Şimdi izleyince film biraz 'garip' kaçabilir ama 1997 yılında, hipnozla insanları etkileyip cinayetlerin işlenmesine neden olan birisinin hikayesini izlemek 'çarpıcı' gelmiştir izleyiciye. Filmi izlerken, filmi daha önce izlediğimi hatırladım ama ne zaman izledim, hatırlamıyorum. Bu da,filmde dönen repliklere benzedi biraz.:)
Polisiye sevenlere hitap eden bir film. Öyle aksiyon, dram gibi şeyler yok filmde.
gerçek bir başyapıt. sinema nedir? aha budur derim geçerim bu film için. o metaforlar, o kişilik analizleri... sesin inanılmaz korkutucu kullanılması.. yalnız film slowburn. bunu bilerek izlenmeli. yüksek tempo sevenler sıkalabilir.
Cin - peri - zombi hiç bir şey yok filmde. ama titreterek izletir. özellikle sahnelerin anlamını çözdüğünüzde. tadı damağımda kalan yapımlardan.
japon toplumun ne kadar kapalı bir yapıda olduğunu da buram buram çarpıcı şekilde gösteriyor yönetmen.
Mimaya isimli, tıp fakültesi psikoloji bölümünü okumuş ve hipnoz üzerine kendini son derece geliştirmiş olan kişinin işlemiş olduğu seri cinayetleri çözmeye çalışan iki dedektif bulunmaktadır. Mimaya, insan psikolojisini o kadar iyi çözmüştür ki sorgulamaların hepsi sonuçsuz çıkmakta hatta kendisini sorgulayan dedektifleri bile yöntemleri ile hipnoz etmektedir. Filmin sonu, Kenichi'nin canına tak etmesiyle ancak gelebilmektedir.
Ve o son geldiğinde, film boyunca epeyi sıkılmış olduğumuzdan "sonunda" diyoruz. Filmin akıcılıkla ilgili ciddi problemleri var. Cinayetler işleniyor, kurbanlar toplanıyor, dedektifimizin ailevi sorunları var vs.. ama hiç bir duygu bize geçmiyor. Film baştan sonra tek bir mottoda ilerliyor. Oyunculuklar başarılı, hikaye seçimi güzel fakat anlatım nazarımda oldukça sıkıcıydı.
@mizantropist
1 yıl önce
6.5 / 10
Polisiye sevenlere hitap eden bir film. Öyle aksiyon, dram gibi şeyler yok filmde.
@yokitosama
1 yıl önce
8.5 / 10
Cin - peri - zombi hiç bir şey yok filmde. ama titreterek izletir. özellikle sahnelerin anlamını çözdüğünüzde. tadı damağımda kalan yapımlardan.
japon toplumun ne kadar kapalı bir yapıda olduğunu da buram buram çarpıcı şekilde gösteriyor yönetmen.
@tiamath
3 yıl önce
6 / 10
Ve o son geldiğinde, film boyunca epeyi sıkılmış olduğumuzdan "sonunda" diyoruz. Filmin akıcılıkla ilgili ciddi problemleri var. Cinayetler işleniyor, kurbanlar toplanıyor, dedektifimizin ailevi sorunları var vs.. ama hiç bir duygu bize geçmiyor. Film baştan sonra tek bir mottoda ilerliyor. Oyunculuklar başarılı, hikaye seçimi güzel fakat anlatım nazarımda oldukça sıkıcıydı.
@spinsteinhawton
3 yıl önce
9 / 10