O
13 yıl önce
İlkbahar, Yaz, Sonbahar, Kış... Ve İlkbahar filmine yorum yazdı:
Bu tür filmlerden hoşlansam da, filmde yer yer sıkılmaktan kendimi alamadım. Yönetmen insanlığın el kitabı ya da insan hayatının 2 saatlik özeti gibi bir işe soyunmuş. Aslında insan ömrünün evrelerini yönetmenin gözlüğünden izliyorsunuz ama benim bu bakış açısında katılmadığım pek fazla nokta oldu. Aşk, şehvet, intihar ya da aşk cinayeti gibi kavramlardan ben filmde anlatılanları anlamıyorum. Ancak filmde bir ana fikir var ki, insanlığın kaderini anlatan pek çok sanat eserinde de anlatılır ve bence dünyanın sonuna kadar değişmeyecek bir gerçektir: hayat bir döngüden ibarettir, nesiller nesilleri takip eder ve aslında hep aynı kaderi yaşarlar. Bu kader değişmez. Bkz. Yüzyıllık yalnızlık.