ilk defabir reha erdem filmi izleyen şahsımı şaşırtan film. çok iyiydi. olayların akışı, bir saat kırk dakika içine yedirilişi harikaydı. müzikler de çok iyidi. mantığıma ters düşen olaylar da vardı ama. mesela ayla'nın apartmandaki kadının kocasına sarkmasına göz yumması gibi. normal şartlarda birçok kadın öyle bir olay karşısında kıskançlıktan kocasına sarkan kişinin saçını başını yolar ya da mizacı saç baş yolmaya ters ise başka bir eve taşınır. filmde ayla kocasına güvendiği için hiçbir şey yapmıyordu. ama güven de bir yere kadar. neyse iyi film, izleyin.
Reha Erdem ve onun eşsiz insan gözlemleri. İnsanın namussuz ya da daha doğru bir tabirle kötü yola girme, iyi insan olmaktan çıkma noktası odaklı bir film olduğunu düşünüyorum. Güzel İstanbul manazarası da ekstra keyfi.
Selim, taksi içerisinde yüklü miktarda parayı bulana kadar! namuslu ve çalışmayı seven bir adamdır. Tutumludur, parasını savurmaz. Tren garında cüzdanını çaldıran adama yardım edecek kadar yardımseverdir!
Gömlekçideki elemanın Sermet Yeşil oldugunu sonradan çaktıgım dogrudur.İşten kovuldugunu anladıgı zaman ve soruyu yonelttıgı andakı mımıkleri dikkatımı çekmiştir.
Para insanın,elinin kiri olabiliyormuş demekki dedirtti Reha Erdem.Para-para-para ve Taner Birsel'in üzerinde yarattıgı değişim,çarpıcı anlatılmış.Gel gelelim yalancılıgını ve acımasızlıgını hazmedemiyor içten içe o bile.Tüm oyuncular,karakterleri öyle başarılı çıkarmışlar ki olumsuz bir şey-yapaylık yok hiçbirinin üzerinde.
Her şey bir yana İstanbul'un güneşli ve sıcak-sarı renkteki manzaraları da harıka yansımış kameraya.Doğrusu takılı kaldım bazı karelere.
insanın en zayıf noktalarından birtanesi, merkeze yerleştirilerek insanın nasıl ikiyüzlüleştiği alnımızın ortasına yapıştırılmış. para için değerlerimizi peşkeş çektiğimiz ve bu değerler yerine para ile itibar yerleştirmeye nasıl çalıştığımız aşikar . filmde de bunu çokkez görüyoruz.
en başta dediğim gibi ikiyüzlülük her noktamızda kendini gösteriyor.toplum içinde saygın kişiler olarak görülmek isteriz. kendimizi itibarsızlaştırmak istemeyiz. ancak iç dünyamızda zayıflıklarımız her noktadan fışkırır ve ikiyüzlülük nedeniyle insanlar bunları görmezden gelir.ancak sonraları bunu koz olarak kullanmak için bir köşede saklarlar.
paranın tanrılaştırılması ve aynı zamanda onu harcarkenki değersizliğini görmek nekadar paradoksal...şekilciliğin had safhada olduğu yaşamımızda insanları manevi olarak değilde maddi olarak ya dışlarız ya da merkezimize çekeriz.
-horoz dövüşüyle paranın imgelenmesi çok güzel olmuş.horozlar dövüşüyor fakat parayı onlar deği... Devamı
insanın en zayıf noktalarından birtanesi, merkeze yerleştirilerek insanın nasıl ikiyüzlüleştiği alnımızın ortasına yapıştırılmış. para için değerlerimizi peşkeş çektiğimiz ve bu değerler yerine para ile itibar yerleştirmeye nasıl çalıştığımız aşikar . filmde de bunu çokkez görüyoruz.
en başta dediğim gibi ikiyüzlülük her noktamızda kendini gösteriyor.toplum içinde saygın kişiler olarak görülmek isteriz. kendimizi itibarsızlaştırmak istemeyiz. ancak iç dünyamızda zayıflıklarımız her noktadan fışkırır ve ikiyüzlülük nedeniyle insanlar bunları görmezden gelir.ancak sonraları bunu koz olarak kullanmak için bir köşede saklarlar.
paranın tanrılaştırılması ve aynı zamanda onu harcarkenki değersizliğini görmek nekadar paradoksal...şekilciliğin had safhada olduğu yaşamımızda insanları manevi olarak değilde maddi olarak ya dışlarız ya da merkezimize çekeriz.
-horoz dövüşüyle paranın imgelenmesi çok güzel olmuş.horozlar dövüşüyor fakat parayı onlar değil sahipleri alıyor. bu çoğu şeyi özetler nitelikte.
ayrıca filmde dikkatimi çeken birşeyde reha erdemin diğer filmlere nazaran bu filmde diyaloglara çokça yer vermesi ve metaforik imgelemelerin olmaması.
@fruit_fly
3 yıl önce
7.5 / 10
@eski_takvim
7 yıl önce
9 / 10
@chavdar
9 yıl önce
6.9 / 10
@fawkessa
9 yıl önce
@lowen
11 yıl önce
7.5 / 10
Selim, taksi içerisinde yüklü miktarda parayı bulana kadar! namuslu ve çalışmayı seven bir adamdır. Tutumludur, parasını savurmaz. Tren garında cüzdanını çaldıran adama yardım edecek kadar yardımseverdir!
@timeofgypsies
11 yıl önce
Para insanın,elinin kiri olabiliyormuş demekki dedirtti Reha Erdem.Para-para-para ve Taner Birsel'in üzerinde yarattıgı değişim,çarpıcı anlatılmış.Gel gelelim yalancılıgını ve acımasızlıgını hazmedemiyor içten içe o bile.Tüm oyuncular,karakterleri öyle başarılı çıkarmışlar ki olumsuz bir şey-yapaylık yok hiçbirinin üzerinde.
Her şey bir yana İstanbul'un güneşli ve sıcak-sarı renkteki manzaraları da harıka yansımış kameraya.Doğrusu takılı kaldım bazı karelere.
@ucurumdakisoz
11 yıl önce
en başta dediğim gibi ikiyüzlülük her noktamızda kendini gösteriyor.toplum içinde saygın kişiler olarak görülmek isteriz. kendimizi itibarsızlaştırmak istemeyiz. ancak iç dünyamızda zayıflıklarımız her noktadan fışkırır ve ikiyüzlülük nedeniyle insanlar bunları görmezden gelir.ancak sonraları bunu koz olarak kullanmak için bir köşede saklarlar.
paranın tanrılaştırılması ve aynı zamanda onu harcarkenki değersizliğini görmek nekadar paradoksal...şekilciliğin had safhada olduğu yaşamımızda insanları manevi olarak değilde maddi olarak ya dışlarız ya da merkezimize çekeriz.
-horoz dövüşüyle paranın imgelenmesi çok güzel olmuş.horozlar dövüşüyor fakat parayı onlar deği ... Devamı
en başta dediğim gibi ikiyüzlülük her noktamızda kendini gösteriyor.toplum içinde saygın kişiler olarak görülmek isteriz. kendimizi itibarsızlaştırmak istemeyiz. ancak iç dünyamızda zayıflıklarımız her noktadan fışkırır ve ikiyüzlülük nedeniyle insanlar bunları görmezden gelir.ancak sonraları bunu koz olarak kullanmak için bir köşede saklarlar.
paranın tanrılaştırılması ve aynı zamanda onu harcarkenki değersizliğini görmek nekadar paradoksal...şekilciliğin had safhada olduğu yaşamımızda insanları manevi olarak değilde maddi olarak ya dışlarız ya da merkezimize çekeriz.
-horoz dövüşüyle paranın imgelenmesi çok güzel olmuş.horozlar dövüşüyor fakat parayı onlar değil sahipleri alıyor. bu çoğu şeyi özetler nitelikte.
ayrıca filmde dikkatimi çeken birşeyde reha erdemin diğer filmlere nazaran bu filmde diyaloglara çokça yer vermesi ve metaforik imgelemelerin olmaması.
@slavesusar
12 yıl önce
@herseyyolunda
13 yıl önce
Seliiiim abiiiiiii filmin sonunda nihayet muradına ermiştir.
@ferishtah
15 yıl önce
10 / 10