Ezikler, büzükler, eski devrimciler, yeni mafyalar, aleviler, sünniler, zenginler, fakirler, Türkler, Kürtler, arkadaşlık, aşk, savaş sendromu, sınıf atlama sevdalıları ne arasanız var. Bu çorba iyi de harmanlanmış aslında.
Bir tarafta oğlu öldürülmek üzere iken yanı başında namaz kılmakta olan babanın kılı kıpırdamaz, diğer taraftan dedelerin yazdığı muska adamımızın koruyucu meleğidir, hayatta kalmasını sağlar. Rakı sofrasını akşam üstü kuraydınız bari. Ne o öle gündüz vakti.
Psikopatın, Kürtlere karşı, Alevi abimizin ise Irak’ta savaşması uygun görülmüş. Savaş sendromunu üzerinden atamamış bu sosyopat, pisikopatların karşılaşması işin kolayına kaçılıp Rambo’ların düellosu şeklinde verilmiş.
Aslında bu zatlar aynı dönem, aynı yerde askerlik yapmış, birbirlerinin hayatını kurtarmış kanka olduklarını son anda fark etselermiş son çok daha şükela olurmuş.
Alevi kültüründe filmdeki gibi küçük oğulları öldürüldüğünde, büyük oğullarına "öldüremedin mi, kardeşinin kanını temizleyemedin m... Devamı
Ezikler, büzükler, eski devrimciler, yeni mafyalar, aleviler, sünniler, zenginler, fakirler, Türkler, Kürtler, arkadaşlık, aşk, savaş sendromu, sınıf atlama sevdalıları ne arasanız var. Bu çorba iyi de harmanlanmış aslında.
Bir tarafta oğlu öldürülmek üzere iken yanı başında namaz kılmakta olan babanın kılı kıpırdamaz, diğer taraftan dedelerin yazdığı muska adamımızın koruyucu meleğidir, hayatta kalmasını sağlar. Rakı sofrasını akşam üstü kuraydınız bari. Ne o öle gündüz vakti.
Psikopatın, Kürtlere karşı, Alevi abimizin ise Irak’ta savaşması uygun görülmüş. Savaş sendromunu üzerinden atamamış bu sosyopat, pisikopatların karşılaşması işin kolayına kaçılıp Rambo’ların düellosu şeklinde verilmiş.
Aslında bu zatlar aynı dönem, aynı yerde askerlik yapmış, birbirlerinin hayatını kurtarmış kanka olduklarını son anda fark etselermiş son çok daha şükela olurmuş.
Alevi kültüründe filmdeki gibi küçük oğulları öldürüldüğünde, büyük oğullarına "öldüremedin mi, kardeşinin kanını temizleyemedin mi?" demezler.
Bildiri dağıtan ya da ellerinde pankart ile yol kesen gençlerle Gazi Mahallesi gerçeği anlatılamayacağı gibi feodal kültürün egemen olduğu benzer bölgelerde göğüsler fora gezdirmezler kadınları. Yönetmenin senaristin bunu bilmemesi gibi bir durum söz konusu olmadığına göre geriye kadın bedeninin meta olarak kullanımı kalıyor. Yönetmenin amacı doğrultusunda filmde rolünün en iyisi olarak Eyşan Özhim de bu amaca cuk oturan bir seçim olmuş.
Kalabalık çok ama askerden dönen ağabey dışında bir tek düzgün insanın olmadığı filmde evlere şenlik bir dayı figürü var ama.
Ceset cinayet mahallinden çöp kutusuna iz bırakmadan nasıl götürülmüş diye sormayalım.
Şu zorlama, sürpriz son sevdasının gişe kaygısı dışında bir açıklaması var mıdır diye soralım ama... 30/100
Fazla film izlemekten midir yoksa filmdeki bayağılıktan mıdır nedir filmin sonunu daha film başlarken tahmin ettim. İsmail Hacıoğlu'nun yanındaki arkadaş sıfatını taşıyan kişi nasıl bir tiptir öyle akıllara zarar. Adamın hakkını vermek lazım ki saman altından su yürüten güçsüz ama sansar , çakal gibi olan bir kişi rolünün hakkını vermiş. Açıkca söylemek gerekirse İsmail Hacıoğlunun performansı taktir-e şayan. Herhalde sadece Eyşan Özhim'in performansını başarılı bulmadım.
Bu arada genel olarak söylemek istiyorum arkadaşlar ; filmin sonu hakkında bilgi verici cümlelerden kaçınsak nasıl olur? :) Sonuçta bazı arkadaşlarımız ilk önce buradaki bilgilere ve yorumlara bakarak filmi izleyip izlemeyeceğine karar veriyor. Yorumları okurken de filmin sonunu söyleyen yorumlar görmek , akabinde izlenen filmi heyecanlı kılmıyor. :))
son 5 dk.olmasa çok daha beğeneceğim bir film diyecektim lakin İsmail Hacıoğlu'nun kadın meselesi yüzünden en yakın arkadaşı tarafından öldürülmesi filmin genel dokusuna uymamış. filmde bir yandan alevilik-sünnilik,bir yandan kürt-pkk-asker meselesi, bir yandan mafya-silah-adam vurma üçgeni işleniyor.tabi bunların içine iki de güzel aşk hikayesi iliştirilmiş.hangisi anlatılıyor pek kestiremiyorsunuz. her şeye rağmen kötü bir film değil müziklerine tek laf edemem harikulade, hatta izleyenleri etkileyen en güzel yönü müzikleri.
bir kaç pürüz isim ( eyşan özhim malumunuzdur)dışında oyunculuklarıçok beğendiğimi söylemeliyim.. senaryodaki pürüzler de hikayenin samimiyeti nedeniyle göz ardı edilerek izlenebilir sanki.. gayretli olun, izleme listenize en azından alın :)
Sorumlu bir dil kullanacagim derken sorunlu bir dille bitirmis olayi. Bu her seye deginme hastaligina da ben hastayim yahu. Guzel bir sey olacakken oldukca basit filme donusuyor hele son tam komedi.
Film, İsmail Hacıoğlu'nun oyunculuğu ile gidiyor; arka mahalle delikanlısı karakterini resmen yaşamış, çok iyi oynuyor, pürüzsüz... Kostüm seçimleri de başarılı; fakat senaryo çok basit, senaryo denemeyecek ölçüde. Vasat seviyesindeki filmde tek parlayan, İsmail Hacıoğlu.
@obelisk
1 yıl önce
6.7 / 10
@perakendeshakes
10 yıl önce
5.6 / 10
@poormf
10 yıl önce
3 / 10
Bir tarafta oğlu öldürülmek üzere iken yanı başında namaz kılmakta olan babanın kılı kıpırdamaz, diğer taraftan dedelerin yazdığı muska adamımızın koruyucu meleğidir, hayatta kalmasını sağlar. Rakı sofrasını akşam üstü kuraydınız bari. Ne o öle gündüz vakti.
Psikopatın, Kürtlere karşı, Alevi abimizin ise Irak’ta savaşması uygun görülmüş. Savaş sendromunu üzerinden atamamış bu sosyopat, pisikopatların karşılaşması işin kolayına kaçılıp Rambo’ların düellosu şeklinde verilmiş.
Aslında bu zatlar aynı dönem, aynı yerde askerlik yapmış, birbirlerinin hayatını kurtarmış kanka olduklarını son anda fark etselermiş son çok daha şükela olurmuş.
Alevi kültüründe filmdeki gibi küçük oğulları öldürüldüğünde, büyük oğullarına "öldüremedin mi, kardeşinin kanını temizleyemedin m ... Devamı
Bir tarafta oğlu öldürülmek üzere iken yanı başında namaz kılmakta olan babanın kılı kıpırdamaz, diğer taraftan dedelerin yazdığı muska adamımızın koruyucu meleğidir, hayatta kalmasını sağlar. Rakı sofrasını akşam üstü kuraydınız bari. Ne o öle gündüz vakti.
Psikopatın, Kürtlere karşı, Alevi abimizin ise Irak’ta savaşması uygun görülmüş. Savaş sendromunu üzerinden atamamış bu sosyopat, pisikopatların karşılaşması işin kolayına kaçılıp Rambo’ların düellosu şeklinde verilmiş.
Aslında bu zatlar aynı dönem, aynı yerde askerlik yapmış, birbirlerinin hayatını kurtarmış kanka olduklarını son anda fark etselermiş son çok daha şükela olurmuş.
Alevi kültüründe filmdeki gibi küçük oğulları öldürüldüğünde, büyük oğullarına "öldüremedin mi, kardeşinin kanını temizleyemedin mi?" demezler.
Bildiri dağıtan ya da ellerinde pankart ile yol kesen gençlerle Gazi Mahallesi gerçeği anlatılamayacağı gibi feodal kültürün egemen olduğu benzer bölgelerde göğüsler fora gezdirmezler kadınları. Yönetmenin senaristin bunu bilmemesi gibi bir durum söz konusu olmadığına göre geriye kadın bedeninin meta olarak kullanımı kalıyor. Yönetmenin amacı doğrultusunda filmde rolünün en iyisi olarak Eyşan Özhim de bu amaca cuk oturan bir seçim olmuş.
Kalabalık çok ama askerden dönen ağabey dışında bir tek düzgün insanın olmadığı filmde evlere şenlik bir dayı figürü var ama.
Ceset cinayet mahallinden çöp kutusuna iz bırakmadan nasıl götürülmüş diye sormayalım.
Şu zorlama, sürpriz son sevdasının gişe kaygısı dışında bir açıklaması var mıdır diye soralım ama... 30/100
@raphalleon
13 yıl önce
7.3 / 10
Bu arada genel olarak söylemek istiyorum arkadaşlar ; filmin sonu hakkında bilgi verici cümlelerden kaçınsak nasıl olur? :) Sonuçta bazı arkadaşlarımız ilk önce buradaki bilgilere ve yorumlara bakarak filmi izleyip izlemeyeceğine karar veriyor. Yorumları okurken de filmin sonunu söyleyen yorumlar görmek , akabinde izlenen filmi heyecanlı kılmıyor. :))
@yorgun_nihilist
14 yıl önce
7.2 / 10
@ustunkoru
14 yıl önce
7.7 / 10
@paradigma
14 yıl önce
@kinoglaz
14 yıl önce
5.5 / 10
@selpak
14 yıl önce
6.2 / 10