Bunca film izleyen bir ülke olarak bu filme olan ilgisizlik neden diye sorasım geldi şu an. Tabii en temel sebepte Tayfun Pirselimoğlu’nun yapımlarını reklamsızlaştırması etken. Her türlü son zamanda ülkemde kalan ender yönetmenlerden birisi Tayfun. Bla Tarr gibi değerli dünya yönetmenlerine benzerliği beni en çok etkileyen yönü. Özellikle sanat yönetmeni dediğimiz kişilerin sisteme girmesiyle yok olan sanat sinema dalını var etmeye çalışan kişi ülkemde. Bu sebepten filmi izleyip beğenmeyen taraf da olacaktır benim gibi hayran kalan taraf da. Buna saygı duyulsa da her anlamda farklı bir işlenişi bizlere sunuyor Yol Kenarı. İçinde ülkem var aslında. İnsanların olaylara verdiği tepki ve olaylar ardında beklentileri tipik Türkiye gerçeği. Filmin siyah beyaz olmasına şaşırmamak gerek. Oyuncuların da yeterliliği filmin bizlere yansıtmaya çalıştığı asıl vurguyu hissettiriyor. Toplumun ne kadar da sığlaşmasına destek veren bir düzen içindeyiz onu görüyoruz. Bla Tarr dedim onu da Tori... Devamı
Neden!?
Bunca film izleyen bir ülke olarak bu filme olan ilgisizlik neden diye sorasım geldi şu an. Tabii en temel sebepte Tayfun Pirselimoğlu’nun yapımlarını reklamsızlaştırması etken. Her türlü son zamanda ülkemde kalan ender yönetmenlerden birisi Tayfun. Bla Tarr gibi değerli dünya yönetmenlerine benzerliği beni en çok etkileyen yönü. Özellikle sanat yönetmeni dediğimiz kişilerin sisteme girmesiyle yok olan sanat sinema dalını var etmeye çalışan kişi ülkemde. Bu sebepten filmi izleyip beğenmeyen taraf da olacaktır benim gibi hayran kalan taraf da. Buna saygı duyulsa da her anlamda farklı bir işlenişi bizlere sunuyor Yol Kenarı. İçinde ülkem var aslında. İnsanların olaylara verdiği tepki ve olaylar ardında beklentileri tipik Türkiye gerçeği. Filmin siyah beyaz olmasına şaşırmamak gerek. Oyuncuların da yeterliliği filmin bizlere yansıtmaya çalıştığı asıl vurguyu hissettiriyor. Toplumun ne kadar da sığlaşmasına destek veren bir düzen içindeyiz onu görüyoruz. Bla Tarr dedim onu da Torino Atı filmine olan benzerliğinden yazdım.
Filmin içinde var edilen metaforları anlamlandırmaya başladığınızda film daha hak eder boyuta ulaşıyor. Bunu da ilk 30 dakika sonrası fark ediyorsunuz. Bu nedenle filmin başlarını sadece hayranlıkla izleyin. Pek anlamaya çalışmayın yoksa ne oldu şimdi diye diye filmden uzaklaşma yaşanabilir. Her anlamda gayet ülkem adına değerli bir yapım var karşımızda. Ödüllere doymuş bir film bunu da belirmek gerek.
@zenobiaa
1 yıl önce
8.8 / 10
@baris_bas
2 yıl önce
7.7 / 10
diologlar az ve etkisiz .acemi işi
@serkanaydemir
4 yıl önce
7 / 10
Bunca film izleyen bir ülke olarak bu filme olan ilgisizlik neden diye sorasım geldi şu an. Tabii en temel sebepte Tayfun Pirselimoğlu’nun yapımlarını reklamsızlaştırması etken. Her türlü son zamanda ülkemde kalan ender yönetmenlerden birisi Tayfun. Bla Tarr gibi değerli dünya yönetmenlerine benzerliği beni en çok etkileyen yönü. Özellikle sanat yönetmeni dediğimiz kişilerin sisteme girmesiyle yok olan sanat sinema dalını var etmeye çalışan kişi ülkemde. Bu sebepten filmi izleyip beğenmeyen taraf da olacaktır benim gibi hayran kalan taraf da. Buna saygı duyulsa da her anlamda farklı bir işlenişi bizlere sunuyor Yol Kenarı. İçinde ülkem var aslında. İnsanların olaylara verdiği tepki ve olaylar ardında beklentileri tipik Türkiye gerçeği. Filmin siyah beyaz olmasına şaşırmamak gerek. Oyuncuların da yeterliliği filmin bizlere yansıtmaya çalıştığı asıl vurguyu hissettiriyor. Toplumun ne kadar da sığlaşmasına destek veren bir düzen içindeyiz onu görüyoruz. Bla Tarr dedim onu da Tori ... Devamı
Bunca film izleyen bir ülke olarak bu filme olan ilgisizlik neden diye sorasım geldi şu an. Tabii en temel sebepte Tayfun Pirselimoğlu’nun yapımlarını reklamsızlaştırması etken. Her türlü son zamanda ülkemde kalan ender yönetmenlerden birisi Tayfun. Bla Tarr gibi değerli dünya yönetmenlerine benzerliği beni en çok etkileyen yönü. Özellikle sanat yönetmeni dediğimiz kişilerin sisteme girmesiyle yok olan sanat sinema dalını var etmeye çalışan kişi ülkemde. Bu sebepten filmi izleyip beğenmeyen taraf da olacaktır benim gibi hayran kalan taraf da. Buna saygı duyulsa da her anlamda farklı bir işlenişi bizlere sunuyor Yol Kenarı. İçinde ülkem var aslında. İnsanların olaylara verdiği tepki ve olaylar ardında beklentileri tipik Türkiye gerçeği. Filmin siyah beyaz olmasına şaşırmamak gerek. Oyuncuların da yeterliliği filmin bizlere yansıtmaya çalıştığı asıl vurguyu hissettiriyor. Toplumun ne kadar da sığlaşmasına destek veren bir düzen içindeyiz onu görüyoruz. Bla Tarr dedim onu da Torino Atı filmine olan benzerliğinden yazdım.
Filmin içinde var edilen metaforları anlamlandırmaya başladığınızda film daha hak eder boyuta ulaşıyor. Bunu da ilk 30 dakika sonrası fark ediyorsunuz. Bu nedenle filmin başlarını sadece hayranlıkla izleyin. Pek anlamaya çalışmayın yoksa ne oldu şimdi diye diye filmden uzaklaşma yaşanabilir. Her anlamda gayet ülkem adına değerli bir yapım var karşımızda. Ödüllere doymuş bir film bunu da belirmek gerek.
İzleyin.
İyi seyirler.