Satıcı Yorumları

Satıcı filmi detayları

E

@elifk2727

8 ay önce

İran sineması seviyorsanız yani izlenebilir ama İran sinemasını bilmeyenler için biraz hayal kırıklığı olabilir . Filmin akışı yine tamam da öyle bi son beklemiyordum açıkçası

@yigithan300

2 yıl önce

8.3 / 10

Hayat öyle bir şeydir ki en çok ölmesini istediğimiz kişinin yaşaması için dua ederiz. Asghar Farhadi en iyi yaptığı şey bence sizi öyle bir çıkmaz yola sürüyor ki ne yapıncağınızı bilemiyorsun intikam,din,pişmanlık gibi duyguların çok güzel bir dille
harmanlanmasını izliyorsunuz. Film son 30 dk intikam ve bağışlama arasında bir utanç yolculuğuna çıkıyoruz her insanın farklı bir davranışı olacağını görüyoruz Asghar Farhadi çok iyi bir anlatıcı ve derdini filmlerinde çok iyi anlatıyor.
Y

@ygtozbkn

1 yıl önce

رين قُسلن

@merodesidero

2 yıl önce

Öfke, bağışlama, intikam ve merhamet duygusu. İnsana yoğun olarak vicdan muhasebesi yaptıran inanılmaz bir film. İran sinemasındaki bu gerçekçiliği çok seviyorum ve Farhadi bunun hakkını muhteşem oyuncuların da yardımıyla fazlasıyla veriyor.

@zett

3 yıl önce

Sondaki tokat benim bile suratımı acıtmıştır.

@hanimbarman

4 yıl önce

10 / 10

Tam bir Asghar Farhadi filmi. Filmi o kadar beğendim ki yazacak bir şey bulamıyorum çok güzeldi. Asghar Farhadi filmlerinde en sevdiğim şey karakterlerin olaylar karşısında verdikleri tepkiler. Çok doğal ve insani tepkiler. Olay sanki yanı başınızda. Taraneh Alidoosti çok başarılıydı. Shahab Hosseini de öyle. Shahab Hosseini her zaman muhteşem zaten.
G

@gargamell

4 yıl önce

7.4 / 10

Bu yönetmenin izledigim ikinci filmi cidden yine olaylara çok farklı açılardan bakmamız icin bize imkan tanıyo sonunu öyle bir hazırlıyo ki kendini o insanlarin yerinde olsam ne yapardim demekten alamiyosun.Bir sure sonra yonetmende sen oluyosun seyircide.Zaten olaylar ve oyuncular oyle dogal ve gercekci ki cok rahat icine girebiliyosun İran sinemasinin o karanlık havasını seviyosunuz mutlaka izleyin

@tiamath

5 yıl önce

6 / 10

Sinema sanatçısı olan bir çiftin (Rana ve Emad) zor şartlar altında yaşadıkları dönemlerde bir eve taşınırlar. Burada bir talihsizlik yaşanır ve Rana evinde tecavüze uğrar. Bunun yarattığı psikolojik etkileri işleyen film diğer yanda da bu suçu işleyen adamı bulma sürecinide işlemektedir. Çeşitli konuları işlemeye çalışan film son sahnede adamı bırakma şekli ve kadının da bir türlü kendisine tecavüz eden adamın bulunmasını istememesi filmin değerini biraz düşürüyor. Yani o adamı yakaladığında gerçekten merhamet etmelimi? adamın "şeytana uydum karım bensiz ölür" lafına tamam abi hadi sen hayatına devam et mi denmeli? yada bunu ne kadar kişi diyebilir ? malesef sonu yüzünden filmin değeri bir tık gözümden düştü.

@hanife08

6 yıl önce

Başroldeki karakter kadar içimde öfke ve kin oluştu. İntikam bazen isteyene de zarar veriyor filmde olduğu gibi. Oyunculuk ve senaryo açısından çok güzel bir filmdi takdiri ve ödülü hak etmiş gerçekten. Yönetmenin diğer bir filmi darbeye elly de bu film kadar güzeldi.
D

@dikkon

6 yıl önce

7.5 / 10

Her film her izleyicide aynı etkiyi bırakmaz ya da her izleyici her olayda aynı şeyleri görmez. Göremez ya da anlamlandırması farklı olur. Belki de yaşanmışlıklar ya da kendinden bir parça bulma buna sebep...

Ana karakterin taksi sahnesinde kadının iffetinden adamın yanında oturmak istememesi sahnesi geldi gözümün önüne... Ahlaki muhafazakarlık ile önyargı arasında inceden bir mesaj verilmişti taksi sahnesinde. Kadının daha önce bir olay yaşadığını bundan dolayı o tepkiyi vermiş olabileceğini söylemişti öğrencisine Emad. Baktığınız zaman empati yapabilen biri aynı zamanda öğretmen hem de tiyatro oyuncusu... Buna rağmen kültürlerin bağnazlığı mı yoksa kişilik yapısı mı bu noktada emin olamasam da bir yerden içerideki o şiddete meyilli, anlayışsız ve eleştirdiği insan karakterleriyle tamamen uyumlu bir insan çıkıyor karşımıza.Önce karakola haber dahi vermek istemiyorken birden komşusunun eşini bulma sahnesini anlatmasıyla asıl film başlıyor. İnti
... Devamı
Her film her izleyicide aynı etkiyi bırakmaz ya da her izleyici her olayda aynı şeyleri görmez. Göremez ya da anlamlandırması farklı olur. Belki de yaşanmışlıklar ya da kendinden bir parça bulma buna sebep...

Ana karakterin taksi sahnesinde kadının iffetinden adamın yanında oturmak istememesi sahnesi geldi gözümün önüne... Ahlaki muhafazakarlık ile önyargı arasında inceden bir mesaj verilmişti taksi sahnesinde. Kadının daha önce bir olay yaşadığını bundan dolayı o tepkiyi vermiş olabileceğini söylemişti öğrencisine Emad. Baktığınız zaman empati yapabilen biri aynı zamanda öğretmen hem de tiyatro oyuncusu... Buna rağmen kültürlerin bağnazlığı mı yoksa kişilik yapısı mı bu noktada emin olamasam da bir yerden içerideki o şiddete meyilli, anlayışsız ve eleştirdiği insan karakterleriyle tamamen uyumlu bir insan çıkıyor karşımıza.Önce karakola haber dahi vermek istemiyorken birden komşusunun eşini bulma sahnesini anlatmasıyla asıl film başlıyor. İntikam öfkeden besleniyor evet ve Asgar Ferhadi öfkenin yavaş yavaş nasıl bir hırsa dönüşebileceğini çok basit diyebileceğimiz bir olaydan yavaş yavaş sunuyor.

Öte taraftan Asgar Ferhadi’nin filmlerinden sürekli aynı tadı almak belli bir yerden sonra açıkçası sıkıyor. Elly Hakkında , Bir ayrılık filmlerinde de bu filmle aynı paralel mevzuların işlendiğini görmekteyiz. Bence bundan sonraki filmlerde en azından bu kalıptan kurtulması gerekiyor.

10/7,5

@poormf

7 yıl önce

6.9 / 10

İnandırıcılığı sorgulamaya açık zorlama bir senaryo ancak Asghar Farhadi'nin ellerinden çıkınca ilgiyle izlenebilen bir yapıta dönüşebilirdi. Senaryonun yetersizliğine karşın oyunculuk ve oyuncu yönetimi üst düzey... Ancak yönetmenin diğer filmlerinin gerisinde kalır... Yine de Moonligt garabetinin Oscar aldığı bir ortamda bu filme verilen ödül az bile...70/100
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL