benim için en zayıf ustaoğlu filmiydi, ustaoğlu'nun mükemmel hikayelerini seviyorum. tabi ki burada da merak uyandıran bir hikaye var, çocuk gelin, ölen kocası ve kayınvalidesi, ancak bunlar çok çok geri plana atılan şeylerdi. çocuk gelin gayet iyiydi, tiyatralliğe kaçan taraflar vardı tabi, ancak psikiyatrist gerçekten böyle mi yaklaşır hastasına, bilmiyorum. sondaki sahne çok güzeldi ama, yine de öteki filmleri çok çok daha fazla sevmiştim.
kadına şiddeti, çocuk gelinleri konu alan pek çok film var ancak onların arasında ayrı bir yere sahip tereddüt. herhangi bir popülerizm kaygısı yaşamadan, olduğu gibi aktarılmış. oyuncular şahane. finali kötü gelebilir ama bu hikayenin böyle bitmesi belkide çok daha iyi.
Türkiye'de farklı sanat yönetmenlerinin işini izlemek ve bunların kendi anlatım dilinin olması hoşuma çok gidiyor Yeşim Ustaoğlu son dönemde keşfettiğim yönetmenlerden biri oldu tereddüt ise tamamen bir kadın hikayesi ülkemizde olan ve çoğu kişinin inkar ettiği bir olayı elle alan film bunu oldukça sert bir şekilde anlatıyor kamerayı da kendi kullanan Yeşim Ustaoğlu'nun soluk bir renk seçimi var bu da hikayeye oldukça depresif bir hava katıyor katmanlı bir senaryo ile belirleşince oyunculuklarda güzel olunca ülkemizde değeri bilinmeyen bir film haline geliyor son olarak Funda Eryiğit güzelliği ve oyunculu ayrı güzel.
Filmi izlerken büyülendim. Yeşim ustaoğlu her filmiyle bunu başarıyor ama bu filmde başka bi şey vardı. Açıklanması zor. Son dönemde orta sınıf ile taşra insanının ilişkisine odaklandı yapımlar. Orta sınıfın tanrısallığını yeryüzüne indirip kutsaliyetini ortadan kaldırmayı amaçlayan belki de izlediğim dördüncü beşinci film bu. Hala gerçek yaşamda, taşranın gözünde orta sınıf; ulaşılması imkansız, anlaşılması zor değerler manzumesi gibi. Sadece cem karakterinin tatminsizliğinin altında yatan karanlığa da kısaca bi değinebilinirdi. Film boyunca bunu bekledim.
Her sahnesi anlam bakımından yeterince şey anlatsada kadın sorununu, ataerkil yapıyı , erkek egemen düzende kadının ezilmişliğini çok iyi bir şekilde aktarmaya çalışsada Anayurdu filmi kadar vurucu ve etkileyici olmamış.
sondan başlamak gerekirse hikayenin bitmemesi güzel olmuş zira nasıl bitecek olursa olsun karakterler bir şekilde hayatına devam edecekti sizin son olarak nereyi aldığınızla alakalı biraz da. Elmas bu durumundan kurtulsa da kurtulmasa da bu hikayenin içinde yaşayan milyonlarca kadın var. toplumun farklı statü gruplarına sahip iki kadının aslında aynı ataerkillikle görülüşünü, değişkenin ne para, ne meslek sahibi olmak olmadığını görmek gerek. zira aynı eril düşüncelere sahip erkeklerin karşısında Şehnaz’ın "ben senin kölen mi olayım, orospun mu olayım" cümlesi her şeyi özetler. Kadının adı yoktur, erilliğinden kurtulamamış her erkek için bu böyledir.
izlemek için aylarca bekledim ve sonuç: bu mu lan?
yazacak çok şey var aklımda ama neredeyse hepsi forumlarda, sözlüklerde yazılmış. "hikayedeki kopukluklar, şehnaz’ın üstü kapalı ruh dünyası, elmas kızımızın sonu ne olacak?" vs geçiyorum ama ecem uzun aldığı ödülü fazlasıyla haketmiş bence.
bir de keşke cem karakterini en azından ne söylediği anlaşılan bir oyuncu oynasaymış..
Son dönemde kadınları kadın yönetmenlerin anlatması ve bunları kadınların izleyip değerlendirmesi güzel...
Filmin süresi biraz daha uzun tutulup hem Şehnaz’ın evliliğine ilişkin daha fazla şifre verilseydi hem de Elmas’ın o duruma gelişine ilişkin daha net şeyler söylenseydi her şey daha yerli yerine oturacaktı sanki. Şehnaz’ın evliliğindeki sorunun üzerine gitmek yerine bir şey yokmuş gibi davranması anlaşılmaz. Elmas’ın kocası kötünün iyisi bir karakterde çizilince yaşanılanlar yine anlaşılmaz. Bu belirsizlikler filmin sonunun ucu açıklığıyla da benzeşmiyor. Yani sondaki ucu açıklık doğru ama hikayelerin gelişimindeki belirsizlikler zayıflatıcı. Oyunculuğun genelde iyi olduğu filmde biri 15 dk 15 sn olan iki uzun sekansta gerçekleştirilen psikodrama sahnesi yeterince gerçekçi miydi bilinmez ama etkileyiciydi. Görselliğin de çok iyi olduğu filmde teknik ekibin yabancılardan oluştuğu kendini çok net belli ediyor. Şehnaz’ın tlf konuşma... Devamı
Mutlu insan yok... Mutsuzlukların derecesi var...
Son dönemde kadınları kadın yönetmenlerin anlatması ve bunları kadınların izleyip değerlendirmesi güzel...
Filmin süresi biraz daha uzun tutulup hem Şehnaz’ın evliliğine ilişkin daha fazla şifre verilseydi hem de Elmas’ın o duruma gelişine ilişkin daha net şeyler söylenseydi her şey daha yerli yerine oturacaktı sanki. Şehnaz’ın evliliğindeki sorunun üzerine gitmek yerine bir şey yokmuş gibi davranması anlaşılmaz. Elmas’ın kocası kötünün iyisi bir karakterde çizilince yaşanılanlar yine anlaşılmaz. Bu belirsizlikler filmin sonunun ucu açıklığıyla da benzeşmiyor. Yani sondaki ucu açıklık doğru ama hikayelerin gelişimindeki belirsizlikler zayıflatıcı. Oyunculuğun genelde iyi olduğu filmde biri 15 dk 15 sn olan iki uzun sekansta gerçekleştirilen psikodrama sahnesi yeterince gerçekçi miydi bilinmez ama etkileyiciydi. Görselliğin de çok iyi olduğu filmde teknik ekibin yabancılardan oluştuğu kendini çok net belli ediyor. Şehnaz’ın tlf konuşması sonrası kazağıyla yüzünü kapatması çok hoş bir ayrıntıydı. Yeterliliği yetersizliğinden öte yarattığı tartışma, düşünme zeminiyle değerlenen bir film... 75/100
http://www.ekranella.com/ozel/haklilik-sinemasi Tam beğenecektim vazgeçtim.Bu filme sansür olmaz,en can alıcı noktası o zaten.Fena değildi deyim de ayıp olmasın yönetmene,Araf daha iyiydi.
@mehmetm
2 yıl önce
@emertcan
2 yıl önce
10 / 10
@yigithan300
2 yıl önce
7.6 / 10
@baltaliilahzago
3 yıl önce
@olanzveins
7 yıl önce
6.1 / 10
@fakatbegobuderi
7 yıl önce
@mavidir
7 yıl önce
@haoff
7 yıl önce
yazacak çok şey var aklımda ama neredeyse hepsi forumlarda, sözlüklerde yazılmış. "hikayedeki kopukluklar, şehnaz’ın üstü kapalı ruh dünyası, elmas kızımızın sonu ne olacak?" vs geçiyorum ama ecem uzun aldığı ödülü fazlasıyla haketmiş bence.
bir de keşke cem karakterini en azından ne söylediği anlaşılan bir oyuncu oynasaymış..
@poormf
7 yıl önce
7.6 / 10
Son dönemde kadınları kadın yönetmenlerin anlatması ve bunları kadınların izleyip değerlendirmesi güzel...
Filmin süresi biraz daha uzun tutulup hem Şehnaz’ın evliliğine ilişkin daha fazla şifre verilseydi hem de Elmas’ın o duruma gelişine ilişkin daha net şeyler söylenseydi her şey daha yerli yerine oturacaktı sanki. Şehnaz’ın evliliğindeki sorunun üzerine gitmek yerine bir şey yokmuş gibi davranması anlaşılmaz. Elmas’ın kocası kötünün iyisi bir karakterde çizilince yaşanılanlar yine anlaşılmaz. Bu belirsizlikler filmin sonunun ucu açıklığıyla da benzeşmiyor. Yani sondaki ucu açıklık doğru ama hikayelerin gelişimindeki belirsizlikler zayıflatıcı. Oyunculuğun genelde iyi olduğu filmde biri 15 dk 15 sn olan iki uzun sekansta gerçekleştirilen psikodrama sahnesi yeterince gerçekçi miydi bilinmez ama etkileyiciydi. Görselliğin de çok iyi olduğu filmde teknik ekibin yabancılardan oluştuğu kendini çok net belli ediyor. Şehnaz’ın tlf konuşma ... Devamı
Son dönemde kadınları kadın yönetmenlerin anlatması ve bunları kadınların izleyip değerlendirmesi güzel...
Filmin süresi biraz daha uzun tutulup hem Şehnaz’ın evliliğine ilişkin daha fazla şifre verilseydi hem de Elmas’ın o duruma gelişine ilişkin daha net şeyler söylenseydi her şey daha yerli yerine oturacaktı sanki. Şehnaz’ın evliliğindeki sorunun üzerine gitmek yerine bir şey yokmuş gibi davranması anlaşılmaz. Elmas’ın kocası kötünün iyisi bir karakterde çizilince yaşanılanlar yine anlaşılmaz. Bu belirsizlikler filmin sonunun ucu açıklığıyla da benzeşmiyor. Yani sondaki ucu açıklık doğru ama hikayelerin gelişimindeki belirsizlikler zayıflatıcı. Oyunculuğun genelde iyi olduğu filmde biri 15 dk 15 sn olan iki uzun sekansta gerçekleştirilen psikodrama sahnesi yeterince gerçekçi miydi bilinmez ama etkileyiciydi. Görselliğin de çok iyi olduğu filmde teknik ekibin yabancılardan oluştuğu kendini çok net belli ediyor. Şehnaz’ın tlf konuşması sonrası kazağıyla yüzünü kapatması çok hoş bir ayrıntıydı. Yeterliliği yetersizliğinden öte yarattığı tartışma, düşünme zeminiyle değerlenen bir film... 75/100
@michail_haneke
7 yıl önce