Kino's Journey Yorumları

Kino's Journey dizisi detayları

@exaybachay

12 yıl önce

Kino, motorsikleti Hermes'le farklı insanları ve yaşadıkları bölgelerin kültürlerini tanıyarak seyahat eden bir gezgin. Seride geçen ülkelerin belli bir adı yok, daha çok mutlu ülke, hüzünlü ülke, gelişmiş ülke gibi tematik olarak yansıtılıyor. İç içe geçmiş tarihlerin yaşandığı bu ülkelerde insanlar ve onların davranış biçimleri distopik esintili hikayeler şeklinde ele alınıyor. Hikayelerdeki durum senaryoları, yaşadığımız dünyaya dair kavramların içini boşaltarak ve bunu yaparken izleyiciyi belli bir tarafa çekmeye çalışmadan (ana karakter Kino'nun olaylara eşit mesafeli yaklaşımı ile) her bölümün üzerinde düşünmeye zorluyor.

H: Böyle şeylerle karşılaşsan bile neden yolculuğa devam ediyorsun Kino?

K: Geçerli bi sebebi yok. Bazen kendimi umutsuz bir aptal ve dar görüşlü biri gibi hissediyorum. Belki de aşağılık bir insan olduğumdandır. Neden bilmiyorum ama bazen öyle hissediyorum. Yine de böyle hissettiğimde tüm dünyanın ne kadar güzel olduğ
... Devamı
Kino, motorsikleti Hermes'le farklı insanları ve yaşadıkları bölgelerin kültürlerini tanıyarak seyahat eden bir gezgin. Seride geçen ülkelerin belli bir adı yok, daha çok mutlu ülke, hüzünlü ülke, gelişmiş ülke gibi tematik olarak yansıtılıyor. İç içe geçmiş tarihlerin yaşandığı bu ülkelerde insanlar ve onların davranış biçimleri distopik esintili hikayeler şeklinde ele alınıyor. Hikayelerdeki durum senaryoları, yaşadığımız dünyaya dair kavramların içini boşaltarak ve bunu yaparken izleyiciyi belli bir tarafa çekmeye çalışmadan (ana karakter Kino'nun olaylara eşit mesafeli yaklaşımı ile) her bölümün üzerinde düşünmeye zorluyor.

H: Böyle şeylerle karşılaşsan bile neden yolculuğa devam ediyorsun Kino?

K: Geçerli bi sebebi yok. Bazen kendimi umutsuz bir aptal ve dar görüşlü biri gibi hissediyorum. Belki de aşağılık bir insan olduğumdandır. Neden bilmiyorum ama bazen öyle hissediyorum. Yine de böyle hissettiğimde tüm dünyanın ne kadar güzel olduğunu görüp onu ne kadar çok sevdiğimi fark ediyorum ("The world is not beautiful, therefore it is."). Bu yüzden bazen böyle şeyler olsa dahi sonraki karşılaşma ve keşfime doğru devam etmek istiyorum. Tatmin edici bir cevap mıydı?

H: Dürüst olmam gerekirse, anlamadım.

K: O halde sorun yok. Ben de gerçekten anlamış sayılmam. Belki tereddüt ediyorumdur belki de yolculuğa bunu daha iyi anlamak için devam ediyorumdur.
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL