Ya bu çingenelerin nasıl bir hayat tarzı var diye meraklandın mı? O zaman buradan başla, önemli ölçüde yol almış olursun. Babasının severek dinlediği bir kasette çalan şarkının (daha doğrusu şarkıcının -nora luca-) peşine düşmüş olan Fransız Stephane'nin, Izidor isimli bir ihtiyar çingene tarafından evine alınmasıyla başlayan hikayede çingeneler ile ilgili birçok şey keşfedeceğinizden emin olabilirsiniz.
İlk göze çarpan unsur ne kadar hızlı duygu değişiminde olabildikleri ve bir anlarının bir sonraki onlara hiç uymadığı. İhtiyarın evinden çıkan Stephane için küfründen, tavuk hırsızına kadar birçok laf edilirken, ihtiyar kendisiyle birlikte olduğunu söylediklerinde hemen samimi davranmaya başlarlar. Hatta kadının birinin kapıya tükürerek bu adam bize kötü şans getirmek için burda dediğini bile net görebilirsiniz.
Çingenelerin hemen hemen her olaya müzik ve dansla tepki verdiklerini, "bu şişe bitmezse ölmüş olayım" diye kederlenişlerini, kız isteme törenlerini -ki buradaki detay ef... Devamı
Ya bu çingenelerin nasıl bir hayat tarzı var diye meraklandın mı? O zaman buradan başla, önemli ölçüde yol almış olursun. Babasının severek dinlediği bir kasette çalan şarkının (daha doğrusu şarkıcının -nora luca-) peşine düşmüş olan Fransız Stephane'nin, Izidor isimli bir ihtiyar çingene tarafından evine alınmasıyla başlayan hikayede çingeneler ile ilgili birçok şey keşfedeceğinizden emin olabilirsiniz.
İlk göze çarpan unsur ne kadar hızlı duygu değişiminde olabildikleri ve bir anlarının bir sonraki onlara hiç uymadığı. İhtiyarın evinden çıkan Stephane için küfründen, tavuk hırsızına kadar birçok laf edilirken, ihtiyar kendisiyle birlikte olduğunu söylediklerinde hemen samimi davranmaya başlarlar. Hatta kadının birinin kapıya tükürerek bu adam bize kötü şans getirmek için burda dediğini bile net görebilirsiniz.
Çingenelerin hemen hemen her olaya müzik ve dansla tepki verdiklerini, "bu şişe bitmezse ölmüş olayım" diye kederlenişlerini, kız isteme törenlerini -ki buradaki detay efsane yansıtılmıştır. Adam baltayla kızını vermeyeceğini söylerken, damadın içkisini açıp paylaşması ile birlikte tüm sorunların durulduğunu göstermeleri güzel bir detaydı- hatta filmin son çeyreğinde, birbiri ile sevişmek üzere olan çiftin sözün ona birbirlerini tahrik etme cümleleri ile bile bizlerden ne kadar farklı olduklarının mizanseli yapılmış.
Rona Hartner, kelimenin tam anlamıyla efsane bir oyunculuk sergilemiş. Ha kökeni gereği zaten onun doğal davranışları bu ise bilemem ama eşinin kendisini terk etmiş olmasından ötürü dul bir kadının cüretkar ağız yapısına sahipken aynı zamanda da bir genç kız gibi utangaç tavır sergilemeyi başarabilmiş bir oyunculuk görüyoruz.
Müzikleri ise ayrı bir yere sahip özenle seçilmiş. Filmin havasına girmenizi tüm bu unsurlar sağlamadıysa bile müzikler mutlaka sağlamıştır. Son sahne çok manidardır ama tüm film izlenmemişse son sahnenin manidarlığını anlamak pek mümkün değildir.
Bu film, beyan vermenin, parmak göstermenin çok ötesinde; çingeneler ya da diğer adlar ile anılan insanları tanımak, onların nasıl bir yaşam tarzını ve neden seçtiğini anlamak için mükemmel bir film.
Tony Gatlif’in ’gerçekçi’ çekim yaklaşımı, benim gibi bu akımı sevenleri şüphesiz alıp götürecektir. Kolay kolay filmi önermeyeceğim birini tanımıyorum, eğer az biraz film seçiyorsa.
Çok fazla sahnesinden alıntı yapılabilir, neredeyse her film arşivi sitesinde birçok kişi tarafından yapılmış da. O yüzden filmin finali diyerek ağzınıza bal çalayım ^^.
tutti frutti te kelas adlı muazzam parça eşliğinde 2 dakika 25 saniyeliğine dünyanız şenleniyor, aslında cenaze parçası olan bu şarkı ile birlikte içkinizi ölen kişiyle paylaşıyor olmanız ilginç bir ironi.. Ne yazdığım çok iyi anlaşılmadı ise mutlaka Gadjo Dilo'yu izleyin derim.
çaresiz acıya sancılı dans.... çingene filmlerinin en iyisi en samimisi olduğunu söylemeliyim. müzikleri de çok başarılı, hala dinlerim. Ayrıca o nasıl bi oynayıştır benim bile gözlerimin önünden gitmiyor
kabristan ve kötü hatıralar ziyaretinde bile ağlaya ağlaya oyun oynamak ritüeline bile tav olunacak insanların dram ve eğlence dolu hayatlarını tekrar izleme fırsatı bulduk. teşekkürler gatlif abi.
@ibrahimguney45
7 ay önce
8 / 10
" Çok uzun yollarda yürüdüm, mutlu çingenelere bile rastladım."
@tiamath
2 yıl önce
8 / 10
İlk göze çarpan unsur ne kadar hızlı duygu değişiminde olabildikleri ve bir anlarının bir sonraki onlara hiç uymadığı. İhtiyarın evinden çıkan Stephane için küfründen, tavuk hırsızına kadar birçok laf edilirken, ihtiyar kendisiyle birlikte olduğunu söylediklerinde hemen samimi davranmaya başlarlar. Hatta kadının birinin kapıya tükürerek bu adam bize kötü şans getirmek için burda dediğini bile net görebilirsiniz.
Çingenelerin hemen hemen her olaya müzik ve dansla tepki verdiklerini, "bu şişe bitmezse ölmüş olayım" diye kederlenişlerini, kız isteme törenlerini -ki buradaki detay ef ... Devamı
İlk göze çarpan unsur ne kadar hızlı duygu değişiminde olabildikleri ve bir anlarının bir sonraki onlara hiç uymadığı. İhtiyarın evinden çıkan Stephane için küfründen, tavuk hırsızına kadar birçok laf edilirken, ihtiyar kendisiyle birlikte olduğunu söylediklerinde hemen samimi davranmaya başlarlar. Hatta kadının birinin kapıya tükürerek bu adam bize kötü şans getirmek için burda dediğini bile net görebilirsiniz.
Çingenelerin hemen hemen her olaya müzik ve dansla tepki verdiklerini, "bu şişe bitmezse ölmüş olayım" diye kederlenişlerini, kız isteme törenlerini -ki buradaki detay efsane yansıtılmıştır. Adam baltayla kızını vermeyeceğini söylerken, damadın içkisini açıp paylaşması ile birlikte tüm sorunların durulduğunu göstermeleri güzel bir detaydı- hatta filmin son çeyreğinde, birbiri ile sevişmek üzere olan çiftin sözün ona birbirlerini tahrik etme cümleleri ile bile bizlerden ne kadar farklı olduklarının mizanseli yapılmış.
Rona Hartner, kelimenin tam anlamıyla efsane bir oyunculuk sergilemiş. Ha kökeni gereği zaten onun doğal davranışları bu ise bilemem ama eşinin kendisini terk etmiş olmasından ötürü dul bir kadının cüretkar ağız yapısına sahipken aynı zamanda da bir genç kız gibi utangaç tavır sergilemeyi başarabilmiş bir oyunculuk görüyoruz.
Müzikleri ise ayrı bir yere sahip özenle seçilmiş. Filmin havasına girmenizi tüm bu unsurlar sağlamadıysa bile müzikler mutlaka sağlamıştır. Son sahne çok manidardır ama tüm film izlenmemişse son sahnenin manidarlığını anlamak pek mümkün değildir.
@blazeblast
4 yıl önce
8.5 / 10
Tony Gatlif’in ’gerçekçi’ çekim yaklaşımı, benim gibi bu akımı sevenleri şüphesiz alıp götürecektir. Kolay kolay filmi önermeyeceğim birini tanımıyorum, eğer az biraz film seçiyorsa.
Çok fazla sahnesinden alıntı yapılabilir, neredeyse her film arşivi sitesinde birçok kişi tarafından yapılmış da. O yüzden filmin finali diyerek ağzınıza bal çalayım ^^.
@hakorman
5 yıl önce
9.3 / 10
@kitapkafa
6 yıl önce
9.6 / 10
@ganja
6 yıl önce
@pinky
8 yıl önce
8.6 / 10
@naksidil
8 yıl önce
@piafvari
8 yıl önce
@suprabonem
9 yıl önce
7.5 / 10