Çıplak Yorumları

Çıplak filmi detayları

@vegidemiyorum

11 yıl önce

- Kimse gelmemiş bir gelecekle fazlacauğraştığını söylemedi mi, Brian?Vazifem değil amasenin bir geleceğin bile yok.Benim bir geleceğim yok.Kimsenin geleceği yok.Parti bitti. Etrafına bak!Her şey dağılıyor.Aziz John?un ?Esinleme Kitabını?hiç duymadın mı?İncil?in Kıyameti haber verenson bölümü?

- İncil?in her bölümünü çok iyi biliyorum.

- Senin için çok sevindim.

?Sağ eline ya da alnına bir işaretkoysun diye zorladı herkesihiç kimse satamasın,alamasın o işarete sahip değilseşeytanın işaretine ya daşeytanın sayısı olan666?ya.?

-666. Biliyorum bunu.

- Çok iyi.Nostradamus var.Nostradamus, 3 erkekkardeşten bahsetmiş.Kennedy kardeşlerden mibahsediyordu yoksaşu komünistlerin üç liderinden mi?Gördün mü? Bilemezsin.Nostradamus?u boş ver!Nostradamus?tan, Shipton Ana?danRussell Grant veyaMistik Meg?den bahsetmiyorum.Kutsal kitaptan bahsediyorum ben.Bu kadar kesin bir kehanetinanlamı ne olabilir acaba?İşaret nedir?İşaret Brian, barkodher yeri sarmış.Her tuvalet kağıdında,her sigara paketindev
... Devamı
- Kimse gelmemiş bir gelecekle fazlacauğraştığını söylemedi mi, Brian?Vazifem değil amasenin bir geleceğin bile yok.Benim bir geleceğim yok.Kimsenin geleceği yok.Parti bitti. Etrafına bak!Her şey dağılıyor.Aziz John?un ?Esinleme Kitabını?hiç duymadın mı?İncil?in Kıyameti haber verenson bölümü?

- İncil?in her bölümünü çok iyi biliyorum.

- Senin için çok sevindim.

?Sağ eline ya da alnına bir işaretkoysun diye zorladı herkesihiç kimse satamasın,alamasın o işarete sahip değilseşeytanın işaretine ya daşeytanın sayısı olan666?ya.?

-666. Biliyorum bunu.

- Çok iyi.Nostradamus var.Nostradamus, 3 erkekkardeşten bahsetmiş.Kennedy kardeşlerden mibahsediyordu yoksaşu komünistlerin üç liderinden mi?Gördün mü? Bilemezsin.Nostradamus?u boş ver!Nostradamus?tan, Shipton Ana?danRussell Grant veyaMistik Meg?den bahsetmiyorum.Kutsal kitaptan bahsediyorum ben.Bu kadar kesin bir kehanetinanlamı ne olabilir acaba?İşaret nedir?İşaret Brian, barkodher yeri sarmış.Her tuvalet kağıdında,her sigara paketindeve her bir domuz pastırmasındagörebileceğin barkodlar?Ve her lanet barkod3 işaret ile 2?ye bölünür.Ve o üç işaret her zaman666 rakamı ile gösterilir. Hatırladın mı, ne deniyordu?

?Hiç kimse satamasın,alamasın o işarete sahip değilse.?

Naked - Çıplak

Mike Leigh (1992)

@vegidemiyorum

11 yıl önce

-"Temelde benim söylemek istediğim, birkaç yumurta kırmadan omlet yapılamayacağı ve insanoğlu sadece kırık bir yumurta."

-"Kadeh gibi bir şeyin var mı, çünkü kalbim kanıyor."

-"Sen aslında var olmuş ve var olacak herkessin. Ya da her şeysin."

-"İçeride olmak komik, değil mi? Çünkü içerideyken aslında hala dışarıdasın. Ve dışarıdayken de içeridesin çünkü her zaman kendi kafanın içindesin."

-"Vazifem değil ama senin bir geleceğin bile yok, benim bir geleceğim yok, kimsenin bir geleceği yok."

@bilinmeyen

11 yıl önce

8 / 10

Tek bir dünya var o da sahte, acımasız, çelişkili, baştan çıkarıcı ve anlamsız-bu şekilde kurulan gerçek dünyadır.bu gerçekliği bu hakikati fethetmek için yaşamak için yalanlara ihtiyacımız var.harbiden öyle mi?? filmde başkarakter bu korkunç anlamsızlık hissini hafifletme çabasında..
E

@eagaoglu

12 yıl önce

9 / 10

Ewen Bremner'ın devamlı kafa sallamasını ve 'heh?' diye bağırmalarını napsak?

