde, ne tarihi, ne gerçeği, ne mantığı ???
Evvelden berri, atlamalı zıplamalı oyunları pek beceremem. Bundan dolayı, "oyun vs film" mukayesesine giremeyeceğim. Başlıbaşına bir film olarak değerlendirirsek, çoğu "oyundan çevrim"in aksine kendisini izlettirmeyi başarabiliyor. Bu, sırtını bilgisayar oyunlarına dayayan Holywood camiası adına olumlu bir gelişme.
--Çok Eski Bir Hastalık Olarak: Hain Amca Sendrom--
Senaryodan çok şey beklememek lazım, zaten devşirme sineması bu konuda beklentilerimizi köreltmiş durumda. Bu sebeple,klişe kalıplar üzerinden giden bir saray entrikası görmek kimseyi şaşırtmayacaktır. Tabi, bu aralar çok moda olduğu üzere; altmetinlere döşenmiş politik göndermelere de hazırlıklı olmak gerek. Pek bir şey anlatmayan bu göndermeler, filmi sabun köpüğü havasından kurtarmaya yetmemiş.
Filmi,tarihi gerçeklik bakımından değerlendirmek ise son derece yersiz. Ortadoğu'nun göbeğinde, tavşan kızların bira servisi yaptığı bir filmde, ne tarihi, ne gerçeği, ne mantığı ???
---Bir Fotomontaj Harikası: Jake Gyllenhaal---
Jake Gyllenhaal rolü ile son derece uyumsuz bir portre sunuyor. Sanki, kaslı bir figürana Gyllenhaal'ın suratı eklenmiş gibi. Başrol için hiç de uygun bir isim değil. Bununla birlikte, film boyunca Gemma Arterton'ın canlandırdığı "Tamina" karakteri ile arasındaki atışmalar oldukça eğlenceli. Gemma Arterton'ın İngiliz aksanı dahi film için bir artı.
Film yer-yer aksiyondan komediye doğru kayıyor. Bu bakımdan "Mumy" serisi ayarında. Komedi unsurları çok dengeli olmamakla birlikte, insanı eğlendirebilecek kalitede.
Sonuç olarak, çoluklan çocuklan izlenebilecek ( +10 ), bol bol susatan, öldürmeyen,süründürmeyen, göğe erdirmeyen bir filmdi. Aylık kazancınız 1.200 Tl ve üzerindeyse buyrun izleyin, açlıktan ölmezsiniz.
@ghost
17 yıl önce
7.5 / 10
Not : Oyununu oynayıp filmi eleştirenlere bakmayın, bu kitabı okunan filmin beğenilmemesi gibi bir şey.
@nonserviam
17 yıl önce
@mehmet_km
17 yıl önce
5 / 10
@batanga
17 yıl önce
beni rahatsız eden daha doğrusu keşke olsaydı dedirten bir kaç eksiklği belirtmek istiyorum. oyundaki prensin komboları, akrobasisisi yeterince işlenmemiş. duvarda yürümeler atlamalar zıplamalar filmde mevcut ama fark yaratmıyor, oyunun en karakteristik özelliği olan bu özellikler biraz yavan kalmış filmde.
@geyiklif
17 yıl önce
!--SPOILER--!!--SPOILER--!!--SPOILER--!
Herşey güzel aşkı araya kaynatmışlar iyi yakışmış ama kimse düşünmemiş mi MÖ bir Persli bir dişiye prenses olsa bile bu kadar kibar davranır mı? Ayrıca sonunda Tamina'da muhafız olarak olanları hatırlasaydı da bari güzel bitseydi böyle romantik film sonu gibi yakışmadı.
!--SPOILER--!!--SPOILER--!!--SPOILER--!
@toshiro
17 yıl önce
@batanga
17 yıl önce
@noloi
17 yıl önce
6.5 / 10
Alamut'a sözde silahları aramak için pers ordusunun girmesi de hoş bir gönderme olmuş...hain amca klişesi 2.yarıyı sıkıcı hale getiriyor...senaryo biraz daha yaratıcı olsaydı günümüze yönelik daha çarpıcı göndermeler araya serpiştirilseydi belki içi boş bir aksiyon olamın ötesi geçebilirdi...bu haliyle boş ama hoş bir fantastik-tarihi-aksiyon olmuş....
Alfred Molina filmi sürükleyen ve eğlenceli hale getiren yegane unsur...Alamut prensesi de göz alıcı doğrusu...hikaye olarak akrep kralı kopyalamak yerine daha yaratıcı olunsaymış yeni bir karayip korsanları olabilirmiş ... Devamı
Alamut'a sözde silahları aramak için pers ordusunun girmesi de hoş bir gönderme olmuş...hain amca klişesi 2.yarıyı sıkıcı hale getiriyor...senaryo biraz daha yaratıcı olsaydı günümüze yönelik daha çarpıcı göndermeler araya serpiştirilseydi belki içi boş bir aksiyon olamın ötesi geçebilirdi...bu haliyle boş ama hoş bir fantastik-tarihi-aksiyon olmuş....
Alfred Molina filmi sürükleyen ve eğlenceli hale getiren yegane unsur...Alamut prensesi de göz alıcı doğrusu...hikaye olarak akrep kralı kopyalamak yerine daha yaratıcı olunsaymış yeni bir karayip korsanları olabilirmiş...
yine izlenir...
@havlayankuzu
17 yıl önce
7.4 / 10
--Çok Eski Bir Hastalık Olarak: Hain Amca Sendrom--
Senaryodan çok şey beklememek lazım, zaten devşirme sineması bu konuda beklentilerimizi köreltmiş durumda. Bu sebeple,klişe kalıplar üzerinden giden bir saray entrikası görmek kimseyi şaşırtmayacaktır. Tabi, bu aralar çok moda olduğu üzere; altmetinlere döşenmiş politik göndermelere de hazırlıklı olmak gerek. Pek bir şey anlatmayan bu göndermeler, filmi sabun köpüğü havasından kurtarmaya yetmemiş.
Filmi,tarihi gerçeklik bakımından değerlendirmek ise son derece yersiz. Ortadoğu'nun göbeğinde, tavşan kızların bira servisi yaptığı bir filmde, ne tarihi, ne gerçeği, ne mantığı ???
---Bir Fotomontaj Harikası: Jake Gyllenhaa ... Devamı
--Çok Eski Bir Hastalık Olarak: Hain Amca Sendrom--
Senaryodan çok şey beklememek lazım, zaten devşirme sineması bu konuda beklentilerimizi köreltmiş durumda. Bu sebeple,klişe kalıplar üzerinden giden bir saray entrikası görmek kimseyi şaşırtmayacaktır. Tabi, bu aralar çok moda olduğu üzere; altmetinlere döşenmiş politik göndermelere de hazırlıklı olmak gerek. Pek bir şey anlatmayan bu göndermeler, filmi sabun köpüğü havasından kurtarmaya yetmemiş.
Filmi,tarihi gerçeklik bakımından değerlendirmek ise son derece yersiz. Ortadoğu'nun göbeğinde, tavşan kızların bira servisi yaptığı bir filmde, ne tarihi, ne gerçeği, ne mantığı ???
---Bir Fotomontaj Harikası: Jake Gyllenhaal---
Jake Gyllenhaal rolü ile son derece uyumsuz bir portre sunuyor. Sanki, kaslı bir figürana Gyllenhaal'ın suratı eklenmiş gibi. Başrol için hiç de uygun bir isim değil. Bununla birlikte, film boyunca Gemma Arterton'ın canlandırdığı "Tamina" karakteri ile arasındaki atışmalar oldukça eğlenceli. Gemma Arterton'ın İngiliz aksanı dahi film için bir artı.
Film yer-yer aksiyondan komediye doğru kayıyor. Bu bakımdan "Mumy" serisi ayarında. Komedi unsurları çok dengeli olmamakla birlikte, insanı eğlendirebilecek kalitede.
Sonuç olarak, çoluklan çocuklan izlenebilecek ( +10 ), bol bol susatan, öldürmeyen,süründürmeyen, göğe erdirmeyen bir filmdi. Aylık kazancınız 1.200 Tl ve üzerindeyse buyrun izleyin, açlıktan ölmezsiniz.