Ben de Aralık ayı içerisinde, Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesinde faaliyet göstereceğim. Geçen gün, TSK'dan aradılar, "Kuzum vatan tehlikede koş,yetiş" dediler. "Hiç merak etmeyin komtanım, ben şimdi tüm dış ve iç mihraklara hadlerini bildiririm" dedim. Yani önümüzdeki 6 ay için güvendesiniz, çünkü vatan bana emanet :))
Tecil durumuna gelirsek, bildiğim kadarıyla lisans bitiminden iki yıl sonrasına kadar tecil hakkınız oluyor. Yüksek lisans yapmanız durumunda +1 yıl daha teciliniz olur. ( Okurken 7+2 yıl içinde üniversiteyi bitirememeniz durumunda yine tecil haklarınız dolar tabi.Zira okuldan atılırsınız.Öyle kapağı attım,emekli olana kadar okurum yok : ) Akademik kariyer yapıyorsanız tecil süreniz daha da uzar. Yani sırf yırtayım derken, doktora yapıp doçent olmuş insanlar bile bulunabilir eminim :) Amma velakin yaş 35 olduktan sonra kaçarınız kalmıyor Ben lisanstı yüksek lisanstı derken epey aksattım.
Ancak gayrı resmi tecil yaptırmak da ayrı bir yetenek. Bu işi sağlık raporu ile oldukça sündüren insanlar tanıyorum. Subaylık sınavına çağrıldığınız günden itibaren 25 gün rapor almanız durumunda otamatik olarak bir sonraki celbe sarkarsınız. Ama en iyisi yapıp kurtulmak. Tabi,önemli bir tehlike de "bakaya" kalmak. Aslında, devlet bünyesinde çalışmıyorsanız bu büyük bir risk taşımıyor. Çok ender olarak bakaya suçlarından hüküm giyilir. En büyük olasılıkla para cezası alırsınız.Ancak okurken bakaya kalmanız durumunda ananızdan emdiğiniz sütü burnunuzdan getirirler. Cidden büyük bir işkenceye döner hayat.
Uzun lafın kısası, günümüzde; bu kadar borcun harcın içinde, üstelik bir de iş güç derdine düşmüşken askere gitmek kolay bir iş değil. Lise mezunu bir gencin 15 ayına kast etmek,bana hiç mantıklı ve makul bir yaklaşım gibi gelmiyor. Ben 5 ay 10 gün içinde bu işi bitireceğim ama buna rağmen o kadar çok işim aksadı ki. O da kısa döneme düşebilirsem.
Tüm Aralık tertiplerine başarılar :) Endişe etmeyin derim, genelde bu işin ilk 1.5 ayını atlattıktan sonrası oldukça kolay oluyor (muş.)
İlk mesajımda da belittiğim gibi siteye tam hakim olamamışım demek ki..
Çok rafine bir site olduğunu, hayatın her alanında oldukça güç olan uzmanlaşma kavramının burada hayat bulduğunu düşünmüştüm..
Her yenilikle siteye olan inancım daha da artmıştı..
Sadece sinema, sinema, sinema konuşuluyor sanmışım, etrafımdakilere ''böyle de bir site var ya, gerçekten içinde başka bir şey yok, inanamıyorum'' demişim...
Bu nedenle askere gidecek nişanlıya duyulacak özlemin aktarılacağı bir platform olduğunu zihnimde canlandıramamışım, hatalıyım...
İçinde bulunduğumuz platformla ilgisi nedir bu konunun?
Ben sanırım yeni olduğum için anlayamadım bu başlığın manasını!
Burayı çöp bir forum sitesine dönüştürmek gayretindeyseniz ya da genel amaç buysa onu bilemem.
Askerlikle ilgili en iyi filmi konuşalım mesela...
Full Metal Jacket konuşalım mesela...