filmin en tatlı sahnesidir.evet.
B

@benjamin

12 yıl önce

9.9 / 10

şu maddeye bakmak filmi daha iyi değerlendirmek için faydalı olabilir:

http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=flaneur

@sevgikara

12 yıl önce

9 / 10

bu filmle ilgili tüm filmadamlarının yaptığı yorumlar oldukça iyi özellikle kaede'nin tespitleri oldukça yerinde.bu filmin her sahnesindeki diyaloglar çarpıcı.johnny 'nin güvenlik görevlisiyle olan diyaloğu bu filmin sadece küçük bir parçası.ama benim için filmin en güzel sahnesidir.johnny bu sahnede tanrının adaletini eleştirir.hepimiz yer yer kendi hayatımızdaki olumsuzluklar veya dünyadaki sefalete,kıyıma,vahşete,eşitsizliğe,kıtlığa..sinirlenir ve tanrının işini ne kadar düzgün yaptığını sorgularken buluruz kendimzi.zira johnny'nin şu sözü bunu çok güzel açıklıyor: 'bizler tanrının omlet yaparken kırdığı yumurtalarız'' ama '' bu omlet iğrenç olmuş''.dünyadaki olumsuzlıklara bakınca johnny'e hak vermemek elde değil.ama devamında söyledikleri tanrının adaletine karşı yaptığı eleştirileri yumuşatan nitelikte ve de düşündürücü.yani yin ile yang felsefesi misali oluşumlar karşıtı olmadan açıklanamazlar.belkide bu kadar kötülüğün nedeni iyi,güzel olanı algılamaktır.daha basit bir örnekle
... Devamı
bu filmle ilgili tüm filmadamlarının yaptığı yorumlar oldukça iyi özellikle kaede'nin tespitleri oldukça yerinde.bu filmin her sahnesindeki diyaloglar çarpıcı.johnny 'nin güvenlik görevlisiyle olan diyaloğu bu filmin sadece küçük bir parçası.ama benim için filmin en güzel sahnesidir.johnny bu sahnede tanrının adaletini eleştirir.hepimiz yer yer kendi hayatımızdaki olumsuzluklar veya dünyadaki sefalete,kıyıma,vahşete,eşitsizliğe,kıtlığa..sinirlenir ve tanrının işini ne kadar düzgün yaptığını sorgularken buluruz kendimzi.zira johnny'nin şu sözü bunu çok güzel açıklıyor: 'bizler tanrının omlet yaparken kırdığı yumurtalarız'' ama '' bu omlet iğrenç olmuş''.dünyadaki olumsuzlıklara bakınca johnny'e hak vermemek elde değil.ama devamında söyledikleri tanrının adaletine karşı yaptığı eleştirileri yumuşatan nitelikte ve de düşündürücü.yani yin ile yang felsefesi misali oluşumlar karşıtı olmadan açıklanamazlar.belkide bu kadar kötülüğün nedeni iyi,güzel olanı algılamaktır.daha basit bir örnekle sevdiğiniz bir reçeli,peynir vb..her gün yerseniz sizde yaratığı o muhteşem tatları kaybederler.işyerinizdeki,evinizdeki..güzel insanları her gün gördüğünüz için eskisi gibi güzel gelmezler.belki onları birkaç ay görmemek bizdeki algı seçiciliğini tekrar harekete geçirecektir.bu da güzel olanı,iyi olanı bünyenin tekrar algılaması için onun yokluğuna ihtiyacı var.bilemiyorum tanrıyı haklı göstermeye doğru gidiyor bu yazı ve de dünyadaki iğrençlikleri maruz görmeye...azimliyim ama bulacağım tanrıyı ve hikmetini...

@kaede

12 yıl önce

10 / 10

filmde yer alan karakerlerin genel olarak melankolik oluşu, baş karakter johnny’nin ise her şeyi kabullenmiş bir pesimist ve hiççi kişiliği filme ayrı bir hava katmış. filmde herkes kırılgan bir biçimde kendi yalanlarına tutunurken, mutlu olduğunun izlenimini vermeye uğraşırken johnny bunları tek tek yıkarak insana huzursuzluğu, düşünmek istemediği soruların cevaplarını ağır bir şekilde veriyor. filmde yaşlanma, ölüm korkusu ve başkasına bağlı bir biçimde yaşama (bağlanma) temalarına ağırlık verilmiş. kibirli zengin adam en başlarda yaşlanmak istemediğini belirtirken beğendiği vücudunu her fırsatta sergiliyor, ayrıca insanı küçümseyen gülüşünü artık bir tik haline getirmiş. kendini izlettiren kadın ışığı ve mesafeyi kullanıp kendi egosunu şişirmeye çalışırken johnny onun öz güvenini benseverliğini yıkıma uğratıyor. ayrıca burada johnny’nin planlı davranması çok hoşuma gitti her ne kadar kendi çaldığı belli olacak kitapları çalmadan önce ben pek kitap okumam diyerek en sevdiği
... Devamı
filmde yer alan karakerlerin genel olarak melankolik oluşu, baş karakter johnny’nin ise her şeyi kabullenmiş bir pesimist ve hiççi kişiliği filme ayrı bir hava katmış. filmde herkes kırılgan bir biçimde kendi yalanlarına tutunurken, mutlu olduğunun izlenimini vermeye uğraşırken johnny bunları tek tek yıkarak insana huzursuzluğu, düşünmek istemediği soruların cevaplarını ağır bir şekilde veriyor. filmde yaşlanma, ölüm korkusu ve başkasına bağlı bir biçimde yaşama (bağlanma) temalarına ağırlık verilmiş. kibirli zengin adam en başlarda yaşlanmak istemediğini belirtirken beğendiği vücudunu her fırsatta sergiliyor, ayrıca insanı küçümseyen gülüşünü artık bir tik haline getirmiş. kendini izlettiren kadın ışığı ve mesafeyi kullanıp kendi egosunu şişirmeye çalışırken johnny onun öz güvenini benseverliğini yıkıma uğratıyor. ayrıca burada johnny’nin planlı davranması çok hoşuma gitti her ne kadar kendi çaldığı belli olacak kitapları çalmadan önce ben pek kitap okumam diyerek en sevdiği diyalogdan kaçıyor, tartışmıyor. filmde sülük gibi yapışan kız en rahatsız edici karakterlerden, sürekli kendinden güçlü birine tutunma ihtiyacıyla insanın en büyük özgürlüğü olan yalnızlık hakkına ve yaşama alanına tecevüz ederken, erkeklerin kendisini neden istemediğini algılayamıyor bile ki johny ona sadist eğilimlerde bile bulunurken buna katlanıyor (çoğunlukta olan günümüz kız tipine benziyor). kitap okuyup, çok şey bildiğini sanan müze görevlisi ise modern hayatta işlevi gereksiz, boş uğraşlar peşinde koşan insan tipinin en iyi örneği.yaptığı iş de bunun en iyi örneği.kendi içine kaçtığı kendi içinde değer yargılarında evrilen insan tipi.onun için aslında harekete geçmekten çok, izlemek, yorumlamak ve temel ihtiyaçlarını karşılaması ağır basıyor. izlediği kadını johnny’in o gün ayarlaması onu bu bakımdan kızdırıyor ve johnny’e aslında filmde en doğru göndermeyi de bulunan yine o oluyor. yemeğin parasını nasıl ödeyeceksin diye. çünkü johnny her ne kadar ölümü kabul edip, yaşlanmaya aldırış etmese ve istediği her yerde yaşama ama barınanamama özgürlüğününü bilincinde de olsa bekçinin ona söylediği şeyin doğruluğu ortaya çıkıyor. temel ihtiyaçlardan olan barınma ve yemek yemenin yanında diğer ihtiyaçlardan olan paylaşma ve korunma ihtiyacının eksikliğinden dayak yiyip korunmasız bir halde kalıyor. insan doğadan kopuk yaşar ama toplumdan ve düzenden asla düsturunu hatırlatan anlayışla tekrar geri kaçtığı eski kız arkadaşının evine gidiyor. ama oradan da bağlanmak istemediğinden dolayı kaçıyor. filmde başkalarına bağlı olmadan yaşama arzusu ve önlenemez insan yalnızlığı çok iyi vurgulanmış. ayrıca filmin sonlarında gelen kontrol hastası e mantık manyağı hemşire karakterine bayıldım. bir de johnny’i evinden kovan kadın anladığım kadarıyla hayatını tamamen lokantada yaşamaya göre adapte etmiş. yalnızlığa feci halde saplanan kadın, köpeğin var mı ve noelde ne yapacaksın gibi çocuklukta önemli bulduğu belki çocukluktan beri yapamadığı şeyleri sorguluyor. ve 2 defa sorduğu soru şuydu: fasülye yer misin. bu kadının nasıl otomatlaştığının en tipik örneğiydi. ayrıca johnny’nin eski sevgilisinin evinin numarası 33 ken, poster asan çocuğun aynı gün astığı ilanlara iptal edildi yazması en dikkat çekici ayrıntılardı (benim için)

FİLMİN SONUNDA TOPALLAYARAK GİDEN JOHNNY, EVRİMİN TİPİNİN EN GÜZEL ÖRNEĞİ. ARABAYLA GELEN JOHNNY SONUNDA TOPALLAYARAKDA OLSA YOLUNA DEVAM EDİYOR. BU DRUM TERS BİR EVRİMLEŞME GİBİ GÖRÜNSE BİLE HER ŞEYİNİ KAYBEDEN İNSANIN YAŞAMINA DEVAM ETME ZORUNLULUĞU VURGULANMIŞ
F

@fatisali

12 yıl önce

Müziği inanılmaz derecede güzel. Bunun yanında diyaloglar da enfes. David Thewlis'in oyunculuğu hakkında ayrıca bir şey demeye gerek yok zaten; tek kelimeyle mükemmel.

@salvia_divinoru

12 yıl önce

En sevdiğim favori filmim.Film diye geçiştiremeyeceğiniz filmlerdendir bence.David'in yaptığı oyunculuk değildir başka birşeydir.İnsana hitap etme olayı da var tabi ama film olarak ta çok çok iyidir.Orjinal gerçekçi içinde olması gereken herşeyin olduğu klişesiz bir şaheserdir.

@tugcebahadir

13 yıl önce

johhny nihilizmin derin sularında tamamen yitip gitmek için uğraşsa da o aslında tam da tersi, anlam arıyor usanmadan. insanların gözlerinde arıyor, bedenlerinde arıyor, ruhlarında arıyor. kesinlikle muhteşem bir oyunculuk, çok iyi bir film.
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL