... Devamı Hanekenin gençlik yıllarını geçirdiği Viyana-Neustadtta geçen filmin ilk bölümünde yönetmen İkinci Dünya Savaşı sonrası Avusturyadaki kayıp gençlik üzerinde duruyor. Burjuva aileleri tarafından bastırılmış ve baskılanmış gençler, savaşla ilgili konuşmaların yasaklandığı, ailelerine ve tanrıya sorgusuzca bağlandıkları, hoşgörünün zayıflık olarak algılandığı ve kendi cinselliklerinden utanmaları gerektiği bir dünyada yaşıyorlar. Ailelerinin ikiyüzlülüğü ve zayıflıklarının zehirlediği bu gençlerin hem etraflarına hem de kendilerine zarar veren isyanlarına odaklanıyor. Hanekenin ilk çalışmaları içinde oldukça önemli bir yere sahip olanKemirgenler, daha sonraki yıllarda geliştireceği pek çok konuya işaret etmesiyle dikkat çekiyor.
Kemirgenlerin ilk bölümünde gösterilen ailelerin günahları, filmin ikinci bölümü olan Yaralarda çocuklarına geçiyor. Bu çocuklar yetişkin olduklarında sevgisiz aileler kuruyor ve istenmeyen çocuklar dünyaya getiriyorlar. Umutsuzluk ve arzunun içi boş nezaket kavramı ile kesiştiği dünyalarını dualarda kısa süreli rahatlamalar, ilaçlar, alkol, gayrimeşru ilişkiler ve televizyon oluşturuyor. Öfkelerini yanlış yerden çıkartmaya çalışan bu yetişkinler, yaşamlarını yeni yaralar açarak devam ettiriyorlar